• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

BPR'S B..(C14NZ-->C20XE)(kerstcado met foto's 29-12-13)

195 50 kan ook prima hoor.

Ik heb bij mij dan wel de plastic moertjes van de wielkastranden platter geslepen, met schroefje en al. want die hapte telkens in mn banden. Heb ook de randen iets gerold zelfs

bij mij hebben de achterbandjes al een behoorlijk stuk weggeslepen van de wielkastrandjes en de bandjes zelf zelfs (zal er een foto van posten)voor is er al een gedeelte weggeslepen door de banden en ook als ik de voor en achterwielen bekijk van boven af zijn de 195/45 minder breed dan de 195/50 als ik naar de wang kijk van de bandjes.... vind ik eigenlijk wel vreemd want 195 is toch 195 ongeacht de hoogte van de wang.... toch?? :hmmz

BPR

Dat ligt aan het merk van de band....scheelt altijd wel iets. 100% is het toch nooit met die bandenmaten.

Dat ie de wielkastrandjes pakt is niet erg. Die zijn van plastic en die slijten dan wel. Alleen moet je je banden zo min mogelijk zien te beschadigen.

Daarom heb ik dus 4 x de randen gerold en bij alle kanten de moertjes/tapeindjes bij geslepen.

Ik heb mn schroefset nu een wel best stuk omhoog gegooid, want met harde bochten raakte de voorste wielkasten de banden met inveren. Dat was een beetje te lomp.

na lang wachten heb ik hier alvast een paar foto's zoals de corsa nu staat met nieuwe bandjes en uitgelijnd... is nu wel niet op de max verlaagd voor kan ik nog een 1,5 á 2 cm zakken maar kom dan niet uit met de bandjes.... en achter zal het ook zoiets zijn maar dan meer richting de 3 cm....

maar heb meteen weer een vraag.... nu heb ik de rechter en linkerkant precies het zelfde staan kwa hoogte maar aan de bijrijderskant staat de auto hoger dan aan de bestuurderskant zonder dat er iemand inzit... hoe kan dat dat het zowel voor als achter is voor kan ik enigsinds inkomen vanwege de versnellingsbak maar achter...????

maar nu de foto's...

18-06-2011012.jpg

18-06-2011028.jpg

24-06-2011007.jpg

24-06-2011005.jpg

24-06-2011004.jpg

24-06-2011003.jpg

24-06-2011002.jpg

BPR

daar had gewoon een smaller bandje op gemoeten, een 175 of 185 breed.

met een 50 of 45 bandje maakt het niet veel verschil

@wessaa wrote:daar had gewoon een smaller bandje op gemoeten, een 175 of 185 breed.

met een 50 of 45 bandje maakt het niet veel verschil

scheelt toch 5% 175 op 7j ( gok dat het 7j is ? ) ziet er ook niet echt uit..

ja ok das waar ja en dat is best wel goed te zien en merken met aanlipen van de achterbandjes.. wat ze bij 45 alleen den als ik mensen achterin heb zitten en er een redelijke hobbel in de weg zit dan hoor ik wel schroemp.... en linksvoor is het erger dan rechtsachter terwijl de schroefen precies hetzelfde staan..

BPR

en weer een klein updateje...: voor €1,10 heb ik een week terug een rubbere orginele onderlip gekocht op de sloop en die onder de voorbumper gedaan waardoor de auto opties lager ligt.... :D

zag daar op de sloop ook nog leuke smoke achterlichten van irmsher geloof ik....( zaten kleine reflecters op de hoeken van de achterklep)

en heldere chromen koplampen....

foto volgt snel

BPR

bij deze de foto's zoals de corsa er nu bij staat met de rubbere lip waardoor hij opties toch iet lager ligt.... wil nog lager gaan maar dan moet ik de wielkastrandjes uitkloppen/rollen maar heb daar niet egt de goede gereedschap voor want vind hem achter toch net iets te hoog liggen.... iemand een idee of in de buurt woont waar ik woon met het goeie gereedschap?

maarja de foto's

09-08-2011021.jpg

09-08-2011020.jpg

09-08-2011022.jpg

09-08-2011023.jpg

BPR

je zou beter kleine wielen kunnen nemen, met getrokken bandjes. dan vallen je wielen en banden IN de wielkasten, waardoor je pas echt laag kan.

je kan voor de hulpveer er tussenuit halen. achter de stelschroef en rubber er tussenuit halen. veren achter afpersen.

dan lig je echt helemaal plat

hele leuke corsa. zou mooi verbreedstaal nemen, en gaan voor een ratlook

nee daar wacht ik nog even mee want deze bandjes zijn net 2 maanden oud.

en ik wil best kleine velgjes met dunnere bandjes maar daar wacht ik nog wel even mee eerst maar eens kijken dat ik de rest een beetje aanpak want wil hem toch wel beetje duitse style met vleugje BPR maken...

dankje voor de reactie en ideeën

BPR

en sinds enige tijd een veerpootbrug gemonteerd en wat een verschil zeg merkte het meteen toen het er op zat

foto bij praatje

15-09-2011003.jpg

dit weekend een leuk nieuw dempertje ophalen bij kapelleboer, en dan komen er weer nieuwe foto's bij....

BPR

na een rit door het hobbelige België naar kapelle gereden voor een leuk dempertje.... na thuis gekomen te zijn meteen begonnen met het verwijderen van de niet zo leuk staande sebring.... de links-rechts demper gemonteerd en staat naar mijn mening vele malen beter met dank aan Kapelleboer!!

alleen binnenkort kijken voor een middendempervervanger want die werkt veel te goed..... :jerry

foto's zeggen meer dan woorden he dus bij deze:

18-09-2011002.jpg

en

18-09-2011001.jpg

BPR

Heb nog wel een rieger bumper voor je in de aanbieding..dan komen die pijpjes veel beter tot zn recht.

Moet je hem wel in kleur laten spuiten.

ja dat dacht ik ook, tis best moeilijk om die gassen goed verdeeld te krijgen. ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als het nog wat kouder is kwa rookpluimpjes

ja ze werken allemaal de linker iets meer dan de rechtse bij stationer lopen maar als het wat kouder word zal ik een plaatje schieten en dan is er best wel een verschil zichtbaar.

misschien heeft het er mee te maken dat de rechtse minder blaast en daardoor de roet niet hard genoeg eruit gooit en dat het daarom zwarter is.... :hmmz

@Fearless: momenteel even geen geld voor.. en weet eigenlijk wel zeker dat de pijpjes beter tot hun recht komen maar eerst kijken voor een middendempervervanger voor toch net dat beetje meer geluid (demper is toch aan vervanging toe)

BPR

Terug
Naar boven