• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bout kapot vd Dis-riem spanner(krukastandwiel zit vast)

Ik denk dat ik dan eerst de oliepomp verwissel dan fftjes een riem erop gooi kijke wat die doet maar bedankt voor de idee'en !

kleppen zijn 100% zeker krom.

Die motor moet uit elkaar.

Geloof me maar, heb het al eens gehad bij stationair draaien.

Alle 16 weg..

Niet gaan proberen, jammer van je tijd en je maakt alleen maar meer kapot..

Motor moet gewoon uit elkaar..

Morge heb ik de oliepomp en hier zit inderdaad de draad in voor de distributieriem-spanner,was ook nog eve langs de onderdelenboer gegaan om pakkingen ervoor te score,schijnbaar kun je hier geen losse onderdele voor krijge of ik moest een complete moterpakkingset kopen.....kan iemand bevestigen of hier inderdaad geen pakkingen/o-ringen inzitten? Of weet iemand misschien waar ik die los kan bestellen?

Zit er geen vloeibare pakking tussen?

Heb 1 keer zon pomp vervangen (ook omdat het "oor" vd pomp afbrak) , staat me iets van bij dat ik toen vloeibare pakking heb gebruikt

Dit is wat ik ontvangen heb 13 & 2 op t plaatje...hopen dat t klopt voordat alles drek uit elkaar ligt

9ef4ccfce110cf325467169183d9b082.jpg
94582fac95af0cac6583ec21268358de.jpg
d6ac8afd18ec45513e937010a61683c5.jpg

En toch had ik voor een ander blok gegaan, het verwisselen is waarschijnlijk minder werk dan wat je nu allemaal aan het doen ben. Tevens loop je (als ik de verhalen mag geloven) het risico dat hij olie gaat verbruiken omdat ook je zuigers een opdonder hebben gehad. Toevallig bij de spanrol de oude bout hergebruikt, want dat kan eigenlijk ook niet.

Nou een kop eraf halen en een oliepomp verwissele is echt niet zo erg veel werk en ik ben ook niet in t bezit van een takel wat t nog lastiger zou maken

En ik heb ook geen zin om €300 zoveel euro uit te geve.... Aangezien ik een goede cilinderkop en een oliepomp voor +-€40 heb kunnen kopen en de benodigde onderdelen ook +-€100 kosten

heb alles voor zover los liggen alleen krijg ik mijn krukas-tandwiel niet los,deze zit toch niet geborgd ofzo of wel? neem aan dat je die zo los moet kunnen wippen? of heb ik hier perse een poelie-trekker voor nodig?

Mvg Ivar

Terug
Naar boven