• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett 1.3 ohc turbo

alleen is de 1.3 ohc nooit geleverd met multipoint injectie.

het lijkt op een irmscher inlaat wat erop zit maar kan het niet goed zien..

qua bak geen idd. ben niet zo van de rwd..

zal wel een 1.3 van een manta b zijn zijn best zeldzaam met een irmscher inspuit van een corsa a ziet er best kickass uit:kewlpics

Hoe zit dat met die injectie? Is de 1400 daar niet mee geleverd? Of Corsa A GSI 1300 of 1600? Heb namelijk al een paar jaar de onderdelen in huis om een 1300/1400 ohc blok in te bouwen in een Kadett C. Ik heb absoluut geen ervaring met een turbo, maar krijg nu toch wel wat de neiging me hier maar eens in te gaan verdiepen.

Groeten, MArk

goede vraag fearless ik wil ook graag een ohc plaatsen heb er nog een liggen 1.6 uit een oude det e maar wil idd niet te veel veranderen is ten slot geen show wagen als ik die er zo in kon plaatsen op de org bak zou mooi zijn

origineel gepost door Kadett C

Hoe zit dat met die injectie? Is de 1400 daar niet mee geleverd? Of Corsa A GSI 1300 of 1600? Heb namelijk al een paar jaar de onderdelen in huis om een 1300/1400 ohc blok in te bouwen in een Kadett C. Ik heb absoluut geen ervaring met een turbo, maar krijg nu toch wel wat de neiging me hier maar eens in te gaan verdiepen.

Groeten, MArk

volgens mij heb je dan de koppelingshuis van een manta 18s nodig

losse bak geloof ik

Nope, een bak van een Ascona / Manta B 1300 ohc. Deze bak heeft inderdaad wel een los koppelingshuis, maar de bedoeling is dat er achter dit koppelinghuis een Toyota T50 5-bak komt.

Groeten, MArk

Terug
Naar boven