• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c14nz stinkt en loopt op 3 cilinders

ff over dat 110 op de snelweg deel trouwens ;)

ik heb dus zelf ook een astra met het zelfde blok, is trouwens ook mijn 2e astra met dat blok, en daarvoor nog 2 corsatjes met dat blok (en a en b corsa)

als je een beetje ene snelle auto wil hebben moet je deze dus laten staan haha :P

de c1.4nz is sowieso al geen snelle trekker, al helemaal laag in toeren niet.

ik weet niet hoe jou rij stijl is, maar dat ie bij 110 niet erg snel door trekt in de 5 is niet zo heel raar hoor.

Haha, nee als ik alleen rij dan wel wat vlotter, voor zover dat mogelijk is met een c14nz, haha.

Dat in de 5 bij bv 110 heeft die ook als je een lichte heuvel op snelweg afgaat, dan maakt het niet uit hoever je pedaal intrapt, reageert hij slecht. Echt zo n zwaar geluid, net zoals vroeger als je scooter slecht was afgesteld, dat ie verzuipt, zo lijkt het.

En me volgende auto word zeer zeker een snellere, dit is me eerste, expres een langzamere voor te lere en hier word je niet vlug overmoedig in, :D

Smoren heet dat, meestal te veel lucht.

Controle punten C14NZ:

- Injector (makkelijk uit te wisselen, Injector van ELKE singlepoint Opel motor past hierin)

- Valse lucht gasklephuis

- Valse lucht voetpakking gasklephuis

- Valse lucht voet inlaat

- Slechte of verkeerd aangesloten Vacuum slangen

- Slechte werking Mapsensor

- Verkeerde waarden gasklepsensor

- Lambda sonde versleten

Willem

@ willem

Bedankt voor de tips, in het weekend ga ik aan de slag, te beginnen met kijken of hij toch niet

Ergens valse lucht aantrekt. De lambda sonde denk ik zelf niet, want is 3 weken geleden

Door apk gekomen en toen had die al problemen. Dan zou die toch niet niet door de

Meting zijn gekomen? Denk ik.

In het weekend zal ik wel met meer vragen komen :D

@c14nzpw wrote:Haha, nee als ik alleen rij dan wel wat vlotter, voor zover dat mogelijk is met een c14nz, haha.

Dat in de 5 bij bv 110 heeft die ook als je een lichte heuvel op snelweg afgaat, dan maakt het niet uit hoever je pedaal intrapt, reageert hij slecht. Echt zo n zwaar geluid, net zoals vroeger als je scooter slecht was afgesteld, dat ie verzuipt, zo lijkt het.

En me volgende auto word zeer zeker een snellere, dit is me eerste, expres een langzamere voor te lere en hier word je niet vlug overmoedig in, :D

klopt, heeft mijne exact het zelfde dat geluid ;)

onder die ik nu heb zit een sport uitlaat, dus valt het wat minder op, maar onder de rooie zat een standaard uitlaat, daar hoorde je het wel goed bij ;)

als je in je woonplaats eens sportief gaat rijden, dan moet je eens gaan zoeken, net tussen half gas en vol gas zit een bepaald punt waar ie iets meer trekt dan bij vol gas, maar voor dat je er zelf erg in hebt ben je dat punt ook weer voor bij.

is me ook bij beide astra's op gevallen haha.

ik trek hem op de snelweg meestal door tot de 90 a 100 voordat ik naar de 5 ga, en als ie dan over de 110 is loopt ie al weer wat lekkerder.

moet je er voor de gein eens een aanhanger achter hangen ;)

als ik dan een vrachtwagen wil in halen laat ik hem eerst een stuk terug zakken zodat ik een "aanloop" kan nemen om genoeg snelheidsverschil te maken.

wanneer je vlak achter de vrachtauto zit en gooit hem dan naar de 2e baan duurt het ook een eeuwigheiod voordat je de vrachtwagen voor bij bent.

Oh, oké, ga ik morgens eens proberen, wat meer met het gas spelen en dat ene punt te zoeken wat je bedoelt. In de 4 trek ik hem ook meestal door tot een kleine 100, doe je dat niet krijg je er helemaal geen snelheid in, maar het zijn ja ook geen racemonsters, die blokken, haha. Ik heb ook een sporteinddemper eronder al hoe wel het soms een beetje lullig is bij een stoplicht, trek ik op met me mooie geluid, trek een fiat 500 nog sneller op, lol. Ik ga het morgen uitproberen en in het weekend weer nakijken wat er mis is, of ik iets kan vinden

Hmm, ben ik blij dat ik een 1.6 X16SZR rij ;-) Alhoewel die bij een aanhanger met huif in België heuvel op ook niet heel erg happy is.. Had eigenlijk een 16-klepper moeten hebben..

rick, ik ben je niet vergeten hoor, ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen.. Via een vriend weet ik Inmiddels wel iets meer over bouggiekabels, die moeten een impedantie van meer dan 10k hebben normaliter (ik moet alleen nog ff kijken of dit bij Opels ook zo is). Alleen dat is een beetje moeilijk meten, wat zo'n goedkope meter kan alleen Ohms meten.

Terug
Naar boven