• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c14nz zuigt carter leeg via luchtfilter

Ik heb die niet meer, motorblok is er toen uitgegaan en heb er een 1800 in gebouwd. Is er niet een nieuwer type motortje in jou corsa gezet? Denk haast een corsa b 1400 motor oid. Die hebben meerdere dingen anders als een corsa a motor, ivbm milieu

Er af laten zou ik niet doen, ik zou eerst willen weten of die niet verstopt zit. Daarna kijken of je probleem opgelost is.

als er nou iemand weet hoe dit systeem werkt kan het miss gemaakt worden,

zou het een corsa b 1,4 kunnen zijn oid?

iemand die dit herkent kan mijn wel helpen,

nieuwe type hebben toch injecitie in hun klepdeksel staan ik heb alleen ohc erin staan?

als er nou iemand weet hoe dit systeem werkt kan het miss gemaakt worden,

zou het een corsa b 1,4 kunnen zijn oid?

iemand die dit herkent kan mijn wel helpen,

nieuwe type hebben toch injecitie in hun klepdeksel staan ik heb alleen ohc erin staan?

ik heb het idee dat me peil stok er kort is kan iemand zijn peil stok op meten van ze c14nz?

hij stond net op minimum en als ik 0.5 bij vul steigt hij 3mm op de peilstok dus dan zou beteken dat ik meer als 1.5 moet bijvullen

ik heb het idee dat me peil stok er kort is kan iemand zijn peil stok op meten van ze c14nz?

hij stond net op minimum en als ik 0.5 bij vul steigt hij 3mm op de peilstok dus dan zou beteken dat ik meer als 1.5 moet bijvullen

Dat filter hoort er gewoon tussen.

Laat je carter eens leeglopen en vang alles op. Meet dan hoeveel olie je erin hebt zitten. Het klinkt alsof je er teveel in gedaan hebt.

Na het meten de juiste hoeveelheid terug in je motordoen en dan een tijdje rijden waarbij je motor en uitlaat echt goed warm worden. uitlaat zit nu vol met olie en dat moet eruit gebrand worden. Katalisator kan nu wel stuk zijn.

Dat filter hoort er gewoon tussen.

Laat je carter eens leeglopen en vang alles op. Meet dan hoeveel olie je erin hebt zitten. Het klinkt alsof je er teveel in gedaan hebt.

Na het meten de juiste hoeveelheid terug in je motordoen en dan een tijdje rijden waarbij je motor en uitlaat echt goed warm worden. uitlaat zit nu vol met olie en dat moet eruit gebrand worden. Katalisator kan nu wel stuk zijn.

Dat potje gaat wel eens dicht zitten, en ja dit potje is standaard op de corsa-A met C14NZ motor.

je kan m eens los halen om te kijken of deze verstopt zit.

Willem

Dat potje gaat wel eens dicht zitten, en ja dit potje is standaard op de corsa-A met C14NZ motor.

je kan m eens los halen om te kijken of deze verstopt zit.

Willem

[rquote=1851625&tid=141053&author=kiyamizio]probleem opgelost:o zat verkeerde pijltstok in, deze is ooit gelast:argue:argue[/rquote]

Hoeveel liter zat er nou te veel in?

[rquote=1851625&tid=141053&author=kiyamizio]probleem opgelost:o zat verkeerde pijltstok in, deze is ooit gelast:argue:argue[/rquote]

Hoeveel liter zat er nou te veel in?

Wie doet DAT NOU ? Typisch een gevalletje van een verkeerde bezuiniging !!!

Fijn dat het opgelost is.

Groet, Rik

Wie doet DAT NOU ? Typisch een gevalletje van een verkeerde bezuiniging !!!

Fijn dat het opgelost is.

Groet, Rik

Holy.......:argue

Daar ga je dan natuurlijk ook weer niet vanuit:o

Let nou maar wel op dat er niet toevallig ergens een keerring iets naar buiten is gekomen. Dat kan al gebeuren bij een halve liter te veel. Wordt je ook niet vrolijk van. En hopen dat je kat. niet overleden is door overmatig olie verbranden.

Holy.......:argue

Daar ga je dan natuurlijk ook weer niet vanuit:o

Let nou maar wel op dat er niet toevallig ergens een keerring iets naar buiten is gekomen. Dat kan al gebeuren bij een halve liter te veel. Wordt je ook niet vrolijk van. En hopen dat je kat. niet overleden is door overmatig olie verbranden.

god mag weten welke klote klappers aan deze corsa heeft gesleutelt wat een onbenullen,

de auto heeft 500m gereden ongeveer, voor de rest alleen stationair, KAT gaan we zien bij de APK volgende week:(

carter pakking legt eruit, ik heb hem nu afgetapt en 3,5 ingegooit moet alleen nog andere peilstok van welke auto's is hij allemaal het zelfde

god mag weten welke klote klappers aan deze corsa heeft gesleutelt wat een onbenullen,

de auto heeft 500m gereden ongeveer, voor de rest alleen stationair, KAT gaan we zien bij de APK volgende week:(

carter pakking legt eruit, ik heb hem nu afgetapt en 3,5 ingegooit moet alleen nog andere peilstok van welke auto's is hij allemaal het zelfde

:oholy shit je zal je blok daardoor maar gaar rijden omdat een l#l de bahanger een beetje domme ideen heeft gehad .

maar ben wel benieuwd hoeveel er nu in heeft gezeten:hmmz

Terug
Naar boven