• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Boxen/radio kapot?

Beste corsa's

ik reed in mijn auto met het volume van de radio op een normaal niveau. Opeens begonnen de boxen te kraken en was het geluid weg. na aan en uit doen deed hij het volgens mij weer even maar nu helemaal niet meer. Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

dankjewel!

Welke radio zit er in?

kan kabelbreuk, vocht, speakers of radio zijn.

Slecht contact achter de radio kan ook.

Ik zal niet een bijdehante opmerking maken, omdat je zegt: "na aan en uit doen deed hij het volgens mij weer even maar nu helemaal niet meer".

Want als je je radio uit doet, doet hij het zeker niet.

Even serieus: als de radio ineens gaat kraken, is het zeer onwaarschijnlijk dat het aan de boxen ligt.

Tenzij het heel erg vochtig weer is en toevallig wat water bij de boxen in de buurt is gekomen. Dan nog gaan ze er eigenlijk niet van kraken.

Probleem zal 'm in de radio zitten.

Wanneer precies begon het gekraak? Bij het nemen van een grote hobbel? Of gewoon onder het rijden.

Is het bij de radio ontvangst? Of is het ook wanneer je een CD draait?"Dan is de versterker de boosdoener.

Alleen radio? Antenne aansluiting -waarschijnlijk massa probleem.

Dus even aangeven wanneer het probleem zich voordoet.

Dan weten we meer en kunnen je gerichtere informatie geven.

Ik vermoed dat er sluiting of draadbreuk zit in een van de kabelthules naar een van de deuren.

Hierdoor krijg je sluiting, en kan de radio gaan kraken.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven