• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bumper strips mooi maken

iSuperSSam

Post weinig
Hallo,

Ik heb mijn auto vandaag helemaal schoon gemaakt en gepoetst. Hierbij had ik mijn bumper afgeplakt omdat ik niet wilde dat ik met mijn poetsmachine over het plastic ging.

Maar bij verwijderen van de afplakband ging er ook een laagje mee van de bumperstrip..

Hier de foto's:

mijn schone motorkape (h)

1y064i.jpg

Mijn bumper zelf (zeer slechte staat, ik weet)

ivjrja.jpg

Het gaat om dat linker gedeelte

2ynoxs4.jpg

De bumperstrip waar er lak mee ging is staat op de laatste foto, linker gedeelte. Op deze foto is dat niet te zien. Maar hoe kan ik dit herstellen want nu is die half grijs half donkergrijs..

Zoals jullie zien is mijn bumper heel vies en raar. ik heb mijn bumpers al meerdere malen geprobeerd schoon te maken en ingesmeerd met verschillende producten.

Helaas werkt dit allemaal niet, want volgens mij zit er een laagje overheen (dat is een beetje te zien op de laatste foto aan de rechterkant). Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen? schuren met 1500-2000 ofzo of misschien een bepaald middeltje.

Alvast bedankt!

Ik denk dat er ooit iets over je plastic is gesmeerd. Die plastic delen worden namelijk bij alle Corsa's grijs.

Wat er ook opgesmeerd zou zijn, ik zou lekker met die machine verder gaan en het er af poetsen.

Wil je de strips op een nette manier zwart maken, haal daarvoor dan een flesje "bumperzwart" zoals dat zo mooi genoemd wordt :P

Bumperzwart zijn alle middeltjes die je bij een willekeurige autoshop kan krijgen om plastic weer zwart te maken.

Ik denk dat er ooit iets over je plastic is gesmeerd. Die plastic delen worden namelijk bij alle Corsa's grijs.

Wat er ook opgesmeerd zou zijn, ik zou lekker met die machine verder gaan en het er af poetsen.

Wil je de strips op een nette manier zwart maken, haal daarvoor dan een flesje "bumperzwart" zoals dat zo mooi genoemd wordt :P

Bumperzwart zijn alle middeltjes die je bij een willekeurige autoshop kan krijgen om plastic weer zwart te maken.

Bedankt voor je reactie.

ik heb hier een duidelijke foto van de bumper waar het om gaat:

10z6339.jpg

En hier zie je duidelijk de lijn waar afplak plakband heeft gezeten:

1z53c6o.jpg

Ik den dat bumperzwart in deze situatie geen zin heeft. Ik kan het wel even proberen, maar de lakkleur is heel verschillend op de bumper.

Bedankt voor je reactie.

ik heb hier een duidelijke foto van de bumper waar het om gaat:

10z6339.jpg

En hier zie je duidelijk de lijn waar afplak plakband heeft gezeten:

1z53c6o.jpg

Ik den dat bumperzwart in deze situatie geen zin heeft. Ik kan het wel even proberen, maar de lakkleur is heel verschillend op de bumper.

Het lijkt erop alsof ze het gewoon es met een spuitbus gespoten hebben..

Je kan het licht bijwerken met een spuitbus (alles ff demonteren is slimmer)

Beter is de boel demonteren, schuren, kunststof primer, aflak, blanke lak.

Maargoed das net wat meer werk. Kost ook wat geld, maar dan trek je er de volgende keer de lak niet af.

Het lijkt erop alsof ze het gewoon es met een spuitbus gespoten hebben..

Je kan het licht bijwerken met een spuitbus (alles ff demonteren is slimmer)

Beter is de boel demonteren, schuren, kunststof primer, aflak, blanke lak.

Maargoed das net wat meer werk. Kost ook wat geld, maar dan trek je er de volgende keer de lak niet af.

dingen eraf halen, spuitplamuur erop spuiten glad schuren en naar de spuiter brengen en in kleur laten spuiten kost niet zo gek veel en je bent er voor altijd vanaf!

Erwin

dingen eraf halen, spuitplamuur erop spuiten glad schuren en naar de spuiter brengen en in kleur laten spuiten kost niet zo gek veel en je bent er voor altijd vanaf!

Erwin

Ik denk dat ik een keer een weekendje pak en de bumpers strips ga overspuiten, zoals groenetijger beschreef. Is het demonteren veel werk? Anders laat ik ze er gewoon opzitten en plak ik alles eromheen gewoon goed af.

Ik denk dat ik een keer een weekendje pak en de bumpers strips ga overspuiten, zoals groenetijger beschreef. Is het demonteren veel werk? Anders laat ik ze er gewoon opzitten en plak ik alles eromheen gewoon goed af.

hartstikke bedankt, welke zoekterm heb je gebruikt. als ik namelijk bij opel corsa b kijk onder categorie bumpers, grillen, spoilers en sierlijsten. staat die er niet tussen..

*edit: Heb ze gevonden ;)

hartstikke bedankt, welke zoekterm heb je gebruikt. als ik namelijk bij opel corsa b kijk onder categorie bumpers, grillen, spoilers en sierlijsten. staat die er niet tussen..

*edit: Heb ze gevonden ;)

goed zo!

scheelt weer een hoop gezeur met spuiten!

voor moet je de modderkuip even losmaken en achter kun je zo bij de moertjes aan de binnenkant van de wielrand.

werk meteen eventuele roest weg onder de plastic randen scheelt je later weer!

Erwin

goed zo!

scheelt weer een hoop gezeur met spuiten!

voor moet je de modderkuip even losmaken en achter kun je zo bij de moertjes aan de binnenkant van de wielrand.

werk meteen eventuele roest weg onder de plastic randen scheelt je later weer!

Erwin

Terug
Naar boven