• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brandstog pomp vraagje

mongolecorsa

Post weinig
hallo

ik zit met een probleem of en toe als ik vol gas ga en dan alleen als ik van 1 naar 2 schakel lijkt het of alles weg vald en dat is na dat ik grotere brandstof druk regelaar heb geinstalleerd naast de blauwe injectoren en een maatje die heeft een sub die zei dat het mss een fuel cut kan wezen maar iik weet dat niet

ik heb nog een standaart pomp der in van de 1.4

maar aan gezien ik tog een grotere pomp wil maar welke past er in de tank

via die zelfde vriend kan ik aan een walboro pomp komen

mvg wijtzr

als ze de pomp bij de ombouw niet vervangen hebben voor een multipoint pomp, dan zal het een single point pomp zijn.

Die is niet voldoende.

Is het een intank pomp, dan kan je hem vervangen voor een walbro intank, kost je ongeveer 130 euro (kan ik wel leveren voor je met fittingkit voor de corsa).

Maar goed ik zou eerst even kijken wat er nu daadwerkelijk in zit!!

Heb wel goede dingen gelezen en gehoord over Magnecor kabels, en heb zelf FR56 Super 4 bougies van Bosch erin en loopt als een zonnetje, maar er zijn anderen die ook prima resultaten hebben met NGK BKR 6 EK...

als ze de pomp bij de ombouw niet vervangen hebben voor een multipoint pomp, dan zal het een single point pomp zijn.

Die is niet voldoende.

Is het een intank pomp, dan kan je hem vervangen voor een walbro intank, kost je ongeveer 130 euro (kan ik wel leveren voor je met fittingkit voor de corsa).

Maar goed ik zou eerst even kijken wat er nu daadwerkelijk in zit!!

Heb wel goede dingen gelezen en gehoord over Magnecor kabels, en heb zelf FR56 Super 4 bougies van Bosch erin en loopt als een zonnetje, maar er zijn anderen die ook prima resultaten hebben met NGK BKR 6 EK...

Als het blok verder niet is gekieteld heb je niks aan die drukregelaar en injectoren. Sterker nog, SDB motorsport stelt dat je met throttle bodies tot 200PK kunt gaan zonder andere injectoren dan de creme kleurige.

Daarnaast is de pomp van een 1.4 inderdaad ontoereikend, zelfs met een standaard blok. Het is gewoon spelen met het leven van je blok, want als jij hem een keer lekker op zijn staart trapt en hij loopt veels te arm kan je motor schade oplopen door brandstof tekort.

Een pomp voor in de tank is volgens mij niks bijzonders, kun je zo bij elke onderdelen winkel kopen.

Als het blok verder niet is gekieteld heb je niks aan die drukregelaar en injectoren. Sterker nog, SDB motorsport stelt dat je met throttle bodies tot 200PK kunt gaan zonder andere injectoren dan de creme kleurige.

Daarnaast is de pomp van een 1.4 inderdaad ontoereikend, zelfs met een standaard blok. Het is gewoon spelen met het leven van je blok, want als jij hem een keer lekker op zijn staart trapt en hij loopt veels te arm kan je motor schade oplopen door brandstof tekort.

Een pomp voor in de tank is volgens mij niks bijzonders, kun je zo bij elke onderdelen winkel kopen.

Alleen met SFI vervanger en chipje kom je nog lang niet aan de noodzaak voor andere injectoren. Je ECU zal gewoon net zo hard het inspuit tijdstip terug regelen om weer tot de 'juiste' hoeveelheid brandstof te komen voor lambda 1.

Welke past? Is een Corsa toch?? In een Corsa tank zit volgens mij het zelfde gat als voor een Astra F, pluk een kenteken van het net van een Astra F GSI 16V en knal hem er in bij Hbase en zie daar, een brandstofpomp.

Hier staat een linkje op naar Hbase:

http://www.autowessel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen met SFI vervanger en chipje kom je nog lang niet aan de noodzaak voor andere injectoren. Je ECU zal gewoon net zo hard het inspuit tijdstip terug regelen om weer tot de 'juiste' hoeveelheid brandstof te komen voor lambda 1.

Welke past? Is een Corsa toch?? In een Corsa tank zit volgens mij het zelfde gat als voor een Astra F, pluk een kenteken van het net van een Astra F GSI 16V en knal hem er in bij Hbase en zie daar, een brandstofpomp.

Hier staat een linkje op naar Hbase:

http://www.autowessel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ok maar ik wil hem zowiezo verder door focken en zo ben ik alle aanbouw delen al upgraden

dus is mss een walbro pomp niet beter?

Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.

En zo'n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.

Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo'n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK's extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van....is wel riskant ook, want als hij per ongeluk te arm loopt draait je blok zo de soep in, als hij te rijk loopt haal je je allerlei roet problemen op de hals. Heb je uberhaupt wel CO afgeregeld?

Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.

@Vinci wrote:Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.

En zo'n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.

Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo'n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK's extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van....

Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.

Als die 1.4 een multipoint is, loopt hij er prima op.

Heb met een maat van me twee keer een circuit-Corsa met C20XE gebouwd, liep daar uitstekend op.

Een monopoint pomp heeft minder opbrengst, omdat dat systeem op een lagere druk en met maar 1 injector werkt.

Ik heb zelf bij diverse motoren (C20NE, C20XE) de lambda uitgeschakeld. Eigenlijk schakel je hiermee de beveiliging voor de kat uit.

Over het algemeen worden ze iets feller op het gas, omdat het niet meer uitmaakt dat er wat onverbrande benzine in de uitlaat komt. Als je een kat hebt, raakt die daardoor beschadigd.

Mijn D-Kadett GT/E 16V ging er erg mooi van ploffen in de uitlaat. (stuk laten rollen met gas los, dan gas erop, BOEM) Ook erg leuk in het donker, je zag af en toe een mooie flits achter je. Maar misschien lekten de injectoren ook wel een klein beetje....

ok maar ik wil hem zowiezo verder door focken en zo ben ik alle aanbouw delen al upgraden

dus is mss een walbro pomp niet beter?

Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.

Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo'n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK's extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van....is wel riskant ook, want als hij per ongeluk te arm loopt draait je blok zo de soep in, als hij te rijk loopt haal je je allerlei roet problemen op de hals. Heb je uberhaupt wel CO afgeregeld?

Terug
Naar boven