• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstof gebruik l.p.g.

kadetter

Post weinig
Misschien de zoveelste keer dit onderwerp, maar goed.

Ik heb een c kadett coupe uit 1977, automaat

er zit nu een 1.2 in met een cilinderkop van en kadett e

(ofwel grotere kleppen).

Ik rij op l.p.g. met gastuk tussen inlaatspruitstuk en standaard caburateur ook heb ik het standaard luchtfilter.

Ik kom met l.pg. op een gemiddeld gebruik van 1 op 7 in de stad, zonder choke.

Ik vind dit absurd hoog voor zo'n licht wagentje met een 1.2 motor.

Is dit normaal, of is er toch iets niet goed afgesteld ?

Motor start makkelijk, draait goed, verzuipt niet.

We hebben een C Kadett 1200S op LPG met een handgeschakelde bak, het verbruik is gemiddeld 1:10. Automaat gebruikt iets meer. Laat eens het CO afstelen, kan ook aan je rechtse voet liggen. De A Manta met een 20s blok van me, verbruikt ongeveer 1:8 op LPG bij normaal gebruik, ga ik een beetje trappen, is het ook 1:4.

Als het mengstuk net boven de gasklep zit is verbruik toch erg hoog bij normaal gebruik.

We hebben een C Kadett 1200S op LPG met een handgeschakelde bak, het verbruik is gemiddeld 1:10. Automaat gebruikt iets meer. Laat eens het CO afstelen, kan ook aan je rechtse voet liggen. De A Manta met een 20s blok van me, verbruikt ongeveer 1:8 op LPG bij normaal gebruik, ga ik een beetje trappen, is het ook 1:4.

Als het mengstuk net boven de gasklep zit is verbruik toch erg hoog bij normaal gebruik.

Uh, mischien niet helemaal te vergelijken maar om mee te denken:

Ik rijdt in een Opel Astra F GLS uit 1992 met een C1.6NZ motor.

Alles is standaard zoals carburateur, luchtfilters, bougies enz.

deze fijne auto rijdt gemiddeld 1:11, soms 1;12.

ter uwe informatie !

Groet, Rik

Uh, mischien niet helemaal te vergelijken maar om mee te denken:

Ik rijdt in een Opel Astra F GLS uit 1992 met een C1.6NZ motor.

Alles is standaard zoals carburateur, luchtfilters, bougies enz.

deze fijne auto rijdt gemiddeld 1:11, soms 1;12.

ter uwe informatie !

Groet, Rik

Je zou eens een gasstuk tussen je carb en je luchtfilter kunnen proberen, dat is beter voor je verbruik. Heb je wel een nieuw gasstuk nodig.

En opnieuw stationair en deellast laten afstellen. Kan zijn dat ie veel te rijk staat.

Je zou eens een gasstuk tussen je carb en je luchtfilter kunnen proberen, dat is beter voor je verbruik. Heb je wel een nieuw gasstuk nodig.

En opnieuw stationair en deellast laten afstellen. Kan zijn dat ie veel te rijk staat.

Terug
Naar boven