• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett city 2..5 V6 ombouw

Ik wil ook niks aan de carrosserie aanpassen, maar als het niet anders is.

nou volgens mij moet je meer aanpassen met de cih als de mv6

Deze antwoordt had ik wel verwacht, ik was vandaag op de sloop wat V6 motoren gaan bekijken, zit veel aan wat ik niet kan gebruiken, maar ik ken deze motor niet, ik werk alleen met cih blokken.

En dan ook nog die startonderbreker, kan wel een andere ecu nemen, moet ik eerst zien te vinden en kan hem ook zo overnemen, maar ik wil geen startonderbreker en ik zou niet weten hoe ik die anders weg laat.

Als ik hem niet werkend zou krijgen, sta ik te kijken..

Er moet ook een blok in zitten, waar niet veel problemen mee komen en makkelijk te overzien is onderweg. Want de Kadett zal veel verre ritten maken.

Ik wil ook niks aan de carrosserie aanpassen, maar als het niet anders is.

nou volgens mij moet je meer aanpassen met de cih als de mv6

ja ja maar je moet open staat voor iets nieuws er zijn vast wel mensen die je wilen helpen er mee en dan heb je wel een auto naar je zin is

en die startonderbreker kan je echt wel omzijle

Als ie naar mijn zin moet zijn, wil ik een cih blok erin. :thumbup

Ik wil dan alleen nog weten hoe die kachel verplaatst wordt.

Dan kijk ik bij een andere kadett voor een ohc 6 cilinder blok.

ja ja maar je moet open staat voor iets nieuws er zijn vast wel mensen die je wilen helpen er mee en dan heb je wel een auto naar je zin is

en die startonderbreker kan je echt wel omzijle

Als ie naar mijn zin moet zijn, wil ik een cih blok erin. :thumbup

Ik wil dan alleen nog weten hoe die kachel verplaatst wordt.

Dan kijk ik bij een andere kadett voor een ohc 6 cilinder blok.

Ik heb een rij 6 2.8 even geprobeerd en het volgende gemerkt:

- kachel verplaatsen, dus ook accu

- motorsteun tot bakbevestiging is 39 cm van de 6 cilinder, dus 10 cm. ong. langer.

nu blijkt dus dat de versnellingsbak ook meer naar achteren moet, en ik heb al een 5 bak erin, ik wil niet die cardanas nog eens inkorten..

En hoe wil ik dan schakelen, de versnellingspook is al 100% ingekort?

- blok meer naar voren zetten is geen optie, dan moet ik carterpan ook aanpassen (geen probleem, is ijzer), maar kwa gewicht is dat inderdaad niet aan te raden.

en dan is het beste om het midden van de motorruimte te verlengen i.p.v. de voorkant.

Ik heb een rij 6 2.8 even geprobeerd en het volgende gemerkt:

- kachel verplaatsen, dus ook accu

- motorsteun tot bakbevestiging is 39 cm van de 6 cilinder, dus 10 cm. ong. langer.

nu blijkt dus dat de versnellingsbak ook meer naar achteren moet, en ik heb al een 5 bak erin, ik wil niet die cardanas nog eens inkorten..

En hoe wil ik dan schakelen, de versnellingspook is al 100% ingekort?

- blok meer naar voren zetten is geen optie, dan moet ik carterpan ook aanpassen (geen probleem, is ijzer), maar kwa gewicht is dat inderdaad niet aan te raden.

en dan is het beste om het midden van de motorruimte te verlengen i.p.v. de voorkant.

Terug
Naar boven