• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brandstofpomp probleem

Schema, draadkleuren erbij in afgekort duits (bijv: rt=rood, sw=zwart)

K68 is het brandstofpomp relais, M21 de pomp....

m25schema.jpg

+ komt dus binnen via twee rode draden en gaat via rood/blauwe draad (de dikke) naar de + van de pomp.

Dikke kans dat je massa inderdaad rot is, is wel gebruikelijk.... Maar bij vele auto's zit het relais ook lekker vochtig onder de motorkap en zijn de contacten van de socket geoxideerd...

Kan aan meerdere dingen liggen, ook tegelijk....

voor alle duidelijkheid, de motor komt uit een wagen die ik al jaar of 5 in bezit heb, dus de motor zelf is 100% ok.

heb motor in een kas (c20ne) gelegd die roestvrij is.

met die wagen (c20ne) heb ik ook een tijdje gereden tot de motor het begaf, was een sensor defect en starte niet meer.

al heb ik daar nu wel mijn twijfels bij met de probs die ik nu heb...

raar is dat ie draait, vanaf je ermee rijdt de pomp sneuvelt.

je hoort de pomp raar doen als je ermee rijdt, daarmee denk ik slechte massa.

Aanvoer en retour omgedraaid doet hij helemaal niks, start niet eens...

Tech2 gaat je niet vertellen waarom de pomp maar 10 volt krijgt, dat zul je zelf moeten achterhalen. Is op zich niet zo moeilijk als je weet waar je moet meten, gewoon bij de pomp meten en dan eens tussen een echt goede massa en de + op de pomp, dan een keer tussen de + van de accu en de - op de pomp en terug naar het relais meten. Het punt waar de spanning over valt is dan zo gevonden...

Schema, draadkleuren erbij in afgekort duits (bijv: rt=rood, sw=zwart)

K68 is het brandstofpomp relais, M21 de pomp....

m25schema.jpg

+ komt dus binnen via twee rode draden en gaat via rood/blauwe draad (de dikke) naar de + van de pomp.

Dikke kans dat je massa inderdaad rot is, is wel gebruikelijk.... Maar bij vele auto's zit het relais ook lekker vochtig onder de motorkap en zijn de contacten van de socket geoxideerd...

Kan aan meerdere dingen liggen, ook tegelijk....

heb dus 12v op de pomp gestoken meegaand met het contact.

gevolg, de pomp sneuvelt terug na een tijdje (500m rijden)

ben ten einde raad.

Denk dat ik me teveel op hetzelfde focus en het probleem zich ergens anders voordoet, maar waar??

Aanvoer en retour omgedraaid doet hij helemaal niks, start niet eens...

Tech2 gaat je niet vertellen waarom de pomp maar 10 volt krijgt, dat zul je zelf moeten achterhalen. Is op zich niet zo moeilijk als je weet waar je moet meten, gewoon bij de pomp meten en dan eens tussen een echt goede massa en de + op de pomp, dan een keer tussen de + van de accu en de - op de pomp en terug naar het relais meten. Het punt waar de spanning over valt is dan zo gevonden...

heb dus 12v op de pomp gestoken meegaand met het contact.

gevolg, de pomp sneuvelt terug na een tijdje (500m rijden)

ben ten einde raad.

Denk dat ik me teveel op hetzelfde focus en het probleem zich ergens anders voordoet, maar waar??

aanvoer en toevoer zitten juist, gecontroleerd op me andere gsi ;-)

ben van Belgie, Brugge dus denk dat dit wat ver is...

ga hem es aan de tech 2 laten hangen, mss word ik daar wat wijzer van...

heb al 12V rechtstreeks op de pomp gestoken.

na 500m rijden sneuvelt ie ook, wat kan dan nog het probleem zijn?

de leidingen zijn doorblazen met compressor, zit de fout mss in de brandstofrail/drukregelaar??

uitmeten ging ik sowieso doen, was maar tijdelijke oplossing om 12v op de pomp rechtstreeks te stelen met contact mee.

maar nu ie ook sneuvelt weet ik niet meer zeker of het een elektrisch probleem is, of een andere oorzaak heeft dat de pomp sneuvelt...

aanvoer en toevoer zitten juist, gecontroleerd op me andere gsi ;-)

ben van Belgie, Brugge dus denk dat dit wat ver is...

ga hem es aan de tech 2 laten hangen, mss word ik daar wat wijzer van...

Je hebt toch geen suikerklontjes getankt he?

Zet er voor de zekerheid is een extra benzinefilter tussen, maar dan vanaf tank naar pomp ipv erna.

heb al 12V rechtstreeks op de pomp gestoken.

na 500m rijden sneuvelt ie ook, wat kan dan nog het probleem zijn?

de leidingen zijn doorblazen met compressor, zit de fout mss in de brandstofrail/drukregelaar??

uitmeten ging ik sowieso doen, was maar tijdelijke oplossing om 12v op de pomp rechtstreeks te stelen met contact mee.

maar nu ie ook sneuvelt weet ik niet meer zeker of het een elektrisch probleem is, of een andere oorzaak heeft dat de pomp sneuvelt...

Je hebt toch geen suikerklontjes getankt he?

Zet er voor de zekerheid is een extra benzinefilter tussen, maar dan vanaf tank naar pomp ipv erna.

Ja zit ook aan rotzooi in de tank te denken heb het zelfde ook is gehad ook 2 pompen naar de klote er door, Dee het ook maar even en toen liep die ook vast

Ja zit ook aan rotzooi in de tank te denken heb het zelfde ook is gehad ook 2 pompen naar de klote er door, Dee het ook maar even en toen liep die ook vast

Terug
Naar boven