• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett 1300 ! dus niet 1200 sc dus , met foto's

Ik heb in 1984 een Ascona B 1.3 gehad van 1979, ding was ingevoerd uit Duitsland. Twee van die motoren heb ik er toen uit geblazen binnen een jaar hahaha. De laatste heb ik hier op de Hoofdweg aan zijn eind geholpen. Een grote blauwe walm rook achter mij hahaha. De 1300 had 60 hele PKs en was standaart voorzien van een 4 bak. De 1300S had 75 PK. Ik weet nog goed dat de 1600 N ook 60 PK had, maar die hielden mij niet bij. 1300 was veel feller op het gas maar gaf ook eerder de geest hahaha.

Ik heb in 1984 een Ascona B 1.3 gehad van 1979, ding was ingevoerd uit Duitsland. Twee van die motoren heb ik er toen uit geblazen binnen een jaar hahaha. De laatste heb ik hier op de Hoofdweg aan zijn eind geholpen. Een grote blauwe walm rook achter mij hahaha. De 1300 had 60 hele PKs en was standaart voorzien van een 4 bak. De 1300S had 75 PK. Ik weet nog goed dat de 1600 N ook 60 PK had, maar die hielden mij niet bij. 1300 was veel feller op het gas maar gaf ook eerder de geest hahaha.

er ligt een blok van een e-kadett in ! die zijn toch wel betrouwbaar ???? alleen de nokkenas in de gaten houden .

er ligt een blok van een e-kadett in ! die zijn toch wel betrouwbaar ???? alleen de nokkenas in de gaten houden .

Een E Kadett is zowel geleverd met een 1.3n als 1.3s. Waaschijnlijk zit er een kop op van een Manta/Ascona 1300ohc, ivm de stroomverdeler die dwars voorop de kop staat, ipv in lijn naar achteren.

Groeten, MArk

Een E Kadett is zowel geleverd met een 1.3n als 1.3s. Waaschijnlijk zit er een kop op van een Manta/Ascona 1300ohc, ivm de stroomverdeler die dwars voorop de kop staat, ipv in lijn naar achteren.

Groeten, MArk

@mantallica wrote:Dat zou mooi zijn Dennis dan toch i.i.g. weer een Opel in plaats

van een Frod uuuh Ford :D ik ben benieuwd!!

ja idd johan hahahaha de fod gaat naar eindhoven naar een fod liefhebber en ik gelukkig weer een opeltje ! :thumb kan maar niet aan die fod wennen ! eens een opel altijd een opel

@mantallica wrote:Dat zou mooi zijn Dennis dan toch i.i.g. weer een Opel in plaats

van een Frod uuuh Ford :D ik ben benieuwd!!

ja idd johan hahahaha de fod gaat naar eindhoven naar een fod liefhebber en ik gelukkig weer een opeltje ! :thumb kan maar niet aan die fod wennen ! eens een opel altijd een opel

:thumb nou de kadett staat voor de deur ! maar die man waar ik hem van heb die kan beter bij zijn frod liefhebberij blijven hahahaha er ligt dus geen 1.3 motor in maar een 1.2sc motor ! ik heb er net ff een rondje in gereden en hij rijdt :thumb prima dus . nu de buiten kant aanpakken . ik ben alleen 2 deuren nodig . de rest is hard . foto's volgen nog !!!!!!!

Terug
Naar boven