• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstof leidingen vervangen.

noci

Post vaak
Ruikte benzine lucht in mij senator ! Ben er nu achter waar het vandaan komt :( .

De leidingen zijn doorgeroest :hmmz :puke

Nu wil ik ze vervangen door kunstof leidingen, weet iemand hier op het Forum waar ik deze kan bestellen of kan ophalen ?

Ik heb ook problemen met benzine maar bij mij is het gelukkig niet de leidingen, maar de benzine druk:D

misschien helpt dit :hmmz

opel4ever

kees in Stavenisse heb wel zijn nummer, als je die wil hebben hoor ik het wel van je

als je ff de forum hier en daar doorlees kom je heus wel wat tegen:thumbup

Ik heb ook problemen met benzine maar bij mij is het gelukkig niet de leidingen, maar de benzine druk:D

misschien helpt dit :hmmz

opel4ever

kees in Stavenisse heb wel zijn nummer, als je die wil hebben hoor ik het wel van je

als je ff de forum hier en daar doorlees kom je heus wel wat tegen:thumbup

Ik weet niet, of kunststof leidingen wel zo'n goede keus is. Volgens mij gaat benzine op de lange duur een reactie aan met de kunststof, die hierdoor verhard em bros en poreus wordt. Meestal worden de metalen gedeelten van de benzine toevoer vervangen door ook weer metalen (koperen) leidingen.

Ik weet niet, of kunststof leidingen wel zo'n goede keus is. Volgens mij gaat benzine op de lange duur een reactie aan met de kunststof, die hierdoor verhard em bros en poreus wordt. Meestal worden de metalen gedeelten van de benzine toevoer vervangen door ook weer metalen (koperen) leidingen.

Zou een dikke koperen leiding nemen,zoals bv een dikke remleiding,voordeel is dat het zich gemakkelijk laat bewerken en jaren meegaat.

Zou een dikke koperen leiding nemen,zoals bv een dikke remleiding,voordeel is dat het zich gemakkelijk laat bewerken en jaren meegaat.

Bedankt voor jullie reactie.

Heb al een adres gevonden, worden toch kunstof leidingen.

Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto's dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)

Bedankt voor jullie reactie.

Heb al een adres gevonden, worden toch kunstof leidingen.

Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto's dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)

[rquote=1871004&tid=142858&author=noci].

Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto's dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)[/rquote]

Lichter in gewicht, dat is 1 reden. Ten tweede, produktiekosten. Ik weet wel, dat veel benzinetanks ook in kunststof worden uitgevoerd. Opel begon daarmee bij de Vectra en Calibra.

Toch heeft kunststof de neiging om "uit te drogen". De weekmakers in de kuinststof (de stofjes dus die het "soepel" houden) gaan eruit. maar waarschijnlijk heb je gelijk, dat de tegenwoordige kunststoffen nu net zo lang meegaan als metalen uitvoeringen.

[rquote=1871004&tid=142858&author=noci].

Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto's dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)[/rquote]

Lichter in gewicht, dat is 1 reden. Ten tweede, produktiekosten. Ik weet wel, dat veel benzinetanks ook in kunststof worden uitgevoerd. Opel begon daarmee bij de Vectra en Calibra.

Toch heeft kunststof de neiging om "uit te drogen". De weekmakers in de kuinststof (de stofjes dus die het "soepel" houden) gaan eruit. maar waarschijnlijk heb je gelijk, dat de tegenwoordige kunststoffen nu net zo lang meegaan als metalen uitvoeringen.

Kwa chassie zeker wel,als je bv kijkt naar audi,s van 10 jaar of vw vind je nog geen puntje roest...

Kijk je bij opels van 30 jaar terug die toen 10 jaar waren...

Haha

Kwa chassie zeker wel,als je bv kijkt naar audi,s van 10 jaar of vw vind je nog geen puntje roest...

Kijk je bij opels van 30 jaar terug die toen 10 jaar waren...

Haha

Ja, met het koetswerk zit het meestal nu wel goed. maar als je dan de techniek aanschouwt, en dat vooral het electronische gedeelte. Je hoort de Wegenwachters vaak steen en been klagen over uitvallende electronica.

Dat is bij onze oldies even wat anders, maar dat zit (gelukkig) ook niet zoveel in.

Ja, met het koetswerk zit het meestal nu wel goed. maar als je dan de techniek aanschouwt, en dat vooral het electronische gedeelte. Je hoort de Wegenwachters vaak steen en been klagen over uitvallende electronica.

Dat is bij onze oldies even wat anders, maar dat zit (gelukkig) ook niet zoveel in.

Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.

Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.

Grtz, John

Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.

Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.

Grtz, John

[rquote=1871836&tid=142858&author=jojonopel]Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.

Grtz, John[/rquote]

die hebben ze mij er ook onder gesleuteld (bij de benzine tank)

is volgens mij, best wel iets duurder:hmmz

Terug
Naar boven