• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Sedan 2.2 a.k.a 'Cortana'

Ik heb heel leuk zo`n SR-tellersetje in m`n auto, maar de tankmeter doet het niet :(

kabeltje is doorgemeten en die geeft signaal gewoon door tot in het stekkertje.

Ik heb net het 'vrouwtje' in het stekkertje wat kleiner gemaakt zodat deze beter klemt maar het helpt niet.

Heeft iemand stom toevallig een werkende liggen of kan deze repareren?

20120129_092124.jpg

werkt de temp meter wel goed? anders is het misschien de spamnnings regelaar achterop je dashboard, klein goudkleurig blokje

nice ride :thumb komt goed van de plek met die 2400 :D

maaruh omtrend de tankmeter, doet de meter het wel als je het draadje van je tankvlotter tegen de massa houd? dan moet hij namelijk vol uit-slaan. anders domweg niet aangesloten misschien ?

Hij komt zeker best van z`n plek!

Het optrekken vanuit eerste versnelling wil alleen niet altijd even soepel, omdat de koppelingpedaal steeds op het punt net voor aangrijpen blijft 'plakken' zeg maar.

En als je dan dus loslaat dan hort en stoot je ineens naar voren haha.

Maar als je daar voorbij bent is het gewoon leuk om Volvo`s en BMW`s en Audi`s op te duwen king: :jerry

Maar als je daar voorbij bent is het gewoon leuk om Volvo`s en BMW`s en Audi`s op te duwen king: :jerry[/quote]

We zijn ook allemaal hetzelfde he.........wahahaha :thumb

@remo 07 wrote:

We zijn ook allemaal hetzelfde he.........wahahaha :thumb

:angel

Maat van me had vroeger een Kadett E GSI met zo`n 200 pk en volledig leeggestript.

En die was op de Autobahn net 2 of 3 km/h sneller dan een BMW 5-serie.

Volgens die maat heeft ie nog nooit iemand zo zuur zien kijken! :jerry

Het is gewoon leuk ;)

Deze week weer wat tijd gehad om te knoeien haha.

20121017_203841.jpg

20121017_203836.jpg

Carbonplaatje met oliedruk meter en olietemperatuur meter gefabriekt!

ook had ik de oliedruk sensor vervangen maar deze lekt dus moet ik weer eventjes naar kijken...

dradenzooi gaat ook zsm aangepast worden! king:

Feit: De BMW-rijder vindt het niet leuk als een klein, oud, groen Opeltje ze zonder zweten kan bijhouden. king:

Moet wel m`n dynamo vervangen...

Tijdens het rijden blijft het acculampje heel zwakjes branden, nèt niet uit zeg maar.

Ook levert ie maar net aan 13V volgens de voltmeter, soms maar 12V.

Ik heb wel 2 dynamo`s bij de auto gekregen, maar ik denk dat ik er een splinternieuwe op wil zetten.

Dit met het oog op toekomstige audio inbouw :)

Nu weet ik zo eventjes niet wat deze dynamo levert, maar kan het kwaad als ik er een (veel) sterkere op zet? of blaas ik dan dingen op ofzo? :P

En zo ja, wat kan ik er dan maximaal inhangen?

@SanguiniusNL wrote:@16v kadett c wrote:@SanguiniusNL wrote:@16v kadett c wrote:daar moet je ook de accu op aan passen dan

Hoe bedoel je dat?

een met meer Ah?

jah die is 70ah maar je accu moet in ah ook om hoog

Dus als ik een 70 Ah dynamo neem, moet ik minstens een 70 Ah accu? hmmm, eens even neuzen voor een leuk dealtje dan :P

70ah niet maar je kan geen 40ah pakken ik denk dat jij 55/60ah moet hebben

Kheb zelfs ook wel een regen overall in de kofferbak haha,

zal nu eerst eens kijken of ik een andere passende dynamo heb liggen voor dat ding...

tot vanavond!

Even paar fotootjes in de sneeuw ^^

20120208_102508.jpg

20120208_102525.jpg

20120208_102604.jpg

20120208_102633.jpg

Wel vies enzo, maarja wassen heeft niet echt veel zin met dit weer :(

ik hoop binnenkort eens wat updates te kunnen posten,

Heb tot nu toe alleen maar de ontsteking vervangen.

een dezer dagen ook alles vloeistoffen + filters vervangen en nieuwe thermostaat erin, dan is dat in ieder gevaal maar gewoon allemaal vers ^^

van mij mag die gore rotsneeuw nu wel weer smelten voor de zon!

Terug
Naar boven