• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofpomp? Wel of niet?

Robbie1974

Post weleens wat
Ik heb al heel wat weken misschien wel maanden ruzie met mijn brandstofpomp. :argue

De zekeringen branden elke keer door en nu ik er een zwaardere zekering in heb slaat de pomp gewoon ineens stil of vast.

Als ik er een tik op geen dan doet ie het weer even.

Wie weet wat er aan de hand is.

:hmmzde brandstof pomp zit toch gewoon tegen je blok aan? als die vast slaat heb je denk ik een ander probleem. Er zit toch geen lucht meer in het systeem?

Je kan ook best veel water bij je diesel hebben als je vaak met een lege of half volle tank rijdt.

Ik heb een aparte pomp achterin de auto vanwege de Weber carburateur die erop zit.

Water bij de diesel? Dat snap ik niet want ik rij op benzine.

ik vond het ook al zo vreemd:P water bij je diesel.

ik denk dat er vuil in de pomp zit.

heb je een filter tussen je tank en je pomp?

of alleen na je pomp?

heb zelf ook het probleem gehad. op laatst fikte de brandstofpomp door. vanwege het vuil wat erin zat

Dit is de pomp waar het over gaat.

Het is een facet.

Zijn deze nog te koop of kan ik een andere plaatsen?

P1040930.jpg

P1040931.jpg

Een Facet, volgens mij wel te koop.

Ik heb bv een pomp pas in de motorruimte voor de webers, je hoort wel eens, dat is helemaal kut, nou ik weet wel anders, is volgens mij een facet, is wel een zware trouwens.

Maar jouw probleem is zeker dat je pomp vast slaat op een vage wijze, waarschijnlijk slijtage.

Een ori is te bestellen bij manta29, oftewel Ronald Koster

en zet ook even een filter voor de pomp, want ze lopen wel eens vast, door rommel uit de tank.

Wij gebruiken dezelfde elektrische pompjes, je kan dat bodempje

met die 6-kant er af draaien en het filtertje proper maken.

Maar als we d'r af en toe een tik op moeten geven vervangen we ze.

Vergeet je benzineleidingen niet af te klemmen voor je dat bodempje

losdraaid, of je hebt een "benzinekofferbak" in plaats van een

"benzinebak".

origineel gepost door boyanka

:wtfeen diesel heeft een brandstof pomp en een benzine heeft een benzine pomp al dan niet electrisch

Brandstof is de algemene benaming voor diesel, benzine & LPG.

Dat pompje heb ik ook in Ascona A, is nog goed verkrijgbaar. Enige nadeel vind ik dat die nog al wat lawaai maakt.

In mijn andere Ascona A heb ik een andere pomp, die hoor je bijna niet, maar die is een stuk duurder.

Ik heb de pomp ff losgehaald en het filter ziet er nog prima uit.

De auto loopt nu wel weer (na de winterslaap) maar ik ben bang dat ik zo weer stil sta langs de kant van de weg door die pomp.

Heeft iemand nog een pomp liggen of weet waar ik er 1 kan kopen?

Dat is wel prijzig. Ik vraag me af of ik wel zo'n Facet Redtop Benzinepomp nodig heb.

Zou er ook een gewone pomp op kunnen?

Ik heb er nu een tweetraps Weber op zitten en ik weet dat er ooit dubbele Webers op hebben gezeten. Dan heb je misschien wel zo'n Facet Redtop Benzinepomp nodig.

Heb ik wel een brandstofpomp nodig? :hmmz

Ik heb er een tweetraps Weber op zitten.

Ooit hebben er dubbele Webers op hebben gezeten en dan heb je wel een pomp nodig.

Terug
Naar boven