• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

Hmm.. CA18DET voor niet veel te koop (220pk, is al een en ander aan gedaan)

Is zoiets te doen in een C? Heb wel gezien dat er SR20DETs in gehangen worden dus het zou moeten :angel

Even de kosten tegen elkaar uitzetten en dan kan ik zien hoeveel zo'n 110pk upgrade me gaat kosten :D

Voor de huidige motor moet ik nog een uitlaat zien te fiksen, want de 1.2 is te smal (lijkt me) en die kosten ook nog wel eens wat dacht ik zo :P

Ben ik nu aan het vloeken of maakt het jullie niet zo uit? :jerry

ik zou gewoon lekker doen wat je zelf wil, en wat financieel haalbaar is natuurlijk:vertag

succes! en ga zo door

groetjes

Mooi toch? Power=power! het is toch ook geen showauto (dan had ik het bij Opel gelaten)? puur voor het driften maakt het toch niks uit wat er in ligt..

origineel gepost door FJay

20100803_005.jpg

zn nieuwe thuis, hier wordt ie niet lastiggevallen :D

behalve door de kippen :jerry of laten die em wel met rust ? :P Ik zou ook gewoon voor een nissan motor gaan als het een beetje makkelijk in te bouwen is.. Net wat dennie zegt, tis toch weer uniek

Mooi maken kan altijd nog als ik eens een paar zakken geld over heb :)

Die kippen zitten er onder, en ze vallen mij meer lastig dan de auto hahaha

Als ik aan kom rennen ze al op me af, en vervolgens gaan ze niet aan de kant als ik erlangs moet, dus moet een beetje die beesten aan de kant duwen met mn voet :P

Ik zou voor de c20xe gaan, als je de juiste onderdelen gevonden hebt, is het zo goed als plug&play. Dat kan je met dat nissan blok wel schudden. Aan de andere kant: het is natuurlijk wel tof als je het voor mekaar hebt, dat wel :thumbup

Nee, het wordt dit of gewoon de 2.0E die er in ligt. Ik ga geen duizenden euro's over de balk smijten en dan nog steeds met 150pk zitten :D

Dan doe ik liever een Saab B234 met wat moeite, dan heb je wat.

Heel wat moeite kan ik je vertellen...:agent Je moet echt handig zijn om dat werkend te maken. Denk aan een versnellingsbak en een carterpan die je zelf moet bedenken en maken.

Zo'n Ca18DET kon best nog wel eens meevallen met moeilijk. Het gene wat het lastigst is is als de carterpan niet past. De rest valt meestal wel mee. Welke kant zit de uitlaat bij zo'n blok? als die aan de passagierskant zit is het een stuk makkelijker namelijk.

Volvo motor past er ook redelijk makkelijk in, ook de turbo.:hmmz

Motor is er uit :D:D

foto's volgen, heeft ongeveer een uurtje of 3 geduurt voor ie er uit was haha

Heb achterin de schuur een oude trabant ontdekt.. echt een type schuurvondst haha

Die is reeds richting Rotterdam vertrokken, samen met de motor. Had het binnen 3 uur verkocht, dus wellicht had ik die vraagprijs wat hoger kunnen zetten :P

Maargoed, ik heb eigenlijk al winst op die auto gemaakt.. dus ik mag niet klagen.

Oja, ik heb het lek ook gevonden inmiddels. Op de eerste foto van vandaag kan je in de accubak wat water zien liggen aan de kant van de kachelzooi. Daar loopt het water richting de voorkant van de auto, en valt naar beneden. Precies waar het water valt zit een gat (dat zal ook de oorzaak zijn ervan)

dus dat gaan we ook nog eens aanpakken :)

Zal eens kijken of ik die kan maken haha :P

staat erg ver weg (moet wel 400m lopen vanaf hier :D)

maar of je 'm herkent is de vraag..

Terug
Naar boven