• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20let komt koud slecht van staionair toerental af

Uit je gemeten weerstandwaarden kun je opmaken hoe die is aangesloten:

Pin 1 en 2 zijn de voedingsdraden van de potmeter. Hier staat dus 5v op.

Pin 3 is de stuurdraad. Deze gaat naar een ingang van de ecu. Gasklep dicht:

Rond de 0v. Gasklep open rond de 5v.

nou, gisteren de temperatuursensor vervangen.

vanmorgen liep hij in een keer prima, zonder uit te vallen.

kan toeval zijn, maar ik denk dat het is opgelost! :thumb

aha, mooi zo :thumb

ga deze dan ook maar vervangen, lijkt mij logischer dan de gasklep positiesensor, omdat alles functioneert als het blok ook maar 15 graden warmer is geworden.

waar heb jij tempsensor gehaald? normaal doe ik dat soort aankopen via autoonderdelen.com, mss heb jij een beter adres?

ik via Heuts, dat is de onderdelen boer hier in Zuid-Limburg.

Is van Bosch, die zit er orgineel ook in ;)

kostte 13 euro

moet wel de stappenmotor nog schoon maken.

soms slaat hij aan en blijft dan op 2500 toeren hangen (vinden de buren niet zo leuk, het 's morgens vroeg) :jerry

Nog hetzelfde probleem, eerste 30 seconden het gas aanraken en de motor kakt enorm in.. paar keer geforceerd gasgeven en dan na 30 seconden lijkt het alsof er niks aan de hand is, dit vervangen tot nu toe:

temperatuursensor vervangen

gasklep positiesensor vervangen

accu nagelopen

min beter aangesloten

ik weet het even niet meer, zodra het blok net van het kouwe af is is er niks aan de hand.

iemand nog een suggestie?

thanks zovast

Heb ik ook gehad bij mij lag het aan de stekker van de Lmm.

De draadjes naar de pinnetjes toe hadden draadbreuk.

En de pinnetjes waren groen van de corrosie.Als ik s morgens of koud aan de stekker zat was 't euvel meteen weg.

Je moet t echt daar zoeken.

Good Luck.

bij de Calibra moet je de dikke slang die van de luchtmassameter naar de turbo loopt losmaken en dan zie je het thermostaathuis zitten, op dat thermostaathuis zit een sensor met 1 pinnetje voor de temperatuurmeter in het dashboard en daar naast een sensor met een dikke stekker er op, als je het ijzeren klemmetje indrukt kun je het stekkertje los halen en met een steek/ringsleutel los draaien, komt dan wel een beetje koelwater uit maar snel weer de nieuwe er in dan valt het wel mee, sensor bij mijn vervangen maar heeft niet geholpen

er zit ook nog een lucht temperatuursensor in, zit bij het injectiegebeuren en lijkt op die van de koelvloeistoftemperatuur

Terug
Naar boven