• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bouwjaar vaststellen adhv chassisnummer.

[rquote=1880639&tid=143484&author=Ghanz]volgens die lijst is 1980 dus A.

wat is `78 dan ? -b? :D[/rquote]

1980 = A , 1979 = Z, 1978 = Y ik weet het bijna zeker denk ik zelf bedacht te hebben gedacht en zo :P

[rquote=1880591&tid=143484&author=mantallica]Nou lees ik net in deze link http://www.opel-infos.de/fgst/fgst9_81.html

die hierboven ook staat dat H van 1987 is, dat zal dan minder zijn Frank!

Die van mij is op kenteken eerste toelating februari 1987, maar staat een

G in het nummer, dan zou die van mij van 1986 zijn[/rquote]

Volgens die site staat de J in de VIN van mijn Manta voor bouwjaar 88 en dan is het wel gek dat ie in september 1987 op naam is gezet.

Ik ga a.s. weekend wat zaken op orde brengen aan mijn Manta, schijven afdraaien, audio inbouwen etc. dan gooi ik wat dingen aan de kant op eens op het plaatwerk om wat codes op te zoeken.

Ik las ook iets over een plaats achterin de koets, maar ik moet nog ff teruglezen waar dat dan was :P

[rquote=1880591&tid=143484&author=mantallica]Nou lees ik net in deze link http://www.opel-infos.de/fgst/fgst9_81.html

die hierboven ook staat dat H van 1987 is, dat zal dan minder zijn Frank!

Die van mij is op kenteken eerste toelating februari 1987, maar staat een

G in het nummer, dan zou die van mij van 1986 zijn[/rquote]

Volgens die site staat de J in de VIN van mijn Manta voor bouwjaar 88 en dan is het wel gek dat ie in september 1987 op naam is gezet.

Ik ga a.s. weekend wat zaken op orde brengen aan mijn Manta, schijven afdraaien, audio inbouwen etc. dan gooi ik wat dingen aan de kant op eens op het plaatwerk om wat codes op te zoeken.

Ik las ook iets over een plaats achterin de koets, maar ik moet nog ff teruglezen waar dat dan was :P

[rquote=1878926&tid=143484&author=Ghanz ]ergens op het framewerk van de dash moet ook wat staan bij de b.

maar achter de achterbank, op de metalen diagonale ligger, bijrijderzijde staat wel een nummer met bouwjaar.

geld dus niet voor de CC gevallen.

[/rquote]

:o correctie op bovenstaande bericht van mijzelf :D

het is niet op de diagonale ligger, maar net boven de haak voor de achterbank, bijrijderzijde.

ook komt het nummer niet overeen met het chassis nummer,

had het zelf nooit gecontroleerd, tot zojuist :D

denk eerder dat het de datum van produktie is... ofzo :D

plaatjuh ter bevestiging :D

IMG_7699.jpg

zit dit stukje blik er bij de cc er ook in ? wie heeft er eventueel een plaatje van dat gedeelte van een cc?

[rquote=1878926&tid=143484&author=Ghanz ]ergens op het framewerk van de dash moet ook wat staan bij de b.

maar achter de achterbank, op de metalen diagonale ligger, bijrijderzijde staat wel een nummer met bouwjaar.

[/rquote]

het is niet op de diagonale ligger, maar net boven de haak voor de achterbank, bijrijderzijde.

IMG_7699.jpg

zit dit stukje blik er bij de cc er ook in ? wie heeft er eventueel een plaatje van dat gedeelte van een cc?

[rquote=1881290&tid=143484&author=Ghanz][rquote=1878926&tid=143484&author=Ghanz ]ergens op het framewerk van de dash moet ook wat staan bij de b.

[/rquote]

zit dit stukje blik er bij de cc er ook in ? wie heeft er eventueel een plaatje van dat gedeelte van een cc?[/rquote]

Ok mooi, ik zal daar a.s. weekend eens naar gaan koekeloeren. Thx :thumbup

[rquote=1881290&tid=143484&author=Ghanz][rquote=1878926&tid=143484&author=Ghanz ]ergens op het framewerk van de dash moet ook wat staan bij de b.

[/rquote]

zit dit stukje blik er bij de cc er ook in ? wie heeft er eventueel een plaatje van dat gedeelte van een cc?[/rquote]

Ok mooi, ik zal daar a.s. weekend eens naar gaan koekeloeren. Thx :thumbup

wel even plaatje schieten en posten he :D

moet nog me kenteken weer zien te vinden van de manta haha, kijken welke datum daarop staat :D

wel even plaatje schieten en posten he :D

moet nog me kenteken weer zien te vinden van de manta haha, kijken welke datum daarop staat :D

Nou ik heb bericht gehad van de belastingdienst en die was :thumbdownnegatief dus dat wordt :vertag1 januari 2012 gewoon belasting betalen.

Dus mede opel bezitters je kunt het wel :mad:vergeten dat wordt gewoon betalen als je toch een auto hebt van '87.

Was getekend;Billy the handymen:wors

Terug
Naar boven