• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofdrukregelaar

wellicht kan ik wat licht in je uisternis scheppen gsi racer.

wat men bedoelt is dat je stationair zo'n 2,8 tot 3,0 bar brandstof druk hebt orgineel van opel uit. geef je gas komt hier +/- 0,5 bar bij dus dan krijgt je als je optrekt met de auto 3,3-3,5 bar brandstof druk ingespoten.

door middel van het vacuumsysteem drukt hij het membraam waardoor je auto bij stationair toerental 0,5 bar minder heeft.

ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegt voor je.

origineel gepost door svdk20

wellicht kan ik wat licht in je uisternis scheppen gsi racer.

wat men bedoelt is dat je stationair zo'n 2,8 tot 3,0 bar brandstof druk hebt orgineel van opel uit. geef je gas komt hier +/- 0,5 bar bij dus dan krijgt je als je optrekt met de auto 3,3-3,5 bar brandstof druk ingespoten.

door middel van het vacuumsysteem drukt hij het membraam waardoor je auto bij stationair toerental 0,5 bar minder heeft.

ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegt voor je.

bijna toch?

als de dis moter zoals hier 3 bar origineel krijgt moet hij stationair op 2.5 bar afgesteld worden zodat hij bij volgas 3 bar geeft.

origineel gepost door mattemaker

nee persoonlijk heb ik de beige wel m2.5 heeft maar 1 gaatje voor sproeien,als die dicht zit merk je dat gelijk en met de blauwe 4 gaatjes(geloof ik) niet.. en ja brandstof druk meet je OP het ventiel op de rails.. zwarte dop rechts op foto/rials.. wel met 2200+ toeren meten ivm vacuum

of een stuk slang,aansluiting klem (die op een autoventiel past:thumbup) en een vloeistof druk meter,beetje magazijn man kan daar zo aan komen.... altijd testen en DEMONTEREN anders PLOF:cry

Idd ik heb ook beige injectoren op een dis motor.

Kijk dat is beter zo:cool:

Dus gewoon de vacuumslang laten zitten, en dan op 2,5 bar afstellen?

Beetje gas bij geven, en dan moet hij naar 3 bar gaan?

nee of vacuum slang laten zitten en op 2.5 bar af stellen

of slang los trekken en op 3 bar zetten

ik raad het laatste aan, weet je zeker dat je goed zit, vaak staat 3 bar wel aan gegeven en is het de vraag waar 2.5 bar precies zit (bij mij tenminste)

nog beter....

van mij een standaart 3bar druk regeaar krijgen.

en mij met de verstelbare laten rommelen:D:D

Hallo heb ook een c20xe M 2.5 nu is mijn brandstofdrukregelaar stuk kan ik nu één plaatsen van 3 bar of is dit schadelijk voor de motor

[rquote=1692547&tid=127786&author=freek corsa]Klopt.

C20XE M2.5 heeft bij vol last 2,5 bar.

Stationair 2,0 bar.[/rquote]

[rquote=1848948&tid=127786&author=trikkeslalom]Hallo heb ook een c20xe M 2.5 nu is mijn brandstofdrukregelaar stuk kan ik nu één plaatsen van 3 bar of is dit schadelijk voor de motor

[rquote=1692547&tid=127786&author=freek corsa]Klopt.

C20XE M2.5 heeft bij vol last 2,5 bar.

Stationair 2,0 bar.[/rquote][/rquote]

Als je blok geen extra brandstof nodig heeft zal hij hooguit te rijk staan en daardoor beroerd lopen of doodleuk verzuipen.

Eventueel zou de computer via de lambdasensor nog kunnen meten dat hij teveel inspuit en de dutycycle van de sproeiers omlaag brengen tot de motor niet meer te rijk loopt.

1 bar extra druk is opzich niet schadelijk, maar veel teveel druk kan betekenen dat je de sproeiers uit hun zittingen blaast en je blok een dikke plens benzine over zich heen krijgt.

Terug
Naar boven