• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB

ivartje

Post veel
hallo,ik ben nu in het bezit van een spy setje maar heb contineu gezeik met die 'meuk' dus nu wil ik gewoon voor het orgineel gaan,nou heb ik al de zoekfunctie gebruikt en bent wat dingen wijzer geworden:

Kiekert uit een astra G omwisselen met die van de corsa b (is dit 1 op 1 uitwisselbaar?)

een sleutelbaard laten maken bij de VOD (wat is VOD?) en daarvoor heb ik een sleutelnummer nodig (hoe kom ik aan dat sleutelnummer?staat dat op de kiekert of moet ik dan perse de sleutel hebben die bij de (sloop)auto hoort?)

Is die kiekert ook aan te sluiten op de knipperlichten? dus dat de knipperlichten aan en uit gaan met het openen?

Hoop dat de vragen beantwoord worden

Mvg Ivar

Wat voor gezeik heb je dan met die "Meuk"?

Ik was een uurtje of twee bezig om hem in te bouwen (geen Spy-setje, maar

zo'n China-ding van twee tientjes) en het werkt uit de kunst.

De ongesneden baard kon ik voor €3,= laten slijpen bij de sleutelboer.

(Moest hem er alleen wel van overtuigen dat het een bronzen baard was en

geen stalen versie, want daar kan zijn apparatuur niet tegen)

Je moet natuurlijk wel de goede kabels pakken (gebruiksaanwijzing lezen) en

solderen (niet met die gare knijp-verbindertjes, want dat gaat geheid mis).

Greetz,

Peter.

Dat snap ik en het zit gewoon goed gemonteerd maar ik wil deze keer voor orgineel opel gaan dat staat ook veel mooier

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Sloten passen niet zomaar denk ik, bij de Astra-G / Vectra-B / Omega-B / Zafire-A enz enz, zijn de motoren en Sloten in een gemaakt.

Deze zijn dus passend voor de Deuren waar ze uitkomen.

Kiekert ook niet uitwisselbaar, 8 pins tegenover 2x 16 pins stekker is wel wat anders denk ik..

Willem

Toch heeft tamiya een kiekert van een astra G werkend gemaakt d.m.v alleen de rechtse aansluiting te gebruike vd kiekert

Klopt maja dat heb ik nu ook niet bij dit setje van spy maar dat maakt me niet zo erg veel uit als ie maar op afstand opent en sluit en t r orgineel uit ziet vind ik t oke,maar als ik zon kiekert in zou willen bouwen heb ik dan de kiekert nodig + de sleutel vd bijbehorende (sloop) auto of kan ik die ook bestellen bij de VOD ? (Wat is de VOD?) dus dat ik alleen de kiekert nodig heb zeg maar? En hoe herken ik een kiekert met afstandsbediening? Zit daar verschil in als ene zonder afstandsbediening?

Je kan zelfs gebruikte ab,s inleren als je wil.

Maar dan is t wel belangrijk dat je de security code bij de kiekert hebt.

Sleutelbaarden kaal bestellen en laten slijpen op je eigen sleutels, je eigen transpondet overzetten (indien aanwezig)

Dan de ab van de kiekert daarin klikken heb je de boel werkend.

Als je het goed doet kan je t zelfs zo maken dat de ramrn bedienbaar blijven tot je de deur een keer open en dicht gedaan hebt

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Dus ik heb alleen de kiekert+ security code nodig dan?? Sleutel kan ik gwn los bestelle?? En de afstandsbediening wwerkt dan met die kiekert? Omdat ik dan niet de bijbehorende sleutel heb?

Maar hoe kan ik de kiekert herkenne aan cv met afstand dan?

Astra g heeft of geen cv, of met ab, zonder ab is er niet.

Kastjes uit de vectra-b en omega-b(va1996) zijn vrijwel gelijk aan de astra.

Jonge omega's hebben ook sluiten van de ramen via ab op de kiekert zitten.

De.ab past in een sleutelvoet van opel, deze sleutelvoet kan je ongeslepen krijgen.

In deze voet plaats je je eigen startblokkeerings transponder en laat je slijpen op jouw sleutel.

Dan plaats je de bij de kiekert horende ab in die sleutelvoet.

En hoppe, ab in je sleutel

Jij wil een uitdaging, dan krijg je een uitdaging haha.

Ti's geen uitdaging maar gewoon plug en play met een standaard corsa b centrale deur vergrendeling, heb het bij me zelf ook gedaan en ben nu ook bezig met de comfort gedeelte, gekoppeld aan de multitimer van Astra G.

Uitdagingen hou ik van! :p zal vast niet zo erg zijn als de MID :p bedankt voor de info! Tzt wil ik t inbouwen maar alles op t gemakje...

@XtremeCorsaRacer wrote:Ti's geen uitdaging maar gewoon plug en play met een standaard corsa b centrale deur vergrendeling, heb het bij me zelf ook gedaan en ben nu ook bezig met de comfort gedeelte, gekoppeld aan de multitimer van Astra G.

Wat ben je van plan met het comfortgedeelte?

@tamiya wrote:@XtremeCorsaRacer wrote:Ti's geen uitdaging maar gewoon plug en play met een standaard corsa b centrale deur vergrendeling, heb het bij me zelf ook gedaan en ben nu ook bezig met de comfort gedeelte, gekoppeld aan de multitimer van Astra G.

Wat ben je van plan met het comfortgedeelte?

Het sluiten van de ramen als ik me auto op slot doe, en als ik me auto opslot doe met me Astra g sleutel dat me knipperlichten ook worden aan gestuurd ivm het zien van open en sluiten.

ja dat is nou juist precies ook wat ik wil weten voordat ik er uberhaupt aan begin en wat nog niet duidelijk is voor mijn !

op een kiekert zit een aansluiting voor de knipperlichten. dus het moet te maken zijn.

alleen ff een schema van de kiekert zoeken..

Terug
Naar boven