• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brandstofpomp blijft draaien...

Hallo,

sinds kort heb ik een probleem met mijn kadett, het betreft een E kadett gsi met c20xe motor.

na de auto een poosje te hebben weggezet in de winter, heb ik er dus een stukje in gereden,

en nu viel me op dat na het uitschakelen van het contact de brandstofpomp bleef draaien.

nu heb ik er al een nieuw contactblokje in gezet achter het contactslot en het leek even goed te zijn.

na een 2e keer starten en uitschakelen had ik hetzelfde probleem weer. nu heb ik de accupool er dus af liggen.

ik heb alle relais al bijlangs gelopen, die in de motorruimte en die bij de zekeringskast.

toen ik de auto had weggezet was alles nog prima in orde.

heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

Mvg Jeroen

heb nog even gekeken, maar de enigste relai's die ik nog kan vinden in de motorruimte zijn de relais die ik al gecontroleerd heb,

ik heb ze er allemaal stuk voor stuk uitgehad en als ik dan de accuklem tegen de pool aanhou blijft hij toch draaien met de sleutel uit het contact.

zou ik nog iets anders over het hoofd kunnen zien?

mvg.

heb nog even gekeken, maar de enigste relai's die ik nog kan vinden in de motorruimte zijn de relais die ik al gecontroleerd heb,

ik heb ze er allemaal stuk voor stuk uitgehad en als ik dan de accuklem tegen de pool aanhou blijft hij toch draaien met de sleutel uit het contact.

zou ik nog iets anders over het hoofd kunnen zien?

mvg.

Vierkant langwerpig zwart relais, zal denk ik idd onder de motorkap moeten zitten bij de stekker van de motorkabelboom naar de autokabelboom.

Vierkant langwerpig zwart relais, zal denk ik idd onder de motorkap moeten zitten bij de stekker van de motorkabelboom naar de autokabelboom.

Die originele relais zijn gewoon ruk, is bekend, niet voor niets later door Opel veranderd door er twee afzonderlijke relais voor te pakken....

Ik maak dat soort relais zelf met veel betere contacten en e.e.a. aan controle en beveiliging aan boord. Wordt dan ook ineens niet meer heet en zo, en past op de zelfde voet, dus geen geknip in de bedrading...

http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube:2axwyudi]

Die originele relais zijn gewoon ruk, is bekend, niet voor niets later door Opel veranderd door er twee afzonderlijke relais voor te pakken....

Ik maak dat soort relais zelf met veel betere contacten en e.e.a. aan controle en beveiliging aan boord. Wordt dan ook ineens niet meer heet en zo, en past op de zelfde voet, dus geen geknip in de bedrading...

http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube:2axwyudi]

Terug
Naar boven