• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brandstof verbruik v6

ik rij niet voor niks 1 op 10

ga niet rustig rijden met een v6 dan koop ik wel een 1.6 haha

niets mooiers dan het geluid wat je krijgt

tovert bij iedereen een smile op het gezicht :wub

van stilte naar brullen blijft vett

vooral ook voor de mensen buiten

http://youtu.be/dKGBu26xkBE

Ach alles is relatief, van het weekend 500km gereden met een autoambulance achter de vec station met een gemiddeld verbruik op die rit van 1 op 7,2 (LPG).

1 op 9 of 10 is gewoon het gemiddelde verbruik van een v6 hier op het forum. je zal heus wel een beter doen maar met die mensen die ik spreek die een v6 hebben zeggen dit zelfde

Er zijn er ook zat die gemiddeld 1 op 6 rijden, maar dat zijn de Stampers...

ik heb met de B1 2.5 het verbruik van begin tot eind bijgehouden, en die zit totaal gemiddeld op 1 op 11,4 das incl Duitsland ritten alles, gemiddeld verbruik over een 130.000km genomen..

Willem

Ik rijdt niet rustig teun....

hoe rijdt de rest dan wel niet haha...

iedere moto draait anders, rijdt anders, verbruikt anders!!!!

die Champagne liep gewoon heel zuinig, kon ik niks aan doen, de Caravan, deed het ook niet slecht, de 8000km die in met de 2.5 gereden heb zit ook op een 1 op 10,8

De 3liter zit nu gemiddeld op een 1 op 10,4

hier nog ff wat pics van mijn interrieur en machinekamer

wp000437b.jpg

wp000439z.jpg

wp000441.jpg

alles werkt en functioneert tot aan de carkit van 13 jaar oud toe heb van mijn maat de bijbehorende telefoon er zelfs bij gekregen

en waar ik heel blij mee ben is dat er een verse distributie riem im zit ,kan ik een poosje mee verder

weet je (willem) ook om de hoeveel km die moet worden vervangen?

nou dan kan ik nog 58000 km rijden

he willem waarom heeft de 2.6 eigenlijk geen tc knop?

de tc is heel happy! iets te peel power (op natte ondergrond)en hij gaat branden heel ieritant

wat ik mijn nog afvraag is niveau regeling standaart bij deze auto's ?het maakt niet uit wat ik in de koffebak gooi of achter de auto hang op het moment dat ik de auto start druk hij de kont omhoog net een citroen ,maar dan van betere qualitijd hoop ik!

heb nog niet onder de auto gekeken wat er onder zit maar bij belasting gaat de koffebak duidelijk omhoog na het starten van de auto

Hoogte regeling op de Sedan is niet geleverd..

Dus zou er eens onder kruipen als ik jouw was.

Willem

heb ik gedaan en uitgezocht het merk is van koni en mijn maat waar ik hem van heb

heeft het er niet in gebouwd maar de eigenaar voor hem heb die de auto nieuw heeft gekocht heeft er er in laten bouwen

het is een koni set die er in 2001 is in gebouwd niet orgineel maar werkt goed

onder de motorkap zit een electrische pomp die de auto op hoogte houd,en bij de achteras zit een lastafhankelijk regelverntiel die het zaakje aanstuurt het is een universeel systeem die in de beginjaren 2000 voor de vectra en omega op de markt was gebracht door koni

hopen dat het zaakje blijft werken ,heb de orginele schoks er niet meer bij als het toch een keer kapot gaat koop ik wel een setje orginele schoks

jep ik zie het nut er ook niet van in, het rijdt vrij stug lijkt ook een duur setje

je kunt het volgens mij vergelijken met de luchtvering van een rangerover het zelfde pompje zit er op

mercedes heet het ook een poosje gebruikt maar zijn er mee gestopt (in de begin jaren 90 al) ,die hebben ipdv aktieve veering

als het kapot gaat ga ik het zeker niet repareren maar vervangen door standaard shokbrekers en veeren

maar gelukkig is de auto verder standaard ik hou niet van auto's die teveel zijn opgeleukt

niet goed voor de auto en het brandstofgebruik

Mercedes:

We hebben hier een 300TD (station dus!!) Turbodiesel in onderhoud gehad, uit 1989, deze had al Hydraulische Vering eronder (daarvan brekern nogal eens de asjes in de Hydropomp, dan ligt ie met een paar dagen op zijn reet achter, en heb je geen stuurbekrachtiging meer..

Asje kan je gelukkig zo bij de mercedes bestellen (binnen een dag in huis!!)

Willem

Terug
Naar boven