• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett city 2..5 V6 ombouw

ojik14

Post weinig
Beste kadett liefhebbers,

Ik ben sinus van ojik kom uit bemmel en ben al jaren een c kadett liefhebber vooaral de city. Naar al een paar jaar met een 2.0 E. Gereden te hebben en weer een nieuwe uidaging zoek heb ik besloten om er een X25XE in te gaan bouwen.Ben nu een paar weken bezig en ik wilde dit graag op het forum zetten om andere mensen met deze ombouw mee te laten genieten.

@16v kadett c wrote:

ik heb er ook even aan ziten denken maar toch een 16v gepakt hier wat foto,s van mijn zoektoch

de eerste blijft superdik die heeft ook een achteras van een vectra of calibra er onder zitten :wors :wors

ik heb de mijne iets verder het shutsbord in moeten maken ivm het duel-ram systheem

@16v kadett c wrote:

ik heb er ook even aan ziten denken maar toch een 16v gepakt hier wat foto,s van mijn zoektoch

de eerste blijft superdik die heeft ook een achteras van een vectra of calibra er onder zitten :wors :wors

ik heb de mijne iets verder het shutsbord in moeten maken ivm het duel-ram systheem

@16v kadett c wrote:@pipo wrote:@16v kadett c wrote:pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D

van de motorruimte heb ik zo geen foto s maar die dwalen wel ergens op het forum rond.

ben je de 22ste ook in kerkrade ik ben er wel met die van mij

nee denk het niet maar de city staat momentheel ook geschorst voor een paar aanpassingen komt een lpg instalatie in en moet nog voor apk

@16v kadett c wrote:@pipo wrote:@16v kadett c wrote:pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D

van de motorruimte heb ik zo geen foto s maar die dwalen wel ergens op het forum rond.

nee denk het niet maar de city staat momentheel ook geschorst voor een paar aanpassingen komt een lpg instalatie in en moet nog voor apk

Ik heb het blok zover mogelijk naar achteren gedaan. de voorkant van het blok is gelijk met de vooras dus mij bult komt dan aan de achterkant niet aan de kant van spoorstang. Ik moet een hele nieuwe carterpan maken die eronder zat was van allunimium en ik moet er nu een van staal maken,alleen de eerste vectra en calibra v6 hadden er een van staal, weet niemand zo een carter te liggen toevallig of een ander ideee.

Sinus

Ik heb het blok zover mogelijk naar achteren gedaan. de voorkant van het blok is gelijk met de vooras dus mij bult komt dan aan de achterkant niet aan de kant van spoorstang. Ik moet een hele nieuwe carterpan maken die eronder zat was van allunimium en ik moet er nu een van staal maken,alleen de eerste vectra en calibra v6 hadden er een van staal, weet niemand zo een carter te liggen toevallig of een ander ideee.

Sinus

@pipo wrote:@16v kadett c wrote:pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D

@pipo wrote:@16v kadett c wrote:pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D

a70786/IMAG0143.jpg

ook de vooras hebben we helemaal aangepast,het stuurhuis is verlaagd en we hebben het dankzij mijn kameraad echt ook heel mooi gedaan ziet er top uit,

vandaag ook de vooras en draagarmen in de grondverf gezet van de week zwart maken en de motorruimte is nu ook bijna helemaal klaar en gaan we van de week ook spuiten.

sinus

a70786/IMAG0143.jpg

ook de vooras hebben we helemaal aangepast,het stuurhuis is verlaagd en we hebben het dankzij mijn kameraad echt ook heel mooi gedaan ziet er top uit,

vandaag ook de vooras en draagarmen in de grondverf gezet van de week zwart maken en de motorruimte is nu ook bijna helemaal klaar en gaan we van de week ook spuiten.

sinus

een stuurstang gehaald op de sloop met 2 kruiskoppelingen iets ingekort en het voetje wat op het stuurhuis komt hebben we ook nieuw gemaakt van dik staal.

deze aanpassing om het zo te maken hebben we gedaan omdat de stuurstang eerst precies onder de uitlaatspruitstuk door liep en je dus geen uitlaat kon monteren,

en nu gaat het perfect.

sinus.

Terug
Naar boven