• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett city 2..5 V6 ombouw

@Christian-tsx wrote:gaan we daar even naar kijken :thumb

mijn kadett is iig maandag goedgekeurt met een 2,8 v6 er in[wel van ford] :vertag
1319836459_5_-Hoh.jpeg

@Christian-tsx wrote:super :thumbup en hoe gaat het met die oranje schade C kadett?

al gespoten?

nee nog geen tijd gehad moet onder de kap nog wat doen en nee geen v6 er in hahaah.dan kan ik er mee naar mijn werk daar schuren en spuiten.

en als hij dan klaar is kan hij het net op haahah heb er al veels te veel.

@Christian-tsx wrote:super :thumbup en hoe gaat het met die oranje schade C kadett?

al gespoten?

nee nog geen tijd gehad moet onder de kap nog wat doen en nee geen v6 er in hahaah.dan kan ik er mee naar mijn werk daar schuren en spuiten.

en als hij dan klaar is kan hij het net op haahah heb er al veels te veel.

@ojik14 wrote:Ik heb het blok zover mogelijk naar achteren gedaan. de voorkant van het blok is gelijk met de vooras dus mij bult komt dan aan de achterkant niet aan de kant van spoorstang. Ik moet een hele nieuwe carterpan maken die eronder zat was van allunimium en ik moet er nu een van staal maken,alleen de eerste vectra en calibra v6 hadden er een van staal, weet niemand zo een carter te liggen toevallig of een ander ideee.

Sinus

het aluminium laten verlassen

@ojik14 wrote:Ik heb het blok zover mogelijk naar achteren gedaan. de voorkant van het blok is gelijk met de vooras dus mij bult komt dan aan de achterkant niet aan de kant van spoorstang. Ik moet een hele nieuwe carterpan maken die eronder zat was van allunimium en ik moet er nu een van staal maken,alleen de eerste vectra en calibra v6 hadden er een van staal, weet niemand zo een carter te liggen toevallig of een ander ideee.

Sinus

het aluminium laten verlassen

Pipo. Daar zat ik ook al over te denken maar sommige zeggen dat het aluminium dan in elkaar krimpt en dat het te broos is om te lassen of gaat het wel gewoon goed.

Sinus.

Wij hebben al vaker alu carterpannen omgelast en zelfs bakhuizen, geen enkel probleem tot nu toe.. Als je maar een goede lasser hebt die weet wat hij doet. ;)

Pipo. Daar zat ik ook al over te denken maar sommige zeggen dat het aluminium dan in elkaar krimpt en dat het te broos is om te lassen of gaat het wel gewoon goed.

Sinus.

Ik ga eindelijk ook beginnen, maar dan met een cih blok.

Hoe zit dat met de carterpan bij die, of zijn er R6 cih blokken die de bult aan de achterzijde hebben (weet ik even niet meer) ?

En wordt de tunnel alleen uitgeslepen, voor het gewicht te verdelen, of omdat er geen plaats is?

Anders doe ik liever de Kadett aan de voorkant verlengen..

Wij hebben al vaker alu carterpannen omgelast en zelfs bakhuizen, geen enkel probleem tot nu toe.. Als je maar een goede lasser hebt die weet wat hij doet. ;)

Ik ga eindelijk ook beginnen, maar dan met een cih blok.

Hoe zit dat met de carterpan bij die, of zijn er R6 cih blokken die de bult aan de achterzijde hebben (weet ik even niet meer) ?

En wordt de tunnel alleen uitgeslepen, voor het gewicht te verdelen, of omdat er geen plaats is?

Anders doe ik liever de Kadett aan de voorkant verlengen..

Ok, de B heeft hem wel weer aan de voorzijde jammer genoeg.

De KAD modellen hebben hem ook aan de achterzijde!

Die V6 denk ik dat ik toch maar laat, zit mij teveel aan.

Ik kan met iemand een inruil doen tegen een 2.5E. Dit is geen geweldig blok, maar voor in een C Kadett is het even goed genoeg, daarna kan ik altijd nog kijken wat ik tegen kom.

Het liefste wil ik de 2.8 met dubbel carburateur en op lpg.

Ik ga eerst eens kijken hoe ik de tunnel moet gaan aanpassen en de kachel verplaatsen.

Heb jij daar misschien wat tips voor mij?

Die kachel verplaatsen, gewoon plaat uitgeslepen en in de zijkant gezet of hoe?

@GS2.6 wrote:

Teveel aan :hmmz . Valt toch wel mee. Wat je niet nodig hebt laat je gewoon weg. En uiteindelijk hou je net zoveel over om aan te sluiten als een 2.0e.

Ok, de B heeft hem wel weer aan de voorzijde jammer genoeg.

De KAD modellen hebben hem ook aan de achterzijde!

Ik kan met iemand een inruil doen tegen een 2.5E. Dit is geen geweldig blok, maar voor in een C Kadett is het even goed genoeg, daarna kan ik altijd nog kijken wat ik tegen kom.

Het liefste wil ik de 2.8 met dubbel carburateur en op lpg.

Ik ga eerst eens kijken hoe ik de tunnel moet gaan aanpassen en de kachel verplaatsen.

Heb jij daar misschien wat tips voor mij?

Die kachel verplaatsen, gewoon plaat uitgeslepen en in de zijkant gezet of hoe?

Deze antwoordt had ik wel verwacht, ik was vandaag op de sloop wat V6 motoren gaan bekijken, zit veel aan wat ik niet kan gebruiken, maar ik ken deze motor niet, ik werk alleen met cih blokken.

En dan ook nog die startonderbreker, kan wel een andere ecu nemen, moet ik eerst zien te vinden en kan hem ook zo overnemen, maar ik wil geen startonderbreker en ik zou niet weten hoe ik die anders weg laat.

Als ik hem niet werkend zou krijgen, sta ik te kijken..

Er moet ook een blok in zitten, waar niet veel problemen mee komen en makkelijk te overzien is onderweg. Want de Kadett zal veel verre ritten maken.

@GS2.6 wrote:

Teveel aan :hmmz . Valt toch wel mee. Wat je niet nodig hebt laat je gewoon weg. En uiteindelijk hou je net zoveel over om aan te sluiten als een 2.0e.

Terug
Naar boven