• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Sedan 2.2 a.k.a 'Cortana'

GODVERDE()^*^%@#

Ik ben bang dat mijn Koppakking te barsten is :(

Heb nu in 1 week al 3x koelvloeistof bij moeten vullen en 2x olie :fy1

Volgens m`n buurman kwam er ook zwarte rook uit de uitlaat bij het starten en is dat ongeveer een minuut zo gebleven.

Ook stottert de motor op willekeurige momenten tijdens het rijden (bij constant 120 op de snelweg, maar ook bij bijv. 50 km/h)

Ik neem aan dat dat dan komt door de lage vloeistof-standen, maar weet het niet zeker.

Ik heb nu net nieuw op de motor:

-Bougies

-Bobine kabel (heb de bougiekabels nog neit vervangen)

-Verdeler kap + Rotor

-behoorlijk wat kvs & olie dus.

Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?

T zou echt *** zijn als ie lek is :fy1 :fy1

Zwarte rook is (te)veel brandstof!als je koppakking stuk is gaat ie meestal overvloedig wit roken uit de uitlaat.

Als ie blauw rookt/walmt is dat olie verbruik.

Koop ook ff nieuwe bougiekabels,die kunnen ook veel storing geven.

Misschien heeft het nut om je koudstart sensor te vervangen.die zit vaak achterop je injectiebuis.

kijk ook ff naar de verbranding kleur van je bougies,Moeten voor t mooie lichtbruin zijn.

Heb je ook je brandstof filter al vervangen???HEEL BELANGRIJK!!!!

Ook kunnen je injectoren vuil zijn,misschien helpt dan injector cleaner(flesje wat je toevoegd aan je benzinetank)

Als het de koppakking is,is dat ook het werk niet,binnen +- 30 a 45 minuten licht ie eraf.

Hoop dat je hier wat aan hebt. groet Rene

Kvs systeem ff op druk zetten. En ff compressie meten.

Olie verbruik kan ook zuiger veren of klepseals zijn. Dat kan ook het roken verklaren dat is dan wel blauwe rook.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

@ Rene;

Nieuwe bougiekabels heb ik liggen.. ik was bezig met alles vervangen toen ik plots weg moest, heb in m`n haast de oude kabels er op gedrukt en ben er nog niet aan toegekomen ze te vervangen.

Nieuw Brandstoffilter en pomp heb ik ook liggen, evenals oliefilter en olie.

Morgen gaan we dus maar weer eens naar de hobby hal in amsterdam :hmmz

Maar waar blijft m`n kvs en olie dan als het niet via de koppakking weglekt?

Ik heb zo (even snel) geen lekkages gezien, en ik ga er ook eigenlijk niet van uit dat die er zijn.

Ik zal morgen nog eens goed kijken op de brug...

Ik had gehoopt dat ik van dit gedonder af was, of in ieder geval minder aan het vervangen en meer leuke dingen toevoegen. :???:

@remo 07 wrote:misschien kom ik ff kijken morgen,hoelaat ben je daar?

Meteen bij opening.

Ze zijn van 10:00 tot 15:00 open op zondag, maar vanwege drukte zorg ik dat ik er meteen bij opening ben.

mocht je op zoek zijn naar een andere motor heb ik nog wel een c20xe met dis liggen voor je

met steunen en 18s karter pan km stand is 600km :thumb

moet wel zegen dat dit al een hele dike kadett vind worden wat zijn je panne verder

@16v kadett c wrote:mocht je op zoek zijn naar een andere motor heb ik nog wel een c20xe met dis liggen voor je

met steunen en 18s karter pan km stand is 600km :thumb

moet wel zegen dat dit al een hele dike kadett vind worden wat zijn je panne verder

Thanks!

Plannen voor deze kadett;

-Knappe geluidsinstallatie,

-Andere wielen!,

-Rolbeugel/ kooi,

-Veerpootbrug,

-en ooit nog een groep A uitlaat met spaghetti spruitstuk in RVS.

Zal wel lang gaan duren voor ik m`n lijstje af heb, want het spaarvarkentje heeft niet zo`n heel vol buikje :P

En wat je motor betreft, die heeft 8 kleppen teveel voor mij :jerry ;)

Ai, beterschap maat :thumbup

Heb wel een Olie lekkage gevonden onder dat deel waar de Krukaspositiesensor zit, ik denk dat het met een simpele nieuwe pakking verholpen kan worden.

Bougies zijn mooi lichtbruin, en sinds ik de bougiekabels vervangen heb nog geen gestotter meegemaakt. :thumbup

vloeistofjes wel goed in de gaten houden voorlopig, ook als ik de pakking vervangen heb, dan weet ik of dat het was ^^

Verder hoop ik deze week 3 pakjes binnen te krijgen ^^

-Zwarte raamband

-Bonnet Pins (snelsluiters voor de motorkap dus)

-SR tellerset!

Hopen dat die tellerset wel volledig werkend is, kan ik eindelijk zien hoe snel ik m`n benzine wegstook :jerry :jerry

Potverdomme :(

Kreeg vandaag de SR tellerset binnen, dus ik aansluiten...

Doet bij deze zowel de tank meter als de temperatuur meter het niet! :(

Ik baal :thumbdown

Had je ook vantevoren kunnen testen,stekkertje van de tank even tegen massa leggen en iemand ff laten kijken wat er gebeurd.

Terug
Naar boven