• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20let aanschaffen

ok ja tot vrijdag neem de laptop mee en dvd schijf ken je ff kijkn welke je gebrand wil hebben :thumbup

ik had nog een vraag , het turbo blok komt nu uit een kadett met onderwaartse schakelstang(1.8) en gaat naar een kadett met bovenwaartse schakelstang maar nu mis ik het schakelmechanisme van de f28bak, heb wel een compleet schakelmechanisme van f20 liggen, past deze ook op de f28 of moet het echt een schakelmechanimse van f28 zijn?

@InjectTheVenom wrote:@2000 wrote:@InjectTheVenom wrote:Zolang de auto niet als zoveelste geslacht word heb ik misschien nog wel een paar tips :vertag

:thumbdown

Ja en?

Ik kom dit net alsnog tegen en zal enige uitleg geven:

Ik vind het vreemd dat jij alleen bereid ben uitleg te geven als er geen calibra voor wordt gesloopt. Dus vandaar mijn afkeurend gebaar.

@ tim ben bezig de cabrio in orde te maken om in te voeren, komt 16v in van me andere kadett , origineel kadett dashboard+kabelboom, originele kofferklep, en nog wat dingen word wel peppi cabrio , en alles functioneel en iets minder show, zal binnenkort eens foto's posten.

@2000 ja hoop het ook , duurt ff voordat ik er weer mee ga rijden eerst de cabrio afbouwen.

eerst ff opruimen voordat ik kan beginnen

P1020133.jpg

Hallo ik ben ff aan het rondkijken voor de f28 versnellingsbak, ik wil deze toch laten nakijken en misschien nieuwe synchro's erin laten zetten of en eventueel een sper, nu kwam ik op dit bedrijf uit http://www.versnellingsbak-revisie.com/" onclick="window.open(this.href);return false; iemand enige ervaring met dit bedrijf? .Voor nieuwe synchro's en lagers en pakkingen en erin zetten vroegen ze 750 euro en 6 maanden garantie. Is dit een beetje rieël?

@mark wrote:Hallo ik ben ff aan het rondkijken voor de f28 versnellingsbak, ik wil deze toch laten nakijken en misschien nieuwe synchro's erin laten zetten of en eventueel een sper, nu kwam ik op dit bedrijf uit http://www.versnellingsbak-revisie.com/" onclick="window.open(this.href);return false; iemand enige ervaring met dit bedrijf? .Voor nieuwe synchro's en lagers en pakkingen en erin zetten vroegen ze 750 euro en 6 maanden garantie. Is dit een beetje rieël?

weet dat bedrijf wel om wat voor een bak het gaat?

synchro zijn zeer moeilijk tot niet te krijgen net als de lagers

daar voor moet je bij die oostenrijker zijn en die geeft net zo veel medewerking als beton

pakking zit er niet in .helften gaan koud op elkaar met afdichting middel

ja heb er duidelijk bij gezet dat het een f28 bak betreft uit een opel calibra , en als je op hun site kijkt staat de bak er ook tussen

Heb gebeld en hij zei dat hij er aan kon komen , maar als de andere goed waren moest in overleg kijken wat we ermee gingen doen, wacht ff af, op een andere bak misschiens. Want toen ik er mee reed kraakte de bak lichtjes met terug schakelen van 4 naar 3 maar er zat toen een directe schakelstang op en geen schakelmechanisme, of kan het zijn door dat de afstelling niet echt lekker was de bak kraakt? Voor de rest is alles ok

Ik had even een vraagje, voor de mensen met een let in de kadett of corsa , hebben jullie er allemaal in rolkooi in? Ik rij straks met ongeveer 280 pk en ben benieuwd of dat wel allemaal heel blijft. Er zit nu een halve rolkooi in de auto en veerpootbruggen en het btreft een kadett gsi hatchback. Ik zag dat je via biesheuvel ook rolkooien kan laten maken, iemand daar ervaring mee?

Een rolbar (halve rolkooi) van alu merkte ik al in de Corsa B.

Nu zit er een volledige rolkooi van staal, maar daar heb ik nog niet meegereden (motor nog niet klaar).

Alles wordt een stuk stijver en je kan zo 5 tot 10 km sneller door sommige bochten!

Ik zou hem gewoon van Wiechers of OMP kopen voor jouw auto is een stuk makkelijker dan op maat laten maken, want dan gaan ze hem aan je karrosserie vast lassen enzo.

Ja owkee , dat vind ik op zich niet zo erg het gaat mij erom dat de kooi ook bevestigd wordt aan je veerpoten want daar komen veel krachten , want zie ook genoeg kadettjes zonder rolkooi met een let erin. In me vorige kadett had ik er eentje van wiechers en dat kon je idd goed merken

Heb trouwens me bak later reviseren bij Botter, en onder tussen nog een let opgehaald van tuned tigra, nu ff sparen voor wat onderdelen om het mooi in te bouwen :thumbup

Als je naar je veerpoten wilt, dan zal hem inderdaad op maat moeten laten maken.

Houdt er wel rekening dat aan de voorkant je problemen kan krijgen met zekeringkasten enzo, tenminste dat is bij de Corsa B zo.

@mark wrote:Ja klopt ja had ik bij me vorige wiechers liep ook dwars door me dashboard heenMisschien is een schroefkooi wel wat en dan zelf aan de voorste poten 2 buizen lassen en die aan me veerpoteen lassen, want wil ook wel net zoals me vorige kooi , dat hij moet gepoedercoat word of gespoten

Hoi Mark,

is er al een status update :D

Heb je toevallig al je F28 nalaten kijken door dat bedrijf ? Hier staat de F28 ook op punt van ontploffen :shock:

GReetz Tim

Terug
Naar boven