• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bout deurvanger afgebroken(Astra F)

koenelsenaar

Post vaak
Vandaag wilde ik bij mijn Astra F de deurvanger(dat ding aan de carrosserie waar je deur in valt) even loshalen ivm roest daarop.

Een bout is echter afgebroken, en zit nu in dat metalen plaatje erachter. En daar moet ie uit.

Heeft iemand enig idee hoe je een beetje eenvoudig bij dat metalen plaatje komt?

origineel gepost door koenelsenaar

Vandaag wilde ik bij mijn Astra F de deurvanger(dat ding aan de carrosserie waar je deur in valt) even loshalen ivm roest daarop.

Een bout is echter afgebroken, en zit nu in dat metalen plaatje erachter. En daar moet ie uit.

Heeft iemand enig idee hoe je een beetje eenvoudig bij dat metalen plaatje komt?

Je bedoelt dat je hele windvanger pleite is ?

Rik

origineel gepost door koenelsenaar

Je bedoelt dat je hele windvanger pleite is ?

Rik

de andere bout er weer indraaien zodat de plaat aan de binnen kant vast zit en steun heeft ,,het is namelijk die 5 mm dikke plaat die in 2 gleufjes achter je plaat werk zit sterk zat .

met boortje 3 gaatje voor boren en dan met 6,5 opboren en opnieuw m8 draad er in tappen of met een linkse tap het draadje er uit draaien heel simpel .

op de sloop af bij de Vod ff nieuw verzonken bout halen .

roest wegwerken en netjes maken doe dit veel bij de vectra b .

Bert

de andere bout er weer indraaien zodat de plaat aan de binnen kant vast zit en steun heeft ,,het is namelijk die 5 mm dikke plaat die in 2 gleufjes achter je plaat werk zit sterk zat .

met boortje 3 gaatje voor boren en dan met 6,5 opboren en opnieuw m8 draad er in tappen of met een linkse tap het draadje er uit draaien heel simpel .

op de sloop af bij de Vod ff nieuw verzonken bout halen .

roest wegwerken en netjes maken doe dit veel bij de vectra b .

Bert

Terug
Naar boven