• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB

@thereaper wrote:op een kiekert zit een aansluiting voor de knipperlichten. dus het moet te maken zijn.

alleen ff een schema van de kiekert zoeken..

op de orginele Corsa b kiekert zit geen aansluiting voor de knipperlichten, op een Astra G wel maar dit is maar een laag spanning signaal die naar de multitimer van de Astra G gaat net als de electrische ramen na het sluiten van de auto, om het wat makkelijker te zeggen dat word dus via de Comfort geregeld... het is indd te maken maar tis wel ff uitzoeken.. daar ik er zelf al een paar uur aan besteed heb.

@XtremeCorsaRacer wrote:@thereaper wrote:op een kiekert zit een aansluiting voor de knipperlichten. dus het moet te maken zijn.

alleen ff een schema van de kiekert zoeken..

op de orginele Corsa b kiekert zit geen aansluiting voor de knipperlichten, op een Astra G wel maar dit is maar een laag spanning signaal die naar de multitimer van de Astra G gaat net als de electrische ramen na het sluiten van de auto, om het wat makkelijker te zeggen dat word dus via de Comfort geregeld... het is indd te maken maar tis wel ff uitzoeken.. daar ik er zelf al een paar uur aan besteed heb.

Klopt dit signaal is via - geschakeld. Volgens mij is het wel 12v. Heb ooit zitten puzzelen met een vec b om er alarm in te bouwen..

Je kunt altijd nog de multitimer inbouwen.. haha.

Heb helaas mijn astra g niet meer anders kon ik het nameten.

Zal wel ff zoeken of ik een schema van een vec b kan vinden.. van de astra g heb ik hem al wel gevonden.

Het zou ook kunnen door vanaf je 'uitgang knipperlichtsturing vd kiekert' een relais erop te zetten die met lage spanning al omschakelt ( 6v,8v bijv.) en zo dan 12 v naar de knipperlichten stuurt als je t knopje open of dicht indrukt (die situatie heb ik nu reeds zo gemonteert met t spy setje) alleen dan heb je geen 'comfort opties' zoals op afstand openen en sluiten vd ramen maar dan is t wel een 'piece of cake' met installeren

Mvg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Nou afgelopen zondag gekeken of ik me C.V op afstand kon reperaren had namelijk nog een reserve (nieuwe deurmoter van spy) liggen,die geplaatst maar maakte geen verschil,mijn C.V op afstand werkt WEL alleen hij gooit alleen het linkerportier open (dus is de kiekert kapoet,want hij doet het dan weer wel en dan weer niet) vanmiddag dus naar de sloop gereden met de intentie om een kiekert mee te nemen voor een corsa b,maar toen zag ik een astra g station staan en kon de verleiding niet weerstaan van een orginele A.B op afstand :jerry dus dit mee kunnen nemen voor 2 tientjes :thumb

Foto-ISYSKUYU-D.jpg

Foto-CSQ6FEH8-D.jpg

hoop dat dit klopt,kastje heb ik weggehaald op dezelfde plek als waar de kiekert zit bij een corsa b dus neem aan dat dit de kiekert is (want dit stond er niet op)?? en tevens de multi-timer ding geval meegenomen dus dat zou betekenen dat ik alles compleet heb en dat ik het nu kan aansluiten?? (behalve dan nog een sleutel laten slijpen)

maar nu vraag ik me eigen af of dat iemand een tekening ervan heeft? want ik zou graag me knipperlichten hierop willen aansluiten (dat me licht aan en uit gaat met het openen/sluiten vd auto) en zou ook graag (als het mogelijk is) zoals xtremecorsaracer aangeeft,op afstand ramen sluiten/openen

als ik het goed begrepen heb is de rechtse aansluiting vd kiekert uit de astra g,hetzelfde als vd corsa b dus die kan ik er zo inklikken en dan zou die moeten werken? maar de linkse aalsuiting op de kiekert gaat die dan weer naar de multi-timer (voor de comfort opties?)

Kabels vd kiekert:

Linkse Stekker=7 polig

kleuren:

pin 1:blauw/rood

pin 2:rood/wit

pin 10: blauw/zwart

pin 14:zwart/wit

pin 15: grijs/wit

pin 21:rood/wit

pin 24:rood/geel

Rechtse aansluiting (orgineel kan ik zo overklikken begreep ik maar zet t r toch voor de zekerheid bij):

pin 2: 2 x groen/rood

pin 6: 2 x wit/bruin

pin 7: geel/zwart

pin 8: rood/zwart

pin 9: rood

pin 11: bruin

hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen hoe dat ik het allemaal moet aansluiten

Mvg Ivar

Uit welke astra kwam deze cv module ?

Als ik kijk bij Astra G 2001 Z16se dan komen de kleuren niet overeen met wat hierboven staat.

Kan trouwens mij vertellen wat kiekert precies is / betekend ?

TIS kent hem niet :P

Kiekert was het merk van de cv stuurmodule van de corsa b

En het is eigenlijk alleen de stuurmodule van de centrale vergrendeling/ alarm

Verstuurd vanaf mijn AT-AS50Q met Tapatalk

Kiekert is eigenlijk gewoon een fabrikant van deurvergrendelingsystemen,

maar omdat dat met grote letter op het CV-kastje staat is het synoniem

geworden aan alleen de CV-elektronica. ;)

Voor diegenen die toevallig ook, bijvoorbeeld, een tankdopslot hebben:

deze heeft er ook met grote letters KIEKERT op staan, terwijl er eigenlijk

alleen een klein motortje en een tandwieloverbrenging in zit.

Greetz,

Peter.

Krijg noh toch de kiekert, het is duidelijk bedankt voor de opheldering :)

Nu moet ik alleen nog weten uit welk bouwjaar van de astra de module komt, anders ga ik weer onzin verkopen.

dit staat er op mijn kiekert(staat trouwens geen kiekert op het kastje? :hmmz maar hij komt wel vandezelfde plek af als waar bij de corsa de kiekert zit dus dit zou de kiekert moeten zijn???) :

Foto-YJSCDQZH-D.jpg

hier staat ook tevens de productie-datum/tijd op! (18-05-99)

was vergeten de pinbezetting erop te zetten van de multi-timer (voor het comfort gedeelte) dus die komt er nu ook aan! :

pin 2:blauw/zwart

pin 3:geel/zwart

pin 4:wit/zwart

pin 5:blauw

pin 6:rood/zwart

pin 8:grijs/zwart

pin 9:geel

pin 10:geel/zwart

pin 11:rood/blauw

pin 12:rood/zwart

pin 13:grijs/zwart

pin 14:grijs

pin 15:blauw

pin 17:groen/zwart

pin 18:geel/zwart

pin 19:wit/zwart

pin 20:groen/zwart

pin 21:grijs/zwart

pin 25:zwart

pin 26:bruin

pin 27:grijs

pin 28:grijs

hoop dat jullie hier wat mee kunnen?

@ivartje wrote:dus dit zou de kiekert moeten zijn???)

Dat kan wel kloppen; er staat "CEPT LPD" ("Low Power communication Device")

op, om aan te geven dat er een (zend/) ontvanger inzit.

("CEPT" is weer een Europese telecommunicatie richtlijn/organisatie).

Als ik Google op het partnummer, dan krijg ik ook bijna alleen hits terug die

betrekking hebben op de CV van een Astra.

Greetz,

Peter.

Dan klopt dat in ieder geval! Waar het in principe dus om draait dus is dat de c.v op afstand werkt,knipperlichtaansturing en openen/sluiten vd ramen op afstand (comfort module,linkse aansluiting op de kiekert als t goed is)

Heb je hier wat aan?, ik zal morgen nog effe de 2de stekker erbij zetten en alles nogmaals controleren (was weer een drukke dag en ben moe)

Morgen avond (als niemand ander het dan al heeft gedaan) zal ik kijken in hoeverre het overeen komt met het spul in je Corsa :)

X61

1 = Rood-Blauw : Switch - Driver side - Central locking

2 = Rood-Wit : Switch - Driver side - Central locking

10 = Zwart/Blauw : Motor - Driver side - Central locking

14 = Blauw/Wit : Multitimert

15 = Grijs/Wit : Door contact switch

21 = Bruin/Wit : Diagnose (OBD Stekkert)

24 = Rood/Geel : Window lifters (Als je deze op massa legt sluiten je ramen :)) (Wat kan kloppen, dit heb ik via een mod in een topic ergens hier kunnen doen in mijn astra)

Ik zie t morgen wel tegemoet! Want r zijn maar weinig mensen met tis2000 hier! Alvast bedankt alweer!

Dat is de kiekert.

De CEPT die erop staat is de europese goedkeuring voor het gebruik van dr zenderfrequentie.

Ook daar zitten regels aan namelijk.

Willem

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Oke! Dan heb ik in ieder geval de juiste spullen! Uitzoeken zal wat langer gaan duren aangezien ik tis2000 niet werkend krijg op 64-bit...maar zodra ik meer weet zal ik weer iets poste!

Tis werkt prima op 64 bit alleen je moet het via een flinke omweg werkend krijgen..

Heb ik ook gedaan. Maar werkt wel. king:

Ik heb via virtualbox windows xp geinstallerd en hier draait mijn tis in.

je maakt dan een virtuele pc aan en daar zet je xp op.

als je wat verstand van pc's hebt kon je er wel uit, anders is het makkelijk iemand met ict kennis je te laten helpen,

ik wil je ook wel helpen hoor ;)

Terug
Naar boven