• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofprijzen

@gertjuh1968 wrote:@Darkspy wrote:@gertjuh1968 wrote:ik tank vanaf nu bij de komas

Waar mag komas wel niet zitten, Want ken alleen Tango :)

Waar kan ik goedkoop tanken ?

de komas zit naast de praxis in HGV.

Zo kom ik nooit meer thuis :cry Moet ik daar wonen en werken :vertag

@soepkiepe wrote:word je leven in eens een hele vooruitgang van darkspy :jerry

Je komt zeker daar ook weg haha, Kom ik op visite hoor :jerry

Duur ritje :vertag

@soepkiepe wrote:staat wel onder me avatar :P

komas ben ik van de week ook geweest maar staat ook op 1.71.?

Ja inderdaad, dan zou je daar ook wel weg komen :hmmz haha

1.77 gister hier bij tango :wtf

Ben blij dat ik zo word opgehaald door bedrijfbusje en dan na Amersfoort ( die krijgen nieuwe ziekenhuis )

haha helaas berusten deze beelden binnenkort op de werkelijkheid!!!!

maar ja... ze blijven de brandstofprijzen maar omhoog gooien, die domme burgers betalen toch wel ja.

ik blijf er bij, een staking op touw zetten om 1 groot pompstation een week lang niet te gebruiken.

een bp of shell of zo!

heeft geen zin om 1 verkooppunt links te laten liggen

shell is hier de goedkoopste

ergens anders de texaco

weer ergens anders de esso

en waarschijnlijk ergens anders weer de BP

oke dat is waaar, maar dan nog valt het wel te doen.

stel we laten de shell 1 week liggen.

die gaat dat wel merken dat er een week lang veel minder mensen komen.

hun gaan de prijs wat laten zakken om zo toch weer klanten te krijgen.

dan gaat de rest weer mee zakken omdat de shell anders veel meer verkoopt omdat ze goedkoper zijn dan de rest.

en op die manier hebben wij burgers zelf ook wel eenbeetje invloed op de brandstofprijs.

en dan nog, wie niet waagt wie niet wint.

er valt vast wel wat aan te doen door middel van een staking.

Ik tank teagenwoordig tegen het nacht tarief van Euro 0,-.

Je hebt geen tankpasje meer nodig, alleen maar een slang en een klauwhamer.

De rest van 't dorp tankt zich suf en de diesel die ik opzuig smaakt steeds beter!

:agent

:argue

Heej dan...

die Royal Dutch Shell, is hier niet de grote boosdoener:

Diesel produceer je voor circa 50 eurocent en de benzine kost rond de 65>>>

DE REST IS ACCIJNS HOOR!

Het is Mark Rutte en consorten die verantwoordelijk zijn voor de torenhoge prijzen!

Niet de Shell, Texaco, BP, Esso etc.. (die zorgen alleen voor Ecologische problemen, meer niet!!!!) :(

@DeMeistah wrote:meeting bij Shell Moerdijk?

We moeten bij Shell Pernis zijn.

Maar inderdaad, de kosten om bijv. diesel te maken zijn ongeveer 41 cent per liter. Dan komt er nog wat kosten bij aan additieven en vervoerskosten en zit je inderdaad rond de 50 cent. Benzine hetzelfde. Dan een beetje winst voor de oliemaatschappij en wat winst voor het tankstation: 60 cent per liter.

En de rest is accijns en BTW (overigens betaal je ook btw over je accijns....belasting over belasting!).

Ben ik blij dat ik op LPG rijd. Al die mensen die roepen dat gas is om op te koken, rijd ik nu lachend bij het tankstation voorbij :jerry

Heb mn E gisteren volgegooid met benzine.

Was voor 34 liter net 60 Euro kwijt.

1 troost, gemiddeld verbruik 1:15 km. heerlijk zuinig dus !

Das wat anders dan mn F op LPG, daar ben ik voor ongeveer 40 liter 31 Euro kwijt.

gemiddeld verbruik hier is 1:11 km. Ook lekker zuinig dus.

Reken er maar niet op dat het goedkoper wordt mensen, we zullen er aan moeten wennen en ons uitgaven patroon moeten aanpassen want al dat blik op de weg blijft toch wel rijden.

Nu Arriva hier de bussen in december weer gaat overnemen van Connexxion verdwijnen er al weer buslijnen.

Als je van Leeuwarden naar Dokkum wilt kijk dan heel goed uit welke bus je neemt.

Het kan best zo zijn dat de bus halverwege omkeerd omdat het eindstation bereikt is !!

De rest kan je lopen en dit OVERDAG mensen !!

Rik :)

@RISL wrote:@DeMeistah wrote:meeting bij Shell Moerdijk?

We moeten bij Shell Pernis zijn.

Maar inderdaad, de kosten om bijv. diesel te maken zijn ongeveer 41 cent per liter. Dan komt er nog wat kosten bij aan additieven en vervoerskosten en zit je inderdaad rond de 50 cent. Benzine hetzelfde. Dan een beetje winst voor de oliemaatschappij en wat winst voor het tankstation: 60 cent per liter.

En de rest is accijns en BTW (overigens betaal je ook btw over je accijns....belasting over belasting!).

Ben ik blij dat ik op LPG rijd. Al die mensen die roepen dat gas is om op te koken, rijd ik nu lachend bij het tankstation voorbij :jerry

ja blijft dan ook een discussie punt.

ik betaal nu 100 euro per kwartaal aan wegen belasting.

als ik de zefde auto op lpg neem ben ik veel meer kwijt.

kijk jij maakt dagelijks veel km, dus zal het uit kunnen.

bij mij is dat wat anders, ik gebruik de auto om de kleine naar school te brengen en boodschappen te doen.

en af en toe eens wat langere afstanden.

dus voor mij kan lpg echt niet uit.

Gister stond ik ook maar weer 'ns aan de pomp. Toch onvermijdelijk dat die naald steeds verder naar links slaat :(

Gister €67,27 uitgegeven voor 37.8L.... Wat neerkomt op 1.779 de liter (onbemande Argos Oil, Marslanden, Zwolle). Gelukkig wel met die tank 1 op 15.3 gereden, wat ondanks de koude weersomstandigheden in de ochtend nog niet zo gek is!

@RISL wrote:@DeMeistah wrote:meeting bij Shell Moerdijk?

En dat is dankzij Europa, de Nederlandse staat wou 2 jaar geleden de LPG prijs met 20 cent verhogen.

De Europese Unie stak hier echter een stokje voor omdat LPG juist gepromoot moet worden en omdat het een schone brandstof is.

Dus Europa is niet altijd slecht Medeforummers !!!!!!!!!!!!!!

Rik :

Terug
Naar boven