• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett 1300 ! dus niet 1200 sc dus , met foto's

ikdenman

Post veel
ik krijg a.s zondag een c kadett van bj 1979 . maar er zit een 1300 cc motor in van een e-kadett ! nu weet ik niet wat ze er allemaal voor hebben aangepast , evt andere bak ???? ik weet het niet ! iemand hier info over ????

@a3corsa wrote:

(een OHC ipv OHV, dus een aluminium blok met aluminium cilinderkop)

Dacht toch echt dat de eerste Opel motor die volledig allu was een 2.2eco-pech was.

@a3corsa wrote:

Dacht toch echt dat de eerste Opel motor die volledig allu was een 2.2eco-pech was.

Manta b is ook met 1300 geleverd

Mischien hebben ze zo n bak geruild

Maar denk dat best lekker loopt in zo n kadetje

Manta b is ook met 1300 geleverd

@ikdenman wrote:ik krijg a.s zondag een c kadett van bj 1979 . maar er zit een 1300 cc motor in van een e-kadett ! nu weet ik niet wat ze er allemaal voor hebben aangepast , evt andere bak ???? ik weet het niet ! iemand hier info over ????

@eddepet007 wrote:Manta b is ook met 1300 geleverd

1300 S zou moeten passen in een C-Kadett met gebruik making van de motor en bak van een manta 1300.

De manta 1300 had geloof ik 75 Pk en zal dus best goed lopen (net zoveel vermogen als een 1600 CIH)

Met de onderdelen van een manta 1300 zou je in principe er ook een corsa 1600 GSI motor (100 Pk) in een C-tje kunnen krijgen.

*ik heb nog zo'n 1.3S manta motor en bak te koop

@ikdenman wrote:ik krijg a.s zondag een c kadett van bj 1979 . maar er zit een 1300 cc motor in van een e-kadett ! nu weet ik niet wat ze er allemaal voor hebben aangepast , evt andere bak ???? ik weet het niet ! iemand hier info over ????

@eddepet007 wrote:Manta b is ook met 1300 geleverd

1300 S zou moeten passen in een C-Kadett met gebruik making van de motor en bak van een manta 1300.

De manta 1300 had geloof ik 75 Pk en zal dus best goed lopen (net zoveel vermogen als een 1600 CIH)

Met de onderdelen van een manta 1300 zou je in principe er ook een corsa 1600 GSI motor (100 Pk) in een C-tje kunnen krijgen.

*ik heb nog zo'n 1.3S manta motor en bak te koop

@petrolhead wrote:is dat ook niet met een 5bak ? zou wel stuk relaxter rijden op de snelweg zijn.

dat zou idd mooi zijn een 5 bakkie !!!!! maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat voor bak erin zit !

@petrolhead wrote:is dat ook niet met een 5bak ? zou wel stuk relaxter rijden op de snelweg zijn.

dat zou idd mooi zijn een 5 bakkie !!!!! maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat voor bak erin zit !

Terug
Naar boven