• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c14nz -> c14SE - 1000km verder update

corsa14slow

Post vaak
hallo, ik had een paar vragen over een motor swap van een NZ naar een SE voor in de toekomst te doen..

Past de SE zonder problemen op de bak van de NZ met Teller Kabel?? (Niet elektronisch dus) en de remmen: zijn die precies het zelfde?

en hebben C14SE startblokkering?

en wat kan zo'n motorswap kosten? motor, kabelboom, ecu, evt: startblokkering gedeelte...

en heeft er iemand nog handige tips?

Alle Info is welkom!

Groet,

Corsa14slow

img2012030600129.jpg

img2012030600128.jpg

2.0 GSi remmerij op 14inch lichtmetaal, past net king:

Aftapplug bij de F13 zit in het gedeelte waar de linker aandrijfas ingaat. Bijvullen kan bovenin als het goed is. zit een dopje met een wartel eronder.

Aandrijfassen van een F10 passen ook in een F13.

f13 is altijd een 5 bak zover ik weet

bijvullen kun je bovenop waar de schakelas naar binnen gaat zit een plug

en aftappen kan vanaf de zijkant

en je hebt pm;)

ja, de f10 die ik nu los heb liggen is een 5-bak... nu hoop ik eigenlijk dat de f13 die ik heb liggen wel een 5 bak is, want kan nergens iets vinden over hoeveel versnelling de bak heeft. denk dat ik maar even met de schakelen mechanisme ga spelen misschien wordt ik dan wijzer...

en hoe kun je in godsname olie bijvullen en aftappen, ik kan nergens een plug vinden wat hier op lijkt...

Morgen aan de gang met de kabelboom. Vandaag lopen kloten met het vliegwiel en startmotor. Dit paste niet, de bak bleek een f10 tezijn (mocht er iemand interesse hebben) en heb meteen een f13 erbij geregeld. Maar kan ik zonder problemen de f10 assen op de f13 plaatsen???

Ben ik weer even.

Ben vandaag weer bezig geweest met de c16se en kom er nu met de kabelboom niet uit. Heeft een c16se een luchtmassameter? Want op de Astra f kabelboom zit deze er niet op. En op de c14se (van de sloop) zit deze wel op, net zoals de verbouwde x12sz.

Kan ik de LMM gewoon aansluiten op een Astra f 1600 ecu of moet ik de stekker verwijderen?

Voor de rest zijn alle 3 de kabelbomen hetzelfde...

En nog even een vraag over het vliegwiel: moet je deze op een bepaalde manier erop plaatsen of maakt dat niet uit?

Wil wel eerst zeker weten dat het past, strak heb ik de hele berging vol liggen met div onderdelen...

Wat weer ruimte kost..

Aangezien 1.6 er zowiezo past ga ik daar voor..

astra kabelboom te kort? vreemd :D

maar de motor en ecu die je gebruikt horen wel bij elkaar?

en had die motor geen luchtmassameter dan?

dan kun je gewoon de tak afknippen en bij de bc stekker niets veranderen

hij meet toch niets op die draden dus scheelt weer pielen

Ik ben van plan om een c14se kabel van een corsa b tegaan gebruiken. En de donor van de kabelboom had dis ontsteking... Dus dacht ik makkelijker te doen om gewoon de stekkers van de kabelboom op de ecu een beetje te veranderen, zoals de LMM bedrading te verwijderen... En volgens mij gaat de Astra kabelboom ook niet passen aangezien deze tekort is. Dus dat lijkt mij velen male moeilijker dan een corsa b c14se kabelboom. Alles is het zelfde Halve de LMM...

wat je kabelboom betreft, wat ben je eigenlijk allemaal aan het proberen?

heb je bij de motor niet gewoon alles wat er bij hoort?

volgens mij hebben motoren met dis ontsteking geen luchtmassameter en met rotor ontsteking wel

dat tonnetje op de brandstofrail is de brandstofdrukregelaar, da's de retour

wellicht dat op de brandstofslangen een pijlmarkering staat was bij mn astra namelijk wel

heb je ook de dashboomstekker al veranderd want de draden van een astra zitten er anders in als een corsa

en de geschakelde en constante plus (zwarte en rode) doorlussen

komt bij een astra vannuit de motorruimte en een corsa vanaf de dashboom

mario

Toch nog een 3de vraag er bij:

Wat is bij een corsa b de aanvoer en retour leiding? Onderste retour??

En hoe zit het bij de c16se spruitstuk: zit er voor de retour een soort huisje voor (boven op de common rail) of is deze aansluiting juist de toevoer?

Vind die over bremde 2.0 remmerij toch wel fijn dus al het past zou ik dat doen

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

nee ;) Wat wel mogelijk is, is dat de zuigerdiameter van de gsi remklauw groter is, maar dat weet ik dus niet. Ik heb zelf ook nog een remmensetje van een Corsa B GSI liggen voor mijn Corsa A, degene waar ik het setje van kocht vond dat de GSI remmen stukken harder remde dan origineel.

Nee, de motor zat een kabelboom op van een Astra en deze had geen LMM. Ben nu bezig met het inbouwen van het blok. Heb alle kabelbomen naast elkaar gehad en de LMM zat alleen op de corsa kabelbomen. En wat ik zag is dat de Astra kabel korter is dan de corsa b kwa ruimte naar ecu...

Ik ga in ieder geval even allen aansluiting op de Ecu even checken en vergelijken.

Met mijn C14SE haal ik gemiddeld 1 op 13.

Dus stadsverkeer en snelweg ongeveer in balans.

Ik moest erg wennen aan die korte versnellingsbak trouwens.

Terug
Naar boven