• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Ascona register

Misschien handig om dit in een apart topic te openen, bijv met de titel "Kijk mensen, mijn ascona... ik heb wat vraagjes!"

En dan wat foto's van je ascona, wellicht motorcode, foto's van de motor....

Je zit in een onderwerp te praten wat gaat over Hoeveel ascona's nog bestaan!

---

@Ontopic!

asconahobbyst ga je de start-post nog updaten met die lange lijst?

@commodore_GS_72 wrote:gespot in arnhem op winkelcentrum kronenburg/

IMAG2085.jpg

Diesel gespot door commodore_GS_72 :) leuk voor register gok ik :P

De mijne mag er ook bij. Zag hem er altans nog niet tussen staan.

Volgens de vorige eigenaar zit er een 1.8S in. Misschien dat iemand dat hier kan bevestigen? Ik heb er geen idee van. Hij is niet echt snel vind ik en verbruik valt me ook wel tegen helemaal met de 5bak (F16 volgens opschrift) die erin zit. Met de C reed ik 1 op 8 maar dat haal ik bij deze echt niet. :???: Verder is die wel hard dus dat scheelt.

IMG_0152.jpg

IMG_0153.jpg

hallo mede ascona rijder.

ben nieuw met de forem. :hmmz

ik wou dat ik het eerder had gedaan.

ik heb een ascona c, ook druk met opknappen.

maar zit aleen maar tegen tot nu,heb m bijna een jaar.

pz-63-fv. 1.6s. maar blok moet uit, is nu overleden.

:swear

mugenpower,das zo te zien inderdaad een 1.8S (E18NV) en die zijn inderdaad niet superzuinig,op benzine hooguit 1 op 12,op gas zal 1 op 8 tot 1 op 9 inderdaad reeel zijn. We degelijke blokken trouwens!

Jammer dat je je SR a;weer wegdoet Ed,toch niet helemaal jouw ding??

@asconahobbyist wrote:mugenpower,das zo te zien inderdaad een 1.8S (E18NV) en die zijn inderdaad niet superzuinig,op benzine hooguit 1 op 12,op gas zal 1 op 8 tot 1 op 9 inderdaad reeel zijn. We degelijke blokken trouwens!

Valt wel mee hoor, mijn CC deed gemiddeld 1 op 13 en werd echt niet gespaard! En met gemiddeld hing er zo nu en dan ook nog wel eens een aanhanger achter. Wel beresterk: na 75.000km zonder onderhoud (olie verversen? hadden ze in 1987 nog geen verlengde service-intervallen dan?) nog in goede conditie weggedaan, helaas...

Groeten, MArk

is het mischien idee om de kentekens op alfa betische volgorde te zetten maakt het stukje overzichtelijker

moet je niet zien als kritiek vindt verder toppie

Hallo allemaal,

langzaam-aan kom ik forum onderdelen waar ik voorheen niet kwam. zo ook de ascona :)

Gister samen met mijn maatje onze ascona opgehaald. en we zijn er maar wat blij mee.

het is een 2-deurs 1.6s uit 1983, van oud baasje geweest. nu 88.000 gelopen (aantoonbaanbaar met ALLE rekeningen van de opel dealer)

de beste man moest stoppen met autorijden.

wordt zijn eerste winter buiten dit jaar :D :D

Het is de JL-96-KN . Kan die ook in het register?

dit is hem :)

299703_276007452416264_100000210338311_1302020_3504535_n.jpg

GZ-LJ-04 :D 1.6aut, 4drs sedan, word 1.8I AUT of heel misschien c20XE wel met automaat natuurlijk :wors

gaat heen goed hoor heb er een gehad en ben er nu een op aan bouwen

had

Ascona C 1987 1.6 (ex big sexy)RJ-39-XR

en mijn huidige

Ascona C 1982 1.6s JD-30-DH

Heb onlangs een Ascona C Luxus geimporteerd vanuit België.

Het was origineel een 1.6. Hij is uit 1982 en inmiddels voorzien van een c20xe.

ascona_101.jpg

Inmiddels is ie door de mangel van de RDW gehaald waarbij de motor ook op kenteken is gekomen ....

312189_1658288675272_1778811385_917635_1964471503_n_382.jpg

En voorzien van het toepasselijke kenteken: 76-SRX-9

Terug
Naar boven