• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brandstofpomp SEH

GlennGSI

Woont hier bijna
Hallo,

Ik heb mijn D kadett omgebouwd naar 20SEH maar als ik nu de auto op contact zet dan draait de brandstofpomp niet.. hij draait em dus niet op druk.

Als ik de sleutel verder draai ( dus de auto start ) dan draait de pomp wel.

Wat kan dit zijn ???

origineel gepost door Govers

dat is normaal zover ik weet...heeft mijn seh ook altijd gedaan

Maar als je de auto op contact zet moet je de brandstofpomp eerst op druk horen pompen...

Maar denk dat ik het al gevonden heb, de SEH komt uit een kadett van 87... dat schema is anders dan een kadett van 88 tot 91... Dus ik denk dat ik de contact geschakelde plus niet goed aangesloten heb op het relais.

Morgen maar eens naar kijken...

ik weet niet meer precies hoe dat zat....heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeld

origineel gepost door Govers

ik weet niet meer precies hoe dat zat....heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeld

Ik hoor em wel gewoon klikken... Ik ga morgen in iedergeval het relais anders aansluiten, volgens het andere schema en dan maar kijken... Ik heb btw nog een ander relais geprobeerd... die had ik nog liggen van men 16 klepper...

origineel gepost door robbyrood

druk pas bij contact , het is geen GOLF...

Ik bedoel.. dat je de pomp hoort als je de auto op contact zet... das met men 16 klepper ook zo.

Het is toch niet normaal als de pomp alleen maar draait als je de sleutel verder dan contact draait ( oftewel de auto start ) als de sleutel dan weer terug gaat ( dat de startmotor niet meer draait ) dan gaat de pomp ook weer uit.

origineel gepost door robbyrood

druk pas bij contact , het is geen GOLF...

Blijkbaar weet jij wel hoe het zit... kun je me dat niet uitleggen hoe het dan zit bij een Kadett ?

Dat zou wel fijn zijn want dan kan ik het bij men auto voor elkaar maken...

nee zoals gezegd, meestal slaan ze even kort aan. maar gaan niet echt draaien, pas wanneer er een signaal van je ecu afkomt dat de krukas draait zal je relais bekrachtigd worden, pomp gaan draaien en je ontsteking actief zijn.

Ja zowel pomp als ontsteking worden geschakeld via dit relais.. :angel

origineel gepost door corsaboy

nee zoals gezegd, meestal slaan ze even kort aan. maar gaan niet echt draaien, pas wanneer er een signaal van je ecu afkomt dat de krukas draait zal je relais bekrachtigd worden, pomp gaan draaien en je ontsteking actief zijn.

Ja zowel pomp als ontsteking worden geschakeld via dit relais.. :angel

Ok thanks allemaal ! weet ik in ieder geval zeker dat de kabels goed zitten.

Jupz zowel bij mijn C20XE / 20SEh als mijn C20NE ging de pomp pas draaien bij starten en niet bij op contact zetten (tis geen Golf :P )

als je systeem goed is, dan blijft hij rustig een maand op druk staan. mijn Combo (C20XE) stond al 2 weken stil, draai de benzine slang los, Splash zo naar de overkant van de straat.

dat was het laatste wat ik verwachte eigenlijk.

Willem

Terug
Naar boven