• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Sedan 2.2 a.k.a 'Cortana'

IMG-20120620-WA0000.jpg

Motortje staat lekker uit te lekken, morgen verder met schoonmaken (werkt wel zo lekker) en demonteren.

Het idee is om enkel de carterpan te verwijderen om vervolgens de krukas en drijfstanglagers te beoordelen.

van daaruit zien we wel weer verder :)

Vandaag de drijfstanglagers eens bekeken en heb het probleem gevonden!

20120621_175206.jpg

IMG-20120621-WA0005.jpg

20120621_181403.jpg

Zoals te zien op de foto`s zijn de lagerschalen van drijfstang 1 verschoven en daarna goed platgestampt.

de groeven in de kruktap zijn te voelen met mn nagel, dus wordt krukas laten slijpen & polijsten...

zal weer een duur grapje worden dit :(

EDIT; iemand toevallig een knappe 2.4 krukas liggen? :)

@SanguiniusNL wrote:Zal t hier ook maar ff vragen;

Passen deze wielen zo onder mijn kadett?

Auto is 60/60 verlaagd.

wielmaten:

15" 9J Met 2x 215/40 en 2x 215/35 bandjes.

t zijn Schmidt Space Line velgen.

IMG-20120421-WA0000.jpg

IMG-20120421-WA0001.jpg

ik vind ze wel dik hoor heb deze ook gezocht maar kon ze niet vinden :angel

@ Pipo; ik ken de eigenaar van bovenstaande wielen.

als je wil kan ik vragen of ie ze nog heeft/gebruikt of wat ook? :)

Vandaag weer eens een uurtje de tijd gehad!

20120709_201414.jpg

20120709_201424.jpg

kreeg vandaag de nokkenas er niet uit... (deze hoor je er toch gewoon uit te kunnen schuiven zeg maar?)

verder alleen nog de kop eraf, krukas eruit en dan weg ermee naar het oud ijz..... ehhh... Revisie!

Ah vandaar!

morgen ga ik de kop demonteren dus dan zal de nokkenas er ook wel uitkomen.

kleppen etc. mogen ze bij het revisiebedrijf zelf demonteren.

Een vriend van me werk bij een revisiebedrijf dus hij kan m voor leuk geld voor me meenemen :thumb

nokkenas moet en bepaalde stand hebben om de bouten er uit te halen.

ja vraag eens na wat hij met de wielen doet of wat hij er voor wil hebben en hoe de verdere staat is.

en stuur me dan maar een pb of mail :thumb

ZO!!!dat ziet er niet geweldig uit....brrrr.

Ook de verbranding is niet goed geweest,(kleur van de kleppen)

Is idd wel aan revisie toe zeg maar,maar is natuurlijk niet gek met een oude auto.

Sterke ermee man!

oh ja kijk je distributie kap waar je oliepomp inzit goed na op slijtage!!!(waar je oliepomp tandwielen in draaien)

@2000 wrote:@remo 07 wrote:Zoon vrouw zoek ik ook nog................. :jerry

Mooie stoelen hoor! :thumb

Ik kreeg een c20xe :jerry

Haha,Ik mag niet klagen hoor:Chevy-van,Ascona B Turbo,grote garage,goede baan......enz enz.

Ondertussen een 'nieuwe' daily gescoord voor weinig, vriend wou er vanaf en zo kan ik mooi de opeltjes sparen :thumbup

Audi A4 1.6 uit 1995.

Loopt en rijdt perfect, schroefsetje, pu bussen voor, leuke lichtmetaaltjes..

Heeft ook wel wat werk, maar gezien de aanschafprijs (*uch* €225,- *uch*) scheelt me dat echt helemaal niks haha.

http://i128.photobucket.com/albums/p175/Wawino/20120716_210703.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er ernstig uit maar geen structurele schade, dus 2 nieuwe deuren van de sloop halen en dan istie weer knap!

Verder nieuws over de 2.4;

Deze is zondag opgehaald en ik verwacht `m over +- 1 à 1,5 maand terug (dit omdat de 'krukas-expert' van `t revisie bedrijf juist deze week op vakantie is....)

blokje was in een jammerlijke staat helaas :(

behoorlijke stootrand in de cilinders, schraap-sporen op de lange kant van de zuigers, nokkenas heeft vlakke kantjes, alle lagerschalen hadden groeven en dan nog maar te zwijgen over de vervuiling overal.

maargoed, binnenkort een lekker fris blokje :wub

Weer een beetje nieuws:

de 2.4 zou (ondanks beun- en inkoopprijzen) 2000,- + + gaan kosten in de revisie! :shock:

Dat gaat me op het moment helaas even veel te ver dus heb ik het anders aangepakt!

Bij Ghanz 'eventjes' een 2.2 opgehaald :vertag king:

nu maar als de wiedeweerga in mn kadett bouwen, want vrijdag moet ie mee richting de duitse grens voor een meeting! :afro

:shock: eventjes zecht ie... tja.. tis een stukkie rijden he :D

maaruh geluk met t spul kerel! en mogelijk komen we a.s weekend ook nog even naar onderen toe

Kom je naar siebengewald dan?

Als t ff meezit dan zie je daar je blokje terug, met mijn wagen eromheen geplakt! king:

en ik heb alles bij elkaar slechts 12 uurtjes in de auto doorgebracht haha, valt wel mee toch voor een vliegwiel en een motorblok? ;)

Ik ben gister ook weer 6uur bezig geweest met mn 400 bumper ophalen.

Komt ook wel omdat het erg gezellig was bij Raymond in Lepelstraat.(manta400.nl)

Terug
Naar boven