• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C1.6XE 1994 hydraulische of mechanische klepstoters?

Hallo, ik ben Olmez uit Zaandam en dit word mijn eerste topic.

Gelijk om te beginnen heb ik een vraag?

Het gaat hier om een Corsa b uit 1994 het is een Gsi 1.6 16v!

Nou was ik nokkenassen aan het bestellen maar kreeg de vraag te horen of het om hydraulische klepstoters ging of om een mechanisch type...

Nou vraag ik me af welke type ik heb?

Kunt iemand mij vertellen welke type ik heb en of hoe ik hier het makkelijkst achter kom?

Ik verafschuw deze motoren niet op hun prestaties..

een GOED LOPENDE Corsa met X16XE motor met (lexmaul spagetti, mantzel box, Open systeem vanaf de kat, blijft een Astra-2.0 GSI 16V lekker voor tot de 1.6 16V bij 220km/u de begrenzer in vliegt in 5

Alleen de Bouwkwaliteit laat wat te wensen over..

Willem

@*Jurgen* wrote:met 2000 euro kom je niet zomaar aan de 200 pk hoor. Ga alsjeblieft even flink veel lezen, er is een hele boel te vinden op het internet over het tunen van motoren. Wil je echt richting de 200 pk, dan kom je op kop aanpassen, andere nokkenassen, andere zuigers, andere drijfstangen, throttlebody's, programmeerbare computer etc etc. En dat red je echt niet met 2 rooitjes

ik zou indd maar eens beter gaan lezen over de x16xe c16xe.............. :thumbdown

Ik heb altijd al een supercharger gewild zo een Eaton! Weten jullie iemand die dit tegen betaling wil bouwen in mijn auto...

met 2000 euro kom je niet zomaar aan de 200 pk hoor. Ga alsjeblieft even flink veel lezen, er is een hele boel te vinden op het internet over het tunen van motoren. Wil je echt richting de 200 pk, dan kom je op kop aanpassen, andere nokkenassen, andere zuigers, andere drijfstangen, throttlebody's, programmeerbare computer etc etc. En dat red je echt niet met 2 rooitjes

Lexmaul weggooien en een mantzel dbilas of crooke powerbox pakken die zijn veel beter

een Lexmaul maakt nog steeds gebruik van dat onnodig lange inlaat traject

spaghetti spruitstukje er op met dikke group n of a pijp naar achter (katloos)

versnellingsbak pakken met een short ratio, plat vliegwiel er op

oliekoelertje er op is beter voor de kop

en knallen maar! king:

Een lexmaul ram induction kit heb ik en een chip goed voor 25 pk

Extra! Maar ik wil veel meer dan 25pk!

Ik wil rally rijden met 1.6 motor dus grotere motor inbouw is geen optie!

Geen bedrijf of particulier die motoren tunen zoals het hoort???

meer dan 200 pk uit een vrij standaard 1.6 16v is best grappig te noemen :jerry

hij heeft er geloof ik een eaton m45 op zitten :D

@olmez wrote:@trashmetal wrote:Lexmaul weggooien en een mantzel dbilas of crooke powerbox pakken die zijn veel beter

een Lexmaul maakt nog steeds gebruik van dat onnodig lange inlaat traject

spaghetti spruitstukje er op met dikke group n of a pijp naar achter (katloos)

versnellingsbak pakken met een short ratio, plat vliegwiel er op

oliekoelertje er op is beter voor de kop

en knallen maar! king:

wat gaat mij deze veranderingen opleveren ik ben ook bereid om mijn motor uit elkaar te halen wat ik hoogst waarschijnlijk ga doen. want ik wil intern ook veranderingen verichten aan de motor en niet met alleen aanbouwdelen.

zoals wat kan er intern veranderd worden ik wil tegen de 200 pk aanzitten!!!

deze veranderingen brengen je rond de 140 a 150 pk, wil je naar de 200 heb je aan andere nokkenassen niet genoeg

dan zul je toch moeten denken aan een turbo of supercharger

ongeblazen krijg je er denk ik rond de 180pk uit

Ik zou wel een beetje normale nokkenassen doen voor op de straat..

Of koop.een mantzel.powerbox die kan je met een Beetje handigheid zelf monteren(zoekfunctie)

en dan ga je merkbaar harder.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

veel mensen hebben afkeer tegen de 1.6 16v motoren maar hebben vaak zelf nooit met een gekietelde x16xe gereden

de c20xe is voor velen de maatstaaf, wat daar onder zit is poep

heb zelf beide gehad en ben dus niet bevooroordeeld

kan je vertellen dat je mij met een vrij standaard c20xe bij langena niet bijhoud

zelf dacht ik eerst dat je tot de 180 pk kon gaan zonder aanpassen, maar het is zelfs boven de 200

speur zelf de info van dbilas maar op je hoeft mij niet te geloven hoor ;)

Er is hier iemand die er mee schijnt rond te rijden op stock internals (haasje17)

of het project 100% geslaagd is weet ik niet....

hey bedankt voor de reacties, maar ik merk dat er sommige mensen zich beledigd voelen als je met een vraag komt over hoe je een motor ongeblazen op kan voeren en voor een budget van 2000 euro naar richting de 200pk.

Terug
Naar boven