• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c14nz -> c14SE - 1000km verder update

Bovenop je bak zit het schakelmechanisme, daaronder zou heel groot F10, F13 of F15 bijvoorbeel moeten staan

kleine wijziging: het wordt geen c16se maar een c14se. heb namelijk een donor (rijdend enwel) heb net vandaag het blok er uitgelepeld. met wat beginners fouten... teveel los halen enz. :swear zonde van de tijd...

morgen of vrijdag blokje in de mijne plaatsen :D

ben alleen bang dat de koppakking lek is. er zat bijna geen koelvloeistof in, wel was olie goed op pijl... en het hele blok zat onder...

ook is denk ik de motorolie te dik, hij is nogal traag met gas geven... hopelijk opgelost met een frisse onderhoudsbeurt en mijn bak erop.

ook even temp sensor overzetten (van de nz) als dit kan, want denk dat deze niet meer zijn werk doet.

dist. riem en koelvloeistofpomp zet ik over (deze is namelijk 3 maanden geleden gedaan op de NZ)

weer genoeg te doen :D ;)

alleen kan ik er nog steeds niet achter komen welke bak het is... op een een-of-ander-manier zie ik gewoon niet welke bak ik heb, heb de overal al gekeken... niet dat me dat eigenlijk nog iets uitmaakt... zolang het maar past...

dat is dan raar, want als ik op mijngrossier.nl kijk zie ik allemaal de zelfde nummers...

en even een wijziging: het wordt geen c14se want kom er net achter dat het blok een x12xz is... iets wat ik niet wil... 15pk op achteruit :fy1

en de auto stond nog wel op kenteken met een 1.4SE motor :swear

dus ga morgen weer op jacht naar een blokkie, of een 1.4 of een 1.6

wel heb ik de brandstofpomp van de 1.2 er uitgehaald, deze is toch ook toepasbaar op de 1.4 en 1.6???

ze zijn gelijk..

waterpomp en tandriem zijn hetzelfde tempsensor ook

bijna alle 8 kleps smallblockjes trouwens :hmmz

@corsa14slow wrote:dat is dan raar, want als ik op mijngrossier.nl kijk zie ik allemaal de zelfde nummers...

en even een wijziging: het wordt geen c14se want kom er net achter dat het blok een x12xz is... iets wat ik niet wil... 15pk op achteruit :fy1

en de auto stond nog wel op kenteken met een 1.4SE motor :swear

dus ga morgen weer op jacht naar een blokkie, of een 1.4 of een 1.6

wel heb ik de brandstofpomp van de 1.2 er uitgehaald, deze is toch ook toepasbaar op de 1.4 en 1.6???

ehm nee, de x12sz is ook monopoint injectie dus foute pomp...

vreemd ik zie echt dat deze motor een multipoint is... en toch staat echt x12sz (of xz?)

zal voor de zekerheid even goed kijken want nu weet ik het niet zeker meer of het sz of xz was...

kan je ook aan de br. pomp zelf zien welke het is? bijv een nummer???

en €200 tot €300 is best wel veel, zoek alleen de motor, kabelboom en ecu niet de bak...

en de auto was ooit voorzien van een 1.4 multipoint motor...

en aan de viezigheid van de br. pomp te zien zat deze er al een tijdje...

kun je ook een br. pomp los testen? op hoeveel druk deze staat?

12v op de draadjes zetten en vloeistof pompen met dat ding, met een drukmeter kun je dan kijken hoeveel ie levert. En motorcode is dan of x12sz of c12nz.

@corsa14slow wrote:en de auto was ooit voorzien van een 1.4 multipoint motor...

en aan de viezigheid van de br. pomp te zien zat deze er al een tijdje...

kun je ook een br. pomp los testen? op hoeveel druk deze staat?

c14nz is ook monopoint....

heb net een c16se blokje op de kop getikt met ecu een kabelboom. het viel me op dat aan de kabelboom geen octaan stekker zit? en er zit een ronde stekker: wat is dit? hoe sluit ik deze aan?

Dus dat wordt knippen? M'n corsa heeft geen ronde stekker maar een rechthoekige stekker (2x)

Maar volgens mij mis ik ook een nog een deel van de kabelboom, namelijk de octaan stekker aansluiting. Maar heb alweer een Astra gevonden met de anderekant van de ronde stekker, waar ook de octaan stekker zit ;)

Nu nog even kijken wanneer ik heb er in plaats want deze komt uit een automaat... Even vliegwiel passen van andere donor :thumb

Heeft er iemand trouwens nog een elektriche schema van de kabelboom voor een c16se?

Is denk ik wel handiger als ik ga knippen in de kabels....

ik las/hoorde dat opel vaak de kleur van de kabels gebruikt. dus zou zo één op één moeten passen. en denk dat ik ook weet waar alle stekker aansluitingen van de ronde stekker voor zijn, 3 stuks komen van binnen (bij stuur kant) 2 zijn voor de octaan stekker... dus even de octaanstekker verplaatsen naar links...

welke kleur octaanstekker heeft een C16SE eigenlijk? is dat geel? en hoe koet ik trouwens hem aansluiten als ik op 95 ga rijden? met het getal 95 naar boven?

aansluiten gaat denk ik met deze info en een duidelijke schema er bij velen makkelijker worden...

Terug
Naar boven