• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C1 sluit zich zelf

@dappie wrote:Mijn c1 is van 10- 2003. Is dit dan half of vol canbus ? Of kan je dat ergens aan zien.

Vr,gr, jac.

Half can met waarschijnlijk de vol vette interieur kabelboom aanwezig :thumb

Ik zeg modden :vertag

Groet jraaf

@Outzy wrote:@Opeltje17 wrote:Vreemd, bij mijn full can-bus C1 gaan alle ramen open en dicht met de sleutel.

Gefixt.

Denk dat het was omdat ik de accu los had ivm het wisselen van stuur/airbag.

Ik moest de 1 touch open en close ook al opnieuw programmeren voor de voor ramen.

Blijkbaar moest dat dus ook voor de ramen achter.

Wij hebben na genoeg dezelfde auto. Kan nooit zo wezen dan jij iets wel kan dat ik niet kan, en vice versa natuurlijk. :D

Ff een aandachtspunt voor de C1 modders onder ons.

Is je vec van voor 05-04 dan heb je waarschijnlijk een CIM met gyrsensor welke na het loshalen van de accu net zoals de elektrische ramen opnieuw gecalibreerd dient te worden.

Auto op contact zetten maar niet starten.

Dan het stuur helemaal naar links draaien, dan helemaal terug en door naar rechts en dan terug naar de middenstand en dan van contact halen en dan starten en dan is ie klaar.

Gyr ondersteunt oa je esp en indien aanwezig je afl.

Groet jraaf

Hoi jraaf, misschien een rare vraag maar wat is modden ? Helaas heb ik geen esp, is dat dat je auto in grijpt voor hij uit breekt dus een verdeling op de wielen of is dit wat anders, ik heb namelijk nog nooit

Esp in 1 van mijn auto,s gehad.

Vr,gr, jac.

Hoi Jac,

'Modden' is de term die we hier op het forum gebruiken voor modificeren van onze veccie's en siggie's :thumb Bijvoorbeeld het achteraf in bouwen van optie die niet standaard op je Opel zit maar wel door Opel geleverd zijn op andere uitvoeringen.

Yep. ESP Staat voor electronic stability program.

Groet jraaf

AHh ik vat um, maar ik dacht dat esp als een schakelaar op het dashboard zat en wat je aan en uit kunt drukken en aangezien ik nergens esp zie staan dacht ik, dat zit er niet in.

Vr,gr, jac.

Heb je deze knop in het dashboard.

ESP-Taster.jpg

Arjontje, ja die bedoel ik dat heb ik dus niet, en ging er maar van uit dat het er dan niet op zit.

Maar is dit nou een schakelaar ?

Maar in welk jaar werd esp dan standaard-fabrieksaf.

Vr,gr, jac.

Volgens mij heeft elke vec standaard abs en esp king:

Sommige uitvoeringen hebben een esp uitvoering met een knop welke het esp kan uitschakelen. Echter werkt dag volgens mij alleen maar tot 40 km per uur.

De mod is opzich prima te doen, je hebt een switchable versie nodig van de abs/esp module welke zich onder de motorkap bevindt en dan nog een kabelboompje en switch en een Tech2

Ik zie echter geen goede reden om 't esp uit te zetten :angel

gaat er op je dash kort een oranje driehoekje branden met een slippend autootje er in als je start?

Als 't esp z'n werk doet knippert 't

Groet jraaf

Tja ik weet het niet, ik heb nog geen driehoekje zien branden bij in geschakeld contact op het dashboard, en zit het er niet op vind ik het niet erg hoor, wat je niet heb mis je ook niet :D

@arjontje wrote:Dat is altijd zo leuk. Kijk wat er op de nieuwste Mercedes s klasse zit. En 10 jaar later heeft elk merk het.

nouja niet alles van Mercedes was een succes.. zoals bij de Mercedes grosser dat alles hydraulisch was.. en dat prijs geen probleem was..

jay leno heeft er eentje en zei in een filmpje dat toen zijn schakelaar voor het hydraulisch raam kapot was hij 11.500 dollar kwijt was

" onclick="window.open(this.href);return false; @ 3:06 is dat zinnetje over de schakelaar en de prijs..

zou nogal lullig zijn als dat op een opel komt...

Terug
Naar boven