• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bouwjaar vaststellen adhv chassisnummer.

Nou ik heb bericht gehad van de belastingdienst en die was :thumbdownnegatief dus dat wordt :vertag1 januari 2012 gewoon belasting betalen.

Dus mede opel bezitters je kunt het wel :mad:vergeten dat wordt gewoon betalen als je toch een auto hebt van '87.

Was getekend;Billy the handymen:wors

toch mal dat het nummer er in 2 andere manta`s niet instaan.

te weten een blauwe.. en een grijze :(

toch mal dat het nummer er in 2 andere manta`s niet instaan.

te weten een blauwe.. en een grijze :(

Heb van het weekend helaas de audio niet kunnen inbouwen. Kan er zo moeilijk bij als de auto op de brug staat en de schijven staan af te draaien.

Die foto van de datum houden jullie van mij nog even te goed ;)

Heb van het weekend helaas de audio niet kunnen inbouwen. Kan er zo moeilijk bij als de auto op de brug staat en de schijven staan af te draaien.

Die foto van de datum houden jullie van mij nog even te goed ;)

He mensen heb deze ook gevolgt,

Dit omdat ik zelf een GSI rij van mei 1987 ( op naam gezet ) dus misschien had ik kans.

Nu ben ik gaan kijken maareehhh ik wordt er niks wijzer van:

bij mij staat er op de kop ingeslagen 318 aan de bijrijders zijde net iets boven de haak

en aan de andere kant staat 143 erin. Helaas had ik geen foto apparaat bij me voor het

bewijs.

Dan maar aangeven bij de rdw dat hij in de 8e maand van het 31e jaar na christus is? :P

He mensen heb deze ook gevolgt,

Dit omdat ik zelf een GSI rij van mei 1987 ( op naam gezet ) dus misschien had ik kans.

Nu ben ik gaan kijken maareehhh ik wordt er niks wijzer van:

bij mij staat er op de kop ingeslagen 318 aan de bijrijders zijde net iets boven de haak

en aan de andere kant staat 143 erin. Helaas had ik geen foto apparaat bij me voor het

bewijs.

Dan maar aangeven bij de rdw dat hij in de 8e maand van het 31e jaar na christus is? :P

Bij Opel Duitsland gaat het modeljaar ook in vanaf sept. van't vorig jaar.

Ik heb hier een homologatieattest van een Manta gedagtekend op 12 december 1981

en chassisnummer met een "C" er in.

De Belgische overheid heeft me zo dik liggen gehad, mijn Manta heeft ook zo'n "C" en

ze hadden ook gevonden dat die van '81 fabricagedatum is.

Bij Opel Duitsland gaat het modeljaar ook in vanaf sept. van't vorig jaar.

Ik heb hier een homologatieattest van een Manta gedagtekend op 12 december 1981

en chassisnummer met een "C" er in.

De Belgische overheid heeft me zo dik liggen gehad, mijn Manta heeft ook zo'n "C" en

ze hadden ook gevonden dat die van '81 fabricagedatum is.

Even een schopje, ik had laatst de achterbank en rugleuning eruit, maar ik heb geen datum kunnen spotten. Ik had op de eerder genoemde plek het getal 149 staan :hmmz:hmmz

Even een schopje, ik had laatst de achterbank en rugleuning eruit, maar ik heb geen datum kunnen spotten. Ik had op de eerder genoemde plek het getal 149 staan :hmmz:hmmz

Waar maken jullie je druk om het is duidelijk als je een auto van '87 hebt kun je het vergeten en bespaar je de verdere moeite om wat voor getallen je er in hebt staan.

Als je auto van 1 januari '87 is wordt hij niet meer belasting vrij ook al is de auto uit '86(body)en ik spreek uit ervaring.

Kijk desnoods op de belasting site daar staat het beschreven.

Waar maken jullie je druk om het is duidelijk als je een auto van '87 hebt kun je het vergeten en bespaar je de verdere moeite om wat voor getallen je er in hebt staan.

Als je auto van 1 januari '87 is wordt hij niet meer belasting vrij ook al is de auto uit '86(body)en ik spreek uit ervaring.

Kijk desnoods op de belasting site daar staat het beschreven.

Terug
Naar boven