• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C-Manta verkiezing

1994.chevrolet.cavalier.1883-300x189.jpg

Chevrolet Cavalier

Dit is een Manta C als je het strikt zou nemen, hij staat op het J platform waar ook de Ascona C op stond. Ascona en Manta waren altijd paralel aan elkaar ontwikkeld. Zelfs de lijnen kloppen een beetje, los van de afschuwelijke amerikaanse bumpers enzo.

Er waren toch ook plannen voor een Manta C, een tijdje terug. Irmscher wou hem geloof ik zelf bouwen, omdat Opel niet meewerkte, maar de plannen zijn op het laatste moment van tafel geveegt, DACHT IK! :) Aan de ene kant is het tof, maar aan de andere kant denk ik dat de sfeer van de oude Manta's niet terug kan komen en het dus tegen gaat vallen voor oud-Manta rijders. :)

Chevrolet Cavalier

Dit is een Manta C als je het strikt zou nemen, hij staat op het J platform waar ook de Ascona C op stond. Ascona en Manta waren altijd paralel aan elkaar ontwikkeld. Zelfs de lijnen kloppen een beetje, los van de afschuwelijke amerikaanse bumpers enzo.

[rquote=1910196&tid=145952&author=Astraman]

Chevrolet Cavalier

Dit is een Manta C als je het strikt zou nemen, hij staat op het J platform waar ook de Ascona C op stond. Ascona en Manta waren altijd paralel aan elkaar ontwikkeld. Zelfs de lijnen kloppen een beetje, los van de afschuwelijke amerikaanse bumpers enzo.[/rquote]

Niet het enige wat afschuwelijk is!!!

IN mijn ogen is er geen opvolger voor de manta.

De calibra is gewoon een slap aftreksel en lijkt er niet eens op.

Was denk ik meer om de ''manta'' rijders overzij te krijgen om ze in een calibra te krijgen.

[rquote=1909633&tid=145952&author=mantallica]stel je voor dat we zelfs de Manta M krijgen, dan gaan we van A naar Minder :jerry:jerry:jerry

ook deze post niet te serieus nemen :P:P[/rquote]

doen we ook zeker niet :P

[rquote=1910196&tid=145952&author=Astraman]

Chevrolet Cavalier

Dit is een Manta C als je het strikt zou nemen, hij staat op het J platform waar ook de Ascona C op stond. Ascona en Manta waren altijd paralel aan elkaar ontwikkeld. Zelfs de lijnen kloppen een beetje, los van de afschuwelijke amerikaanse bumpers enzo.[/rquote]

Niet het enige wat afschuwelijk is!!!

IN mijn ogen is er geen opvolger voor de manta.

De calibra is gewoon een slap aftreksel en lijkt er niet eens op.

Was denk ik meer om de ''manta'' rijders overzij te krijgen om ze in een calibra te krijgen.

gewoon het beste van een a en een b combineren met de moderne snufjes en zonder traction controle hahahaha is dat nie wat ?????? en anders gewoon geen opvolger !!!!!!!!!!!!!

[rquote=1909633&tid=145952&author=mantallica]stel je voor dat we zelfs de Manta M krijgen, dan gaan we van A naar Minder :jerry:jerry:jerry

ook deze post niet te serieus nemen :P:P[/rquote]

doen we ook zeker niet :P

Ja, zoiets als een BMW M3 blok, Opel Flexride, Opel adaptive forward lights, de deuren van een Audi A5 (eindelijk af van dat fluitende raam), Airco, ABS, ESP etc. en dat met de looks van een B-manta ? (Lijkt me wel wat)

gewoon het beste van een a en een b combineren met de moderne snufjes en zonder traction controle hahahaha is dat nie wat ?????? en anders gewoon geen opvolger !!!!!!!!!!!!!

[rquote=1911442&tid=145952&author=wfvdijk]Ja, zoiets als een BMW M3 blok, Opel Flexride, Opel adaptive forward lights, de deuren van een Audi A5 (eindelijk af van dat fluitende raam), Airco, ABS, ESP etc. en dat met de looks van een B-manta ? (Lijkt me wel wat)[/rquote]Fluitende stijlloze ramen zijn juist stijlvol :thumbup:P

Ja, zoiets als een BMW M3 blok, Opel Flexride, Opel adaptive forward lights, de deuren van een Audi A5 (eindelijk af van dat fluitende raam), Airco, ABS, ESP etc. en dat met de looks van een B-manta ? (Lijkt me wel wat)

[rquote=1911442&tid=145952&author=wfvdijk]Ja, zoiets als een BMW M3 blok, Opel Flexride, Opel adaptive forward lights, de deuren van een Audi A5 (eindelijk af van dat fluitende raam), Airco, ABS, ESP etc. en dat met de looks van een B-manta ? (Lijkt me wel wat)[/rquote]Fluitende stijlloze ramen zijn juist stijlvol :thumbup:P

een Calibra is geen opvolger van de Manta, ik zie het wel

als een plaatsvervanger. het is toch een coupè uitvoering van de

Vectra en dat is ook geen Ascona B met daar tussen de Ascona C

Een Calibra staat op zich zelf, en vind het een geslaagde Opel Coupè :wors

alleen mis ik als Manta rijder de achterwiel aandrijving ;)

een Calibra is geen opvolger van de Manta, ik zie het wel

als een plaatsvervanger. het is toch een coupè uitvoering van de

Vectra en dat is ook geen Ascona B met daar tussen de Ascona C

Een Calibra staat op zich zelf, en vind het een geslaagde Opel Coupè :wors

alleen mis ik als Manta rijder de achterwiel aandrijving ;)

Terug
Naar boven