• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofprijzen

@mies&geri wrote:@waltwalt500 wrote:de regering pakt namelijk 1.10 euro op elke liter benzine die er word getankt..en dat zijn er heeeeel veel

regering pakt meer dan €1,10 op een liter

accijns word geheven EXCL BTW en als prijs oploopt gaat BTW ook omhoog

greot michel

Die BTW (19%) mag van mij ook wel eraf ... snap niet dat daar BTW over moet worden betaald... :hmmz

@soepkiepe wrote:vind wel leuk

iedereen klaagt, niemand die er wat aan doet.

en ik denk dat een staking zeker wel gevolgen heeft, maar iedereen is de bang om een dagje vrij te nemen, want werken voor het geld voor de benzine is intresanter dan een dagje vrij nemen waardoor (zeer waarschijnlijk) de benzine prijs minder word!

ik weet het, ik klaag zelf ook wel, maar wanneer ik hoor dat er een staking gaat plaats vinden ben ik wel van de partij!

kom op, zeg niet steeds dat het niet werk, de scholen zijn wezen staken, zelfs de politie, en weet ik allemaal meer.

en kijk eens in buitenland, daar redden ze ook van alles met staken, zullen wij nederlanders dan niks kunnen berijken?

iedereen schreeuwt dat de regering ons naait, doen ze ook al jaren, naai ze eens een keer terug, door bijvoorbeeld (zoals al eerder gezegt) de snelwegen eens een dag dicht gooien.

voor mijn part(is in het verleden ook al eens SUCCESVOL gedaan) 1 bepaald station niet gebruiken.

dus bijvoorbeeld 1 hele dag niemand (indien haalbaar) meer bij shell tanken, liefst nog een week.

hun zakken dan in de prijs, automatisch gaat de rest dan mee zakken!

je weet hoe ik erover denk he :thumb

Doe zeker mee ;)

@mies&geri wrote:iedereen doet mee

vraag is wie begint

groet michel

hier ben ik het dus niet mee eens, toen ik laats een topic opende over woordvoerder gezocht leek er niet echt op dat iemand mee wou doen.

als het goed is is er iemand die woordvoerder wou zijn, tenminste, daar heb ik een pb over gehad van iemand die iemand had gevonden, maar toen waren er maar weinig die mee wouden doen omdat ze volgens hun dan een dagje vrij moesten nemen wat ze niet wouden :agent

dat zijn dus de mensen die wel goedkoper willen tanken maar er liever niks voor willen doen.

maar ja, wanneer iemand denkt echt iets op touw te kunnen zetten met eerst eens een staking van 1 bekend pompstation landelijk niet te gaan gebruiken doe ik natuurlijk mee!

ik ben er 1 van die denkt dat het wel zeker zin heeft om er wat tegen te doen.

maar wat stel ik in me 1tje voor die 2 x in de week eens 10 euro in de tank gooit bij de bp?

dat is voor hun misschien eens een halve % van hun omzet ALS het dat al is, dus zoiets moet landelijk worden gedaan!

en als er al iemand mee wil doen, eerst de grootste pomp lijkt me?

shell? bp? welke is dat?

normaal tank ik namelijk alleen maar bp ;)

ze wouden ook niet staken, want de 1e dingen wara wij het over hadden was over de snelwegen dicht gooien, genoeg reacties over dat ze dan een andere weg naar het werk moesten zoeken en zo en dat er genoeg niet blij mee zouden zijn omdat ze niet op het werk konden komen.

Ik zou ook niet mee doen met staken.

Mischien een pomp niet tanken, maar dan heeft het natuurlijk lang niet zo veel suc6:)..

Mocht nederland masaal ineens een week niet tanken gaan de prijzen wel naar beneden. maar dan pakken ze het geld toch wel weer via een andere manier.:) :jerry

@chopperbob wrote:@iquick wrote:Tank wel eens bij Tango, schiet ik ook niks mee op haal geen eens de 600 met een volle tank. Argos zelfde verhaal. Beste is shell maar mega duur 1.45 hier. :(

met een diesel haal je toch wel 600 op een tank.

ik haal bijna de 600 km op een tank. wellis waar met de winterbanden. ik gaat er wel van uit dat we beide de zelfde tank inhoud hebben.

greetz

Marcel

ps blijf gewoon 98 tanken en dat voor 183,9 centjes de liter bij de tinq

Ik test nu weer heb 45 liter getankt en nu al 300km gereden maar deze keer heb ik bij shell getankt. Ik kan nog 340km en heb iets minder dan een halve tank. Met een halve tank doe ik ongeveer 540Km. Dus met een volle tank 1080km.

Edit: Kwaliteit speelt degelijk een rol, die van Tango en Shell scheelt echt

@helmer opelfan wrote:das ideal wie doet je wat. Alleen jammer dat diesel en gas niet zo best gaat hahaha :jerry

haha ja was toch bezig met een nieuwe auto uitzoeken, toen dus maar een corsa op gas geworden ;) levertijd duurt alleen zo lang :cry

Gewoon niet zeuren en maar meer betalen voor de benzine grotendeels zijn we ook zelfschuld hieraan. Omdat we allemaal graag zuinigere en belastingvrij willen gaan rijden... Moet ergens het geld terugverdient gaan worden.

En meest simpele oplossing, ga niet meer tanken langs de snelweg, maar ergens bij een onbekende onbemande pomp. Als er geen enkele meer tankt langs de snelweg. En bij bekende merken... Moet de prijs wel omlaag. Anders gaan die pompen faliet.

zijn wij er zelf schuld aan dat nederland ons steeds meer overal voor laat betalen maar wel miliarden naar het buitenland stuurt?

en dat nederland een steeds groter staatsschuld opbouwt?

den haag is blij met mensen zoals jij die zich aan alle kanten laten plukken :hmmz

@Haasje17 wrote:Gewoon niet zeuren en maar meer betalen voor de benzine grotendeels zijn we ook zelfschuld hieraan. Omdat we allemaal graag zuinigere en belastingvrij willen gaan rijden... Moet ergens het geld terugverdient gaan worden.

En meest simpele oplossing, ga niet meer tanken langs de snelweg, maar ergens bij een onbekende onbemande pomp. Als er geen enkele meer tankt langs de snelweg. En bij bekende merken... Moet de prijs wel omlaag. Anders gaan die pompen faliet.

Ik tank juist bij de shell omdat die gewoon het goedkoopste is in de buurt.

Alleen de Marko is hier goed koper maar die benzine moet ik niet, Plus ik moet er voor rijden.

Langs de snelweg tanken is idd veel duurder.

Terug
Naar boven