• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bouwjaar vaststellen adhv chassisnummer.

[rquote=1878758&tid=143484&author=hanzzz]Bij mijn A manta staat op bijna alle plaatdelen van de auto het jaartal. Zou dat bij een B niet het geval zijn?[/rquote]

voor zover ik weet niet helemaal.

ergens op het framewerk van de dash moet ook wat staan bij de b.

maar achter de achterbank, op de metalen diagonale ligger, bijrijderzijde staat wel een nummer met bouwjaar.

geld dus niet voor de CC gevallen.

wat betreft aantonen, .... harder bewijs als het nummer in je chassis is er niet.

je moet er wel zeker van zijn dat het chassisnr en dat nummer met elkaar stroken, er zijn inmiddels zat bolides waar het niet het geval is.

H voor 1987 klopt wel, MAAR bij Opel beginnen ze al

in september aan het nieuwe jaar, bv een Manta gebouwd in

oktober 1986 heeft daar ook H staan.

Bij ons (in België) telt echter de datum van eerste inschrijving !

H voor 1987 klopt wel, MAAR bij Opel beginnen ze al

in september aan het nieuwe jaar, bv een Manta gebouwd in

oktober 1986 heeft daar ook H staan.

Bij ons (in België) telt echter de datum van eerste inschrijving !

Bekend verhaal, ik werd er van de week ook op aangesproken ofdat het niet mogelijk zou zijn met mijn manta die op 26 maart 1987 op kenteken is gezet. Bij verschillende BMW's is het al gelukt.

Heb hier wel een link, maar hier wordt vermeld dat het om het modeljaar ipv bouwjaar gaat, dus hoe zou dit gezien worden.

Ik hou dit topic in de gaten..:thumbup

Bekend verhaal, ik werd er van de week ook op aangesproken ofdat het niet mogelijk zou zijn met mijn manta die op 26 maart 1987 op kenteken is gezet. Bij verschillende BMW's is het al gelukt.

Heb hier wel een link, maar hier wordt vermeld dat het om het modeljaar ipv bouwjaar gaat, dus hoe zou dit gezien worden.

Ik hou dit topic in de gaten..:thumbup

Hallo guy's,

Je kunt je gegevens op vragen bij de RDW en vragen of ze die willen opsturen naar je huis en dan kun je die gegevens door sturen naar de belastingdienst afdeling "VERZOEKEN "en dan maar hopen dat je geluk hebt dat je als nog vrijstelling krijgt voor de wegenbelasting.

1 "TIP" lever zo veel mogelijk bewijs aan dat hij uit 86 komt.

Ik heb momenteel voor mijn auto z'n aanvraag lopen omdat mijn auto ook uit 87 is maar hij is in 86 geproduceerd en heeft ook de letter H in het nummer staan.

Even afwachten dus ik houw jullie op de hoogte qua uitkomst.

Grtz.Billy the handymen:wors

Hallo guy's,

Je kunt je gegevens op vragen bij de RDW en vragen of ze die willen opsturen naar je huis en dan kun je die gegevens door sturen naar de belastingdienst afdeling "VERZOEKEN "en dan maar hopen dat je geluk hebt dat je als nog vrijstelling krijgt voor de wegenbelasting.

1 "TIP" lever zo veel mogelijk bewijs aan dat hij uit 86 komt.

Ik heb momenteel voor mijn auto z'n aanvraag lopen omdat mijn auto ook uit 87 is maar hij is in 86 geproduceerd en heeft ook de letter H in het nummer staan.

Even afwachten dus ik houw jullie op de hoogte qua uitkomst.

Grtz.Billy the handymen:wors

hey frank.

heeft jou bolide achterin ook niet een 4 cijferig nummer staan, met daarachter het jaartal?

hey frank.

heeft jou bolide achterin ook niet een 4 cijferig nummer staan, met daarachter het jaartal?

[rquote=1880639&tid=143484&author=Ghanz]volgens die lijst is 1980 dus A.

wat is `78 dan ? -b? :D[/rquote]

1980 = A , 1979 = Z, 1978 = Y ik weet het bijna zeker denk ik zelf bedacht te hebben gedacht en zo :P

Terug
Naar boven