• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c16xe probleem terugslag in de inlaat vlammen help? nu met

en daar heb je meteen een goeie. Met een defecte lmm kun je hele gekken dingen krijgen.

Waarschijnlijk blijft dat ding teveel brandstof in spuiten.

Eerst je lmm fixen.. Dan verder zoeken.

Compressie test zegt niet super veel.

Cilinderlektest geeft meer duidelijkheid..

Succes

Lijkt me dan ook verstandig na het fixen even de codes te wissen door de massa pool voor een uurtje los te halen.

Dan kan je gelijk kijken of je nog ander codes of dezelfde code terug krijgt.

origineel gepost door Powercorsa

Lijkt me dan ook verstandig na het fixen even de codes te wissen door de massa pool voor een uurtje los te halen.

Dan kan je gelijk kijken of je nog ander codes of dezelfde code terug krijgt.

heeft geen nut dacht ik, de codes blijven erin staan....die kon je dacht ik alleen wissen met een tech2

Kijk je bougiekabels eens na. Niet dat er 1tje doorslaat, had ik ook met een maatje van me.

Zitten ze ook wel goed om? 1-3-4-2!

Verder lektest doen met druk op de cilinder en horen of hij via de in of uitlaat lekt.

Motor verder helemaal dichtbouwen en alle sensoren goed aansluiten.

andere luchtmassa meter geprobeerd, andere kabelboom,andere bougiekabels,bougies, kabels in de volgorde die op de ontsteking staat, andere ontsteking,krukas sensor,nokas sensor, computer, injectoren, injectoren rail, injectoren rail kabelboom, klepstoters gangbaar gemaakt, enz. enz.

heb nu de inlaat er helemaal af liggen wat een :puke klus bij een corsa kan ja nergens bij.

binnen kort de orginele inlaat van mijn oude blok er op zetten.

ik heb gister met de gene gemaild waar ik het blok van heb. hij houd vol dat hij lopend uit de auto gekomen is. alleen is toen de inlaat stuk gegaan?

en heeft hij er een van een astra op gezet?

ik hoop dus dat het daar aan ligt.

hoe is de inlaat kapot gegaan?

misschien dat de inlaat kapot is gegaan bij het rijden en dat de brokstukken de kleppen ff hebben bewerkt en dat de boel aan stront is???

origineel gepost door ((gsi))

hoe is de inlaat kapot gegaan?

misschien dat de inlaat kapot is gegaan bij het rijden en dat de brokstukken de kleppen ff hebben bewerkt en dat de boel aan stront is???

:hmmz:hmmz das ook een goeie.. misschien wat bij de kleppen gevallen.. hoeft maar een klein stukje te zijn..:jerry

backfire :hmmz.. of de inlaatklep is iets open bij bdp.. of de ontsteking komt voor dat de klep dicht zit... of.. de uitlaat klep gaat niet open.

of hij krijgt VEEL TE VEEL brandstof,injectoren lmm ecu

sucses

iets geks.. (heb geen idee met deze punika blokjes) maar zat er gewoon geen verkeerde sensor ergens aan de inlaat?

ik denk zpo te horen dat het je bobine is want ik had dezelde probleem ook alles geprobeert uiteindelijk de bobine en probleem opgelost

Terug
Naar boven