• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett en stuurbekrachtiging

ik weet niet in hoe ver de stuurstang gelijk is aan een manta ,maar ik had op mijn manta cabrio een stuur bekrachteging van een mustang type 3

was volgens de beste man die het toen in had gebouwd bijna zelfde als manta en hoef je weinig aan te passen

stuurt wel super licht :thumb

ik weet niet in hoe ver de stuurstang gelijk is aan een manta ,maar ik had op mijn manta cabrio een stuur bekrachteging van een mustang type 3

was volgens de beste man die het toen in had gebouwd bijna zelfde als manta en hoef je weinig aan te passen

stuurt wel super licht :thumb

Wat louwe zegt, beste optie. Je zit alleen dat je een snelheids signaal nodig hebt. Dus pulsgever op de bak.

Neem aan dat een mustang type 3 wat zeldzamer is dan een Corsa-B uit 98~99 met stuurbekrachtiging.

Wat louwe zegt, beste optie. Je zit alleen dat je een snelheids signaal nodig hebt. Dus pulsgever op de bak.

Neem aan dat een mustang type 3 wat zeldzamer is dan een Corsa-B uit 98~99 met stuurbekrachtiging.

De pulsgever is toch niet noodzakelijk, da's toch alleen voor het snelheidsafhankelijke deel van de stuurbekrachtiging?

Ik vind de c-kadett trouwens vrij licht sturen..... Zeker als ik het vergelijk met de golf mk1 die ik gehad heb.

De pulsgever is toch niet noodzakelijk, da's toch alleen voor het snelheidsafhankelijke deel van de stuurbekrachtiging?

Ik vind de c-kadett trouwens vrij licht sturen..... Zeker als ik het vergelijk met de golf mk1 die ik gehad heb.

@de wit wrote:pulsgever??? op kadett c... ??

Kan prima. je moet alleen een adapterstukkie maken die je tussen de bak en Km-kabel steekt... er zijn gekkere dingen gebeurt in de wereld.

@hierboven: Jah, maar dat snelheidsdeel zorgt erwel voor dat hij op de snelweg niet als een gek gaat sturen. Dus ik zou het 100% zeker aansluiten.

@de wit wrote:pulsgever??? op kadett c... ??

Kan prima. je moet alleen een adapterstukkie maken die je tussen de bak en Km-kabel steekt... er zijn gekkere dingen gebeurt in de wereld.

@hierboven: Jah, maar dat snelheidsdeel zorgt erwel voor dat hij op de snelweg niet als een gek gaat sturen. Dus ik zou het 100% zeker aansluiten.

Ik heb zelf pompen liggen, alleen waar ik nog niet uit ben is wat ik gebruik voor het stuurhuis.

Die elektrische van de Corsa B of C, was ik inderdaad ook aan het denken, maar ik heb dat nog nooit gezien, dus weet ook nog niet of ik dat zelf krijg ingebouwd..

Er was ergens op een forum iemand, die heeft dit 3 keer liggen, €200-€300. Is wat prijzig of niet??

Dat van de Mustang is dan plan B!

Ik heb zelf pompen liggen, alleen waar ik nog niet uit ben is wat ik gebruik voor het stuurhuis.

Die elektrische van de Corsa B of C, was ik inderdaad ook aan het denken, maar ik heb dat nog nooit gezien, dus weet ook nog niet of ik dat zelf krijg ingebouwd..

Er was ergens op een forum iemand, die heeft dit 3 keer liggen, €200-€300. Is wat prijzig of niet??

Dat van de Mustang is dan plan B!

die groene opel kadett c station met 2,3 diesel had een corsa stuurhuis.dus kan wel was volgensmij wel een gepuzzel met de pulsgever voor de bak.maar je kunt ook een set kopen met potmeter kun je de weerstand zelf bepalen

die groene opel kadett c station met 2,3 diesel had een corsa stuurhuis.dus kan wel was volgensmij wel een gepuzzel met de pulsgever voor de bak.maar je kunt ook een set kopen met potmeter kun je de weerstand zelf bepalen

Dat is de meneer met ook een eigen webpagina, dat vind ik echt een toffe Kadett C !!

Ik zal hem eens vragen.

Dat is de meneer met ook een eigen webpagina, dat vind ik echt een toffe Kadett C !!

Ik zal hem eens vragen.

@GS2.6 wrote:Dat is de meneer met ook een eigen webpagina, dat vind ik echt een toffe Kadett C !!

Ik zal hem eens vragen.

jep die. maar die kadett is doorverkocht en momentheel oranje gespoten

Terug
Naar boven