• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C kadett C1

Jep vanavond terug gekomen uit budel

4760936051_05048de585_b.jpg

Kijken of ik vanavond ook even de fotos van de weber van de gsm krijg (kabel zoek :mad:)

Helemaal vergeten, weber was leuk geluid is :o

En maakt de 1.2 duidelijk sneller

SNC00102.jpg

SNC00101.jpg

Maar toen ik weer bezig was met mijn oude B kadett 16V... had ik iets van waarom niet het hele spul in de C (maar had hem al verkocht dus kon dat niet maken :P).

Dus heel de mik mak opnieuw bij mekaar zoeken (1.8S bak, carterpan enz.. enz..). En dan niet ouderwetse ontsteking maar gelijk DIS erop. En als we dan toch bezig zijn waarom geen X20XEV met iets extra's gaan bouwen (andere krukas, drijfstangen en zuigers).

Maw, kadettje wordt weer snel :D

owhja weber is tekoop:

Nieuw dbilas inlaatspruitstuk, laten flowen en inwendig gepolijst

Weber carburateur met sproeiers voor 1.2

Nieuwe inlaat kelken

origineel gepost door GTS2.2DTI

origineel gepost door Kadett91

origineel gepost door GTS2.2DTI

Mooie Kadett, als je er van die donkerblauwe nummerplaten opzet is het nog mooier. Of kan dat niet met deze leeftijd?

Volgens mij zitten die eral op :o ;)

Dit zijn van die blauwe platen met de afmeting van de gele platen. Die ik bedoel zijn van kleiner formaat maar volgens mij mag je die enkel gebruiken tot een bepaald bouwjaar als ik het goed heb.

Ik zou het zo houden hoor, zo wast orgineel ook. Dit zijn wellicht wel de platen waarmee ooit de weg is opgezet, dat moet je juist bewaren. Iedereen zet er die donkerblauwe op maar dat was toen helemaal niet. Ik hou ook gewoon de gele op mijn kadett

Ik heb wel een setje donkerblauwe luxe platen (met van die opgelegde letters). Maar twijfel nog ! Heb ze in de kofferbak misschien wissel ik ze nog wel een keer.

Wat dingen gedaan de afgelopen tijd,

misschien niet ieders smaak, maar ik vindt het super staan bij de kleur. Een volledig bruin sky interieur ! Nu alleen het bruin vloerkleed ernog in. Bank en panelen zijn nog in nieuwstaat (waren gedemonteerd uit de kadett toen deze nog haast nieuw was).

IMG_6170.jpg

IMG_6171.jpg

IMG_6179.jpg

Tevens een SR teller setje gemonteerd en een dash met toerenteller (ga er nog een 200km/h klok in zetten met tijdklokje).

IMG_6175.jpg

IMG_6180.jpg

En werkt zo'n toerenteller? Nou en of :P

IMG_6196.jpg

Met de tijd meegaan mannen :D

X20XEV onderblok is sterker dan een XE, gelijk DIS ontsteking en niet meer een rotor of verdeelkap.

Daarnaast scheelt het maar 14 pk en hebben ze een slechte naam door hun kleinere broers. C18XE inlaatspruitstuk erop met ander uitlaatspruitstuk en ze hebben al het zelfde vermogen als een XE.

Maar in dit blok komen of XE zuigers en drijfstangen met bewerkte kop om een flink N/A vermogen tehebben of C20let zuigers en drijfstangen en dan turbo erop.

Komt helemaal goed met dit blok ! Wil iets anders, destijds was een X16xe ook niet tetunen en daar heb ik menig G60 mee zoek gereden. En een 1.8 C16e gebouwd met mijn collega die sneller was dan de XE die erdaarna in ging.

Thnx, is mijn 1e auto ! Heb hem nu al een jaar of 9/10 is nu eindelijk klaar na al die jaren bouwen (alleen nog de remmen en wat kleine dingen).

Uit amerika halen dan, stelt niet veel voor ! Haal er zelf ook altijd alles.

Wilde zelf juist puur een zo vroeg mogelijke 65'er, voor mij de definitie van pony car daarna werder ze tegroot en lomp. (al is de Mach1 een erg mooi model, maar dan wel met de koplampen aan de buitenzijde ipv naar de binnenzijde).

Dikke 408 stroker erin ;) (paste bij de meine niet echt, dus heb er een 331 met supercharger in zitten).

Jah dat klopt wel maar moet kunnen hoor, anders deden ze ook wel moeilijk over je avatar. Mja voor een topic moet je snel naar slap geouwehoer uitwijken want de rest is wel behoorlijk opel minded ingedeeld.

Terug
Naar boven