• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofmeter en rijbereik!

Ik rij nu op het moment met de slangen los gekoppeld en het probleem heeft zich tot nu toe nog niet voorgedaan, heb helaas nog niet veel snelweg gereden, dan was het het duidelijkst.

Hou jullie op de hoogte.

nou mooi, bedankt voor de locatie van het filtertje.

Maar is dat makkelijk te vervangen? Heb hem nog niet gezien eerlijk gezegd. Dat terwijl ik vandaag weer de zomerbanden heb gemonteerd.

Hele tijd geleden. In 2010 geen grote tochten gemaakt. De zomer 2011 in aantocht. Dit jaar weer richting zuiden. Dus lange ritten waarbij dit probleem zich weer zou kunnen voordoen.

Waar zit de koolstoffilter precies? Is er een foto van dat ding ergens op het web? Heeft iemand een betrouwbaar adresje (regio Amsterdam) om dit te fixen?

Idd zit er wat tijd tussen. Ben wel benieuwd ofdat het probleem van je zafira is opgelost door het advies van Opeltechniek!

Groet, Marco

Ja ik ben ook erg benieuwd.

ik heb ook problemen hiermee.

volgens de BC verbruik ik bij stationair toerental, bij stilstand dus 30 liter per 100km:D:D

en ik kan dik 150km rijden zonder dat de naald van de benzinemeter beweegt.

en bij een halve tankinhoud gaat de bc roepen dat het rijbereik 50km is.

ik weet nu dat ik ongeveer 500km kan rijden met een volle tank, dus ik gebruik de dagteller maar.

gr. Kim

Hoi,

Ik zal ook ff mijn reactie hierop plaatsen.

Ik heb de slang bij mijn lucht filter losgehaald welke vanaf de tank komt en naar het koolstof filter loopt, en heb sinds dien geen problemen meer gehad met een zeer snel dalende tank meter.

Hieruit kan ik opmaken dat het probleem bij mij in ieder geval in het koolstof filter zit.

Moet wel bekennen dat ik het koolstof filter nog niet vervangen heb i.v.m. te weinig tijd.

Deze week toch een lange rit. Ben benieuwd.

Tip van Erwin in gedachten houden.

Nu nog even uitzoeken om welk slangetje het gaat.

Hele lange rit gemaakt. Rijbereik ging omhoog. Op naar de 1000 km.

Brandstofmeter bleef wel stabiel omlaag gaan.

De dealer gaat er vanuit dat ik het over de pollenfilter heb...........

Hoe heet het filter in technisch jargon?

Terug
Naar boven