@Darkspy wrote:@mies&geri wrote:@Darkspy wrote:@mies&geri wrote:wees gerust komt binnenkort 2% BTW verhoging aan :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Wees gerust ? Denk dat er geen 16 -18 miljoen mensen hier wonen dan... Lonen stijgen niet en de rest allemaal wel.. :thumbdown
Denk dat redelijk veel mensen naar ander land of aan grens van duitsland of belgie gaan wonen.
daarom
volgendjaar een begrotongstekort van 5 tot 6% en gaan de prijzen nog verder omhoog
en dan maakt brussel bekend dat nederland nog maar ff 7% meer moet gaan betalen aan de E.U :swear :swear :swear :swear :swear :swear
Ik vind dit land steeds minder leuk om in te wonen hoe het hier gaat, Andere landen maar helpen terwijl je eigen land niet onder controle hebt. :hmmz en wij als nederlanders mogen het gaan oplossen door gewoon meer te betalen...

uke
Mijn moeder zei ook van :Ze laten die man van koningshuis (dat ongeluk in Oostenrijk heb niet in verdiept) wel leven maar of die nog ooit hersteld denk het niet.
En wie betalen het de Nederlanders...
Prins Friso heeft ook gewoon een zorgverzekering hoor. Dat gaat niet van de belastingcenten af
Verder bevallen een aantal dingen in het nieuwe akkoord mij niet:
- De AOW-leeftijd wordt versneld verhoogd: volgend jaar met één maand, in de jaren daarna in een hoger tempo.
- Op ontwikkelingssamenwerking wordt niet verder bezuinigd.
- BTW podiumkunsten teruggedraaid naar 6%
Punt 1: De jeugd van nu draait op voor de puinhoop van die het kabinet er nu van maakt. Pensioen is iets wat over 40 jaar niet meer bestaat.
Punt 2: De reden waarom er bij dit punt geen getallen worden noemd heb ik zojuist uitgerekend. Het geld dat aan ontwikkelingssamenwerking wordt uitgegeven is namelijk 0,7% van het BNP. Het BNP bedroeg in 2011 779,36 miljard dollar. Het percentage hiervan komt dus neer op zo'n 5,5 miljard! dollar aan ontwikkelingshulp. Hoeveel moesten we ook alweer bezuinigen? Oja, 18 miljard. Dit is dus 1/3e!
Nu heb ik helemaal niks tegen ontwikkelingshulp. Ik ben er zelfs een voorstander van. Echter worden dit soort bedragen besteed aan het helpen van blussen van Bosbranden in Tsjechië, of een kernreactorexplosieslachtoffer van Japan. Laat die problemen lekker zelf de problemen die ze _zelf_ hebben veroorzaakt oplossen. Zorg en
controleer dat het geld echt besteed wordt aan mensen in landen waar het echt nodig is. Haal een paar ambtenaren achter hun bureau weg, stuur ze naar plekken met ik noem maar een hongersnood, en laat ze daar zelf eten regelen. Dit in plaats van één van de vele organisaties waar ze 'ambassadeurs' heen sturen voor vele duizenden euro's; die dan nog geen euro aan voedsel hebben besteed.
M.a.w. Het geld wat de overheid aan ontwikkelingssamenwerking wordt besteed is in mijn ogen niet goed/juist. Afknijpen dus op de grote organisaties.
Punt 3: Waarom moeten podiumkunsten worden ontlast terwijl bouwvakker Jan of monteur Kees wel gewoon 21% BTW mag gaan rekenen voor zijn klussen? Kan aan mij liggen, maar de laatste twee zijn in mijn ogen belangrijker dan een avondje vermaak. Dit kun je weer doortrekken naar de verhoging op alchol/sigaretten.
Alcohol = ook vermaak => meer belast, waarom de podiumkunsten dan niet? Terwijl iemand met een lek dak toch echt een vakman nodig heeft; wat ineens heel duur wordt...?