• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C-Kadett Caravan 2.3 DTI

Foto-B6MMKUWM.jpg

heb bij ook het stuurhuis verlaagt met 2 cm dat kan nog wel maar zou niet lager gaan hoor

en heb je niets aan een renault clio 16v williams kap die heben ook een bult

24-092.jpg

24-091.jpg

24-093.jpg

weer wat gedaan, gaat langzaam maar ik werk er wel steeds aan.

radiateur steunen zijn helemaal klaar nu.

nu kan ik gaan schuren voor de definitieve grondlak.

@Ben M, bij een kadett is de constructie echt heel vaag gemaakt, bij een manta een bout van onderen.

bij de kadett zitten er 4 bouten en nog 1 aan de draagarm.

het zou zeker kunnen, volgens mij kan alles.

alleen moet het wel mooi en degelijk tonen.

anders ga ik wel voor de (zo min mogelijk) verbouwde kap.

@Deluxe77 wrote:Volgens mij moet dat wel passen zo toch, onder de bult van de rooie kap.

Jouw bult zit ook wel wat verder naar achter op de kap.

Zal het morgen voor je na kijken en meten.

oke super.

dit is wat mij betreft een redelijke oplossing, ik hoor het toch graag als mensen ideeën hebben waarmee de kap NIET verandert hoeft te worden.

de keuze is nog niet gemaakt, dus alles kan nog ;)

misschien kun je wel de bevestigingsgaten voor de vooras in de balken omlaag brengen. Eventueel nieuw aangepast stuk balk hiervoor maken..

Volgens mij moet dat wel passen zo toch, onder de bult van de rooie kap.

Jouw bult zit ook wel wat verder naar achter op de kap.

Zal het morgen voor je na kijken en meten.

Jow Moshe die intercooler zit nu echt wel mooi op zijn plaats.

Komt het toch nog goed met die originele look:D.

Succes met de rest.

Groeten Barry

het grootste probleem is alle rommel die erbij gemaakt is.....

eigenlijk moeten we weer terug naar een basic draadboom, met slechts enkel hoognodige aanpassingen...

@Ben_M wrote:misschien dunnere trillingsdempers?

verder weet ik wel dat sommigen bij ombouw van een manta naar een 16v wel eens de carrosserie ophoogden tov de vooras, door ophoogplaten tussen de asbevestiging op de balken en de vooras te leggen.

dit kan bij een kadett niet omdat die de bevestigingsbouten aan de zijkant van de as heeft, en niet aan de onderkant.....

en met dunnere dempers gaat de motor de vooras raken.

een andere karterpan gaat denk ik zelf ook niet lukken omdat deze al zo laag is.

ik zou een deel uit de vooras kunnen halen, dan zit ik alleen nog met het stuurhuis.

daar zou ik dan een andere montage voor moeten maken zodat deze ook lager zit, en dan de stuurpen verlengen.

volgende vraag zou dan zijn of de aandrijfas niet een te grote hoek maakt bij de bak, en of het blok dan niet te dicht bij het asfalt komt....

misschien dunnere trillingsdempers?

verder weet ik wel dat sommigen bij ombouw van een manta naar een 16v wel eens de carrosserie ophoogden tov de vooras, door ophoogplaten tussen de asbevestiging op de balken en de vooras te leggen.

Haha, goed bezig.. ik had inderdaad verwacht dat het wel even tobben was. Heeft iemand je een handje geholpen?

Mij collega z'n auto moest voor apk en had een Astra G bij zich van 95.. sedan.

[rquote=1872484&tid=110793&author=schuitje]goed bezig :D ik wou dat ik zo ver was haha.

groetjes[/rquote]

nou vertel:)

hoe gaat het met de jouwe?

@deluxe 77, ik zet de foto even hier zodat iedereen het ziet.

kadett-diesel1.jpg

het probleem:

het kleppendeksel steek over een oppervlakte van 10x15cm 3cm te hoog boven de zijschermen uit(en dus tegen de kap)

nu is het zo dat het kleppendeksel niet verandert kan worden omdat het nokkenastandwiel aan de binnenkant ook strak tegen het deksel aanloopt.

de motorsteunen zijn al verlaagt, de motor ligt net boven de vooras.

het is gewoon een verrekt hoog blok....

maar toch, als iemand ergens aan denkt waar ik nog niet aan gedacht heb, graag :thumbup

Terug
Naar boven