• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update

Weer een update met foto's, heb de auto vandaag weer buiten onder zeil gezet, even kijken nog wanneer ik weer verder ga. Moet alleen de deuren nog repareren, en dan kan het voorbereiden voor het spuiten beginnen.

foto's!

tussenas gespoten

11012009791.jpg

voorschem gefixt

15012009793.jpg

15012009794.jpg

15012009795.jpg

alles werkend :)

17012009796.jpg

17012009797.jpg

druk metertje ertussen gelaten, vind het wel mooi.

17012009798.jpg

koude motor

17012009799.jpg

de stoelen :wub

17012009800.jpg

17012009801.jpg

booskijkers

17012009802.jpg

Schiet al aardig op! Vanmorgen nog een paar rondjes op het industrie terein gedaan (leeg en verlaten), en het voelt allemaal best comfortabel en strak aan, en lekker vlot :)

Groeten

Ja ben ook erg tevreden met m'n stoelen, ik ben nogal lang en ik zit er erg comfortabel in :)

Ik heb ze van maxi cartuning in hengelo, vind ze nog best betaalbaar.

Heb ook nog een filmpje van mijn motortje:

Filmpje.....

Even een tijdje niks gedaan. Vorig weekend het laatste laswerk aan de kofferbak gedaan, had wat schade, en de naden waren aan het roesten. Heb de naden maar dichtgelast.

De auto is nu klaar voor het schuren, heb ook 2 andere deuren gepast die iets beter zijn.

08022009843.jpg

hier nog een plaatje gezet

08022009844.jpg

08022009845.jpg

08022009846.jpg

08022009848.jpg

stoelen veilig op zolder staan

08022009849.jpg

08022009850.jpg

Over 2 weken haal ik de auto weg van m'n werk, en zet ik hem achterthuis neer, zodat ik thuis kan gaan schuren! Zo hoef ik niet steeds naar m'n werk.

Wil toch nog wat dingen weten voordat ik met schuren begin.

Wat is nou de juiste volgorde?

Was eerst van plan om de auto helemaal kaal te maken mbv afbijt, maar gister was er iemand hier en die zei dat het niet perse nodig is.... de bestaande lak opschuren tot de blanke lak laag weg is en dan in de primer, dit scheeld wel het 1 en ander aan werk.

Beginnen met schuren korrel ....?

Plamuur schuren met korrel ....?

Eerste laag grondverf schuren met korrel 400?

tweede laag grondverf schuren met korrel 800?

En kan de menie blijven zitten?

Oke ben nu bezig met schuren, spuiter is hier geweest, en ga de boel alleen opschuren, en het gronden en strak maken laat ik aan hem over.... zodat het straks wel een strak bakkie wordt..... kost wat, maarja als ik hier op bezuinig krijg ik er vast spijt van.

De binnenkant, de schermen, motorkap, kofferdeksel worden allemaal mat zwart van binnen, kan ik zelf allemaal doen.

Nu het einde dichterbij komt (duurd nog wel ff maargoed) begin ik me zorgen te maken of het straks wel de weg op mag, herkeuren kost bij elkaar 700 euro, is dat nodig voor een c-kadett?? Aangezien ik geen cilinderinhoud en vermogen op mijn kenteken zie staan..... wil straks geen gezeik hebben met de verzekering.

Gr Wouter

ik zou gewoon je verzekering inlichten dat je er een 2 liter in heb ligen verder is het geen probleem zijn er heel veel die zo rijden dus maar kijk maar of jij het je waard vindt om hem te keuren

als jij je gewoon ga gedragen in het verkeer (en anderre ook)dan is er niks aan de hand ik rij ook al 6 jaar zo dus

groeten willem

Heb dit al eerder gehad, heb 2 jaar in een A-corsa met 2.0seh gereden, nooit wat gehad gelukkig.....

Viel me op dat bij alle ombouw projecten hier nooit iets over die keuring te lezen is :hmmz, dus de meesten rijden onverzekerd rond? Of als je aan de verzekering meld dat er een andere motor in zit ben je wel verzekerd?

Ik zou haast denken dat als je de verzekering zou bellen, en zou melden dat je een 2.0 in je kadettje geknutseld hebt dat ze het niet willen verzekeren.....

niet keuren is volledig onverantwoordelijk.

hangt er een ander blok in dan is vermeld bij RDW dan ben je niet verzekerd. :vertag:vertag

Voertuig

Kenteken

Voertuigsoort personenauto

Merk OPEL

Handelsbenaming KADETT

Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 22-10-2007

Overzicht

Datum aanvang tenaamstelling 29-09-2007

Uitvoering

Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd

Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd

Aantal staanplaatsen N.v.t.

Kleur(en) BRUIN

Motor

Brandstof Benzine

Aantal cilinders 4

Cilinderinhoud Niet geregistreerd

Vermogen Niet geregistreerd

Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.

Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.

Massa & laadvermogen

Massa leeg voertuig 740 kg

Laadvermogen N.v.t.

Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd

Massa rijklaar Niet geregistreerd

Aanhangwagen

Maximum te trekken massa:

- ongeremd 0 kg

- geremd 0 kg

- oplegger geremd N.v.t.

- autonoom geremd N.v.t.

- middenas geremd N.v.t.

Algemeen

Brandstof Benzine

G3 Installatie N.v.t.

Brandstofverbruik

- stad Niet geregistreerd

- buitenweg Niet geregistreerd

- gecombineerd Niet geregistreerd

Milieu

Roetfilter N.v.t.

CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd

Euroklasse N.v.t.

Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating 06-12-1974

Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-09-2007

Datum eerste afgifte Nederland 06-12-1974

Wacht op keuren Nee

Persoonlijk zie ik niet in waarom je zou moeten keuren, in het bestand van de RDW is geen enkele cilinderinhoud geregistreerd. Waarom zou je dat ook willen?

Auto is gewoon verzekert als een kadett en cilinderinhoud is niet geregistreerd.

bij de rdw site niet maar bij de klpd wel:mad:

dus als je gekke dingen gaat doen is de klpd zo bij je:argue en dan ist papieren inleveren.en op naar de rdw lelystad:P

en bij en zwaar ongeluk heb je kans dat de verzekering zich terug trekt

Als het bij de RDW niet bekend is hoe kan het dan bij de KLPD bekend zijn?

KLPD gebruikt de gegevens van de RDW.........

RDW doet alles met technische voertuig gegevens, typegoedkeuringen en toelatingen.

KLPD is alleen een controlerende instantie.

Rechtelijk gezien mag de KLPD alleen maar in je auto kijken met toestemming van de eigenaar, tot die tijd mag alleen de RDW of de douane dat.

Daarom is er bij een grote verkeerskontrole altijd iemand van de RDW en/of douane erbij.

Terug
Naar boven