• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofpomp astra G

Gisternacht nam ik net optijd de afrit toen mijn auto ermee stopte en niet meer wou starten. Vlak voor ik de afslag nam begon de motor in te houden en het motorstoringslampje te branden. De wegenwacht constateerde een kapotte brandstof pomp in de tank. De relais zijn oke. Weet iemand wat repartie gaat kosten en of dit ook zelf te doen is?

alvast dank

je moet het zit gedeelte van de achter bank weg halen ,daar onder zit een ronde deksel die moet je los schroeven , dan zie je de pomp al zitten, je haalt de stekker en slangen eraf en,de pomp er uit halen ,is wel zelf te doen

je moet het zit gedeelte van de achter bank weg halen ,daar onder zit een ronde deksel die moet je los schroeven , dan zie je de pomp al zitten, je haalt de stekker en slangen eraf en,de pomp er uit halen ,is wel zelf te doen

Pomp is vaak wel het duurste losse onderdeel van de auto. Van mijn diesel kost het ca. 700 euro. Ik hoop dat het voor de jouwe goedkoper is.

Pomp is vaak wel het duurste losse onderdeel van de auto. Van mijn diesel kost het ca. 700 euro. Ik hoop dat het voor de jouwe goedkoper is.

Pomp is inderdaad erg duur (alleen een turbo is duurder). Maar het vervangen is inderdaad goed zelf te doen zoals hier boven beschreven.

Pomp is inderdaad erg duur (alleen een turbo is duurder). Maar het vervangen is inderdaad goed zelf te doen zoals hier boven beschreven.

Ik zou zo'n pomp lekker op de sloop halen.

kost ie vaak nog geen 50 euro.

Normaal gaan deze pompen niet stuk, dus het risico op een slechte pomp van de sloop is gering.

Willem

Ik zou zo'n pomp lekker op de sloop halen.

kost ie vaak nog geen 50 euro.

Normaal gaan deze pompen niet stuk, dus het risico op een slechte pomp van de sloop is gering.

Willem

heej dames en heren

ik heb een vraagje ik heb een bass box in mijn opel astra g gebouwd en heb per ongeluk eerst de spannings kabel aan de accu aangesloten en probeerde hem daarna door te voeren waarna ik kortsluiting heb gemaakt en nu krijgt mijn brandstofpomp geen stroom zekeringen zijn allemaal naar gekeken en werken allemaal gewoon en ik kom er niet uit

wie weet raad alvast bedankt

gr mark

heej dames en heren

ik heb een vraagje ik heb een bass box in mijn opel astra g gebouwd en heb per ongeluk eerst de spannings kabel aan de accu aangesloten en probeerde hem daarna door te voeren waarna ik kortsluiting heb gemaakt en nu krijgt mijn brandstofpomp geen stroom zekeringen zijn allemaal naar gekeken en werken allemaal gewoon en ik kom er niet uit

wie weet raad alvast bedankt

gr mark

heb je ook naar de hoofd zekeringen gekeken onder de motorkap, in dat zwart plastiek bakje ?

misschien is je brandstofrelais wel kapot ,die zit ook onder de motorkap in een ander zwart plastiek bakje

heb je ook naar de hoofd zekeringen gekeken onder de motorkap, in dat zwart plastiek bakje ?

misschien is je brandstofrelais wel kapot ,die zit ook onder de motorkap in een ander zwart plastiek bakje

heej

ja ik heb in het bakje gekeken naar die grotere paarse zekering denk ik dat je bedoelt dan en die was ook in orde

maar de brandstof pomp gaat alleen lopen als ik die met een schroevendraaier onderbreek dus ik kan er niet uitkomen

gr mark

Terug
Naar boven