• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20LET loopt enorm beroerd

[rquote=1841631&tid=139423&author=sebastiaankadettcabriogsi]na 6 weken stilstaan verliest het het originele octaan getal, heb ik gelezen.[/rquote]

Ja, zoiets idd.

Gooi er een paar jerrycans euro98, een fles octaanverhoger en een fles injectiereiniger in, zou ik zeggen.

Dan spoelt de boel wat beter door.

Er zit al iets van 10 liter verse BP Ultimate 98 in.. heb je ook aanbevelingen voor welke en hoeveel octaanverhoger en injectorreiniger? Zou Forté 1 van de beste zijn?

Er zit al iets van 10 liter verse BP Ultimate 98 in.. heb je ook aanbevelingen voor welke en hoeveel octaanverhoger en injectorreiniger? Zou Forté 1 van de beste zijn?

Forte heeft een goede naam, dus ja, lijkt me een prima plan.

Meestal gaat een fles op een tank. Calibra gaat 60liter in, en je hebt er 10 liter in gegoten.

Ik zou een kwart fles doen ofzo. Ietsjes rijk, maar dat kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad.

Forte heeft een goede naam, dus ja, lijkt me een prima plan.

Meestal gaat een fles op een tank. Calibra gaat 60liter in, en je hebt er 10 liter in gegoten.

Ik zou een kwart fles doen ofzo. Ietsjes rijk, maar dat kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad.

Nu blijkt sinds kort de binnenkant van de voorbumper te druipen van de olie... zou de turbo finaal naar z'n grootje zijn en de intercooler vol gegooid hebben :hmmz

Nu blijkt sinds kort de binnenkant van de voorbumper te druipen van de olie... zou de turbo finaal naar z'n grootje zijn en de intercooler vol gegooid hebben :hmmz

Voorkant is inmiddels kaal van alle plaatwerk en bumper met als gevolg dat we de oorzaak gevonden hebben: zeiknatte oliekoeler :o

Nou moet ik zeggen dat na vervanging van de vacuümslangen de turbo ineens weer iets met druk kon doen en er onder de linkerkant van de kap witte rook vandaan kwam dus mogelijk heb ik nu eindelijk de oorzaak van mijn drukprobleem gevonden?

Voorkant is inmiddels kaal van alle plaatwerk en bumper met als gevolg dat we de oorzaak gevonden hebben: zeiknatte oliekoeler :o

Nou moet ik zeggen dat na vervanging van de vacuümslangen de turbo ineens weer iets met druk kon doen en er onder de linkerkant van de kap witte rook vandaan kwam dus mogelijk heb ik nu eindelijk de oorzaak van mijn drukprobleem gevonden?

water geeft witte rook,

olie blauw, en brandstof zwart..

even een nieuwe koeler proberen en kijken wat hij daar op doet .. :hmmz

water geeft witte rook,

olie blauw, en brandstof zwart..

even een nieuwe koeler proberen en kijken wat hij daar op doet .. :hmmz

Zomaar een vraagje, kan een slippende koppeling ook witte rook geven? En kan iemand me een goed adres aanbevelen waar ze Mocal oliekoelers verkopen?

Zomaar een vraagje, kan een slippende koppeling ook witte rook geven? En kan iemand me een goed adres aanbevelen waar ze Mocal oliekoelers verkopen?

Ok bedankt :D Moeten daar nog andere slangen bij besteld worden dat je weet of kunnen de standaard exemplaren er gewoon op gezet worden?

Terug
Naar boven